۰
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یار در خانه و ما گرد جهان می‌گردیم!

1- صادق محرمی در پرسپولیس و آنگاه پرسپولیس برای جور كردن جنس تیم خود، تا اوكراین میرود و با پول بیزبان معاملهای میكند كه نوكیسگان و عابربانكهای معروف و غیرمعروف با علف خرس میكنند!

در حالی كه استعداد شگرفی در اختیار دارند و در حالی كه هنر بازیكنسازی و ستارهپروری هم دارند، آن كار دیگر میكنند! اوكراینیهای درجه پنجم میخرند و آنچه خود دارند، ز بیگانه طلب میكنند!

نبرد جانانه نفت تهران- پرسپولیس كه شاهد حوادث گوناگون بود، فرصتی هم شد برای حقانیت مجدد توجه عمیق به جوانهای خودمان! فرصتی برای عیان شدن جسارت جوانی به نام علوانزاده كه در بازی به شیوه فانتزی، مایهها دارد! و فرصتی برای اینكه برانكو، توان سازنده بودنش را در به ثمر رساندن صادق محرمی، به رخ بكشد! دفاع راستی كه همه چیز از چیزهای لازم را دارد!

2- پرسپولیس، نفت را برد اما چگونه بردنی! در كمال نظم! در كمال حوصله! در كمال خونسردی! و البته كه با ولع هرچه تمامتر! و با اشتهای سیریناپذیر!

پرسپولیس نفت را مغلوب كرد! نخست مغلوب تفكر برتر خود و سپس مغلوب مهارتهای فردی و گروهی تیمش! مغلوب حركت و سرعت و تكرار!

گلهای دوگانه سروش و طارمی، هركدام مكمل بازی و مكمل یكدیگر بودند! شوت سروش كه دیدنی بود و گویای برخورداری از یك برنامه مكمل! حركات تكنیكی و ظریف طارمی كه نشان داد او فقط مرد لحظههای ریسكپذیر و تن به خطر دادن نیست! فن پا به توپ شدن هم داراست!

پرسپولیس برای چندمین بار نشان داد كه فقط تیم بازیهای شلوغ و «بزن و دررو» نیست! برانكو و تیمش نشان دادند از بازی ظریف و از بازی برای بازی لذت میبرند!

لذت میبرند از فوتبال برنده- برنده! از نمایشی كه باخت ندارد! اما چرا؟ مسابقه پرسپولیس- نفت، یك بازنده بزرگ هم داشت! حدود 40 هزار تماشاگر! آنها كه پرسپولیس را از نزدیك ندیدند! هزاران نفری كه لذت گلهای دیدنی و چشیدنی سروش و طارمی را نچشیدند! همه كسانی كه از «ورجه وورجه»های تند و تیز و ماهرانه صادق محرمی - آخرین دستپرورده آقای برانكو ایوانكوویچ- محظوظ نشدند!

این بازی همه چیز داشت و این بازی نشان داد جای نابازیكنانی از قبیل اوكراینیها و ازبكها در فوتبال ایران خالی نیست!

در این بازی در و تخته به هم جور شد تا ثابت شود فوتبال ایران باید صادركننده بازیكنانی باشد از جنس محسن مسلمان، سروش رفیعی، مهدی طارمی و نیز وحید امیری! حتی فروشنده بازیكنانی مثل رامین رضاییان! در عوض باید بسازد و پرورش دهد امثال محرمی را. بسازد و پرورش دهد اصلانی و علوانزاده را!

***

از میلاد و زكیپور! از مجتبی حقدوست! از فرشید اسماعیلی، از مهدی ترابی! و از همه دیگران غافل نباید شد! یار ما در خانه است، گرد جهان نگردیم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی