نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آرسن ونگر هفته به هفته روی نیمکت آرسنال شرایط بدتری پیدا میکند.

یکی ونگر را نجات دهد

به گزارش روزنامه خبرورزشی، آرسن ونگر، پيرمرد 67 سالهاي كه اين روزها بايد بيش از هر زمان ديگري از استرس و بيثباتي به دور باشد روزهاي پرالتهابي را در انگليس و به طور ويژه در باشگاه آرسنال طي كند. او كه به همراه توپچيها نتوانسته از سال 2004 تاكنون قهرمانياي در ليگ جزيره به دست بياورد به شدت از سوي تماشاگران و كارشناسان فوتبال در انگليس تحت فشار است كه هر طور شده پايان فصل عطاي بقا در آرسنال را به لقايش ببخشد. ونگر در همين چند روز گذشته هم يكي از بيسابقهترين انتقادات را به چشم ديده است. شكست 3 بر يك تيم او مقابل ليورپول برايش حسابي گران تمام شده و حالا تمامي روزنامههاي انگليسي اعم از زرد و غير زرد به اين پيرمرد فرانسوي تاختهاند. دليل؟ نيمكتنشيني بيمورد الكسيس سانچس، بهترين مهاجم اين فصل آرسنال كه تا به اينجا 20 گل براي توپچيها زده كه 17 تاي آنها در ليگ برتر بوده است. ونگر در كمال ناباوري بهترين بازيكن فصلش را در يكي از سرنوشتسازترين بازيها روي نيمكت نشاند تا عاقبتش شود شكست 3 بر يك! البته ونگر چنين انتقاداتي را قبول ندارد و ميگويد: «قبل از هر چيز بايد بگويم كار ما براي انتخاب مهاجم اول خيلي سخت است چون مهاجمان باكيفيتي داريم ولي در مورد بازي با ليورپول بايد به اين موضوع اشاره كنيم كه برنامهمان رو آوردن به فوتبال هوايي بود. اگر ميبينيد كه در نيمه اول كار ما خوب پيش نرفت به اين خاطر بود كه كل تيم در سطح پاييني بازي كرد». ونگر ابتداي نيمه دوم الكسيس سانچس را به زمين فرستاد و در نهايت آرسنال نمايش قابل قبولتري را داشت ولي اين مربي ميگويد دليلش حضور سانچس نبود: «اگر ديديد كه در نيمه دوم خوب بازي كرديم به اين خاطر بود كه كل تيم منجسمتر بازي كرد». البته اين توجيه ونگر به مزاق هيچ كارشناس و خبرنگاري خوش نيامده است؛ نمونهاش همين ديو هينتر، خبرنگار روزنامه گاردين كه به «اكيپ» ميگويد: «ونگر اشتباه كرده و كاملاً مشخص است. هيچكس نفهميد چرا او سانچس را روي نيمكت نشاند. وقتي كسي چنين ريسكي ميكند و بهترين بازيكنش را روي نيمكت مينشاند بايد هر طور شده بازي را ببرد در غير اين صورت بايد تمام و كمال مسئوليت شكست را بپذيرد».

 

صف طويل جانشيان ونگر

شكست خوردن مقابل ليورپول حسابي عرصه را براي ونگر تنگ كرده؛ اول اينكه آنها بازي رودررو با رقيب براي رسيدن به ليگ قهرمانان اروپا در فصل بعد را از دست دادند و بعد اينكه براي اولين بار از روز 13 ژانويه از جمع 4 تيم نخست جدول جدا شدند. خبر بدتر اينكه ونگر و تيمش 11 بازي گذشتهشان مقابل تيمهايي كه در جمع 6 تيم برتر جدول بودهاند را باختهاند! ديگر كارنامه منفي اين پيرمرد فرانسوي اينكه 4 بازي از 6 بازي گذشتهشان در همه رقابتها را باختهاند و 13 گل هم خوردهاند! دو بازياي كه بردهاند يكي مقابل هالسيتي تيم نوزدهم جدول بوده و ديگري هم مقابل ساتن، تيم دسته پنجمي فوتبال انگليس! حالا به اين موضوعات بايد بازي حساس امروز آرسنال مقابل بايرنمونيخ در ليگ قهرمانان اروپا را هم اضافه كرد؛ ديداري كه آن افتضاح براي ونگر در بازي رفتش رقم خورده و تقريباً كاري غيرممكن براي صعود از اين مرحله ليگ قهرمانان اروپا دارد. حالا همه اين موارد دست به دست هم داد تا خيليها ونگر را در پايان همين فصل كه قراردادش تا ژوئن آينده است رفتني ببينند هرچند كه ديو هينتر ميگويد: «ونگر جوري برنامهريزي كرده بود كه بتواند قراردادش را به مدت دو سال ديگر با آرسنال تمديد كند».

 

البته در اين ميان گفته ميشود سرنوشت ونگر ارتباط عجيبي با نتيجه امروزش در ليگ قهرمانان اروپا دارد؛ فارغ از اينكه امشب چه نتيجهاي براي اين پيرمرد فرانسوي رقم بخورد خبر ميرسد كه همين حالا فهرست جانشينان ونگر در آرسنال هم تهيه شده است چون بعيد است شكست 5 بر يك مقابل بايرنمونيخ در مرحله رفت يكهشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا جبران شود: رونالدو كومان، ماسيميليانو آلگري، توماس توخل و لئوناردو ژارديم فعلاً اسامياي هستند كه مسئولان آرسنال را به فكر بردهاند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی