۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استفاده از سیستم 3-4-3 برای لوئیس انریکه همیشه مفید بوده است.

انريكه و تجربه موفق سيستم 3-4-3

به گزارش روزنامه خبرورزشی، اينطور به نظر ميرسد كه لوئيس انريكه سرمربي اسپانيايي بارسلونا در نظر دارد تا در بازي امشب مقابل پاريسنژرمن، تيمش را با سيستم 3-4-3 به ميدان بفرستد؛ اين در حالي است كه او پيش از اين هم تجربه موفقي در استفاده از اين سيستم در مصاف با حريف فرانسوي داشته.

 

روز 10 دسامبر سال 2014 بود كه بارسلونا در آخرين بازي در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا در نوكمپ مقابل پاريسنژرمن قرار گرفت. در آن روز، لوئيس انريكه ريسك بزرگي انجام داد و در آن مصاف بارسا يكي از بيعيب و نقصترين بازيهايش در طول دوران حضور انريكه روي نيمكت اين تيم را انجام داد و نتيجهاي رقم خورد كه كمتر كسي فكرش را ميكرد؛ به ويژه بعد از آنكه زلاتان ايبراهيموويچ گل اول را براي PSG به ثمر رساند اما ليونل مسي، نيمار و سوارس، مثلث طلايي بارسا سه گل زدند تا تيمشان پيروز اين ديدار شود و بارسا به عنوان تيم صدرنشين گروه به دور بعد صعود كرد و تنها تيمي شد كه توانست فرانسويها كه آن زمان لوران بلان هدايتش را در دست داشت، شكست دهد.

 

در آن روز تاريخي، تراشتگن سنگربان بارسا بود؛ بارترا، پيكه و ژرمي متئو خط دفاع را پوشش ميدادند. انريكه در خط مياني از ماسچرانو استفاده كرد و مسي را پشتسر لوئيس سوارس كه در پست بازيكن شماره 9 بازي ميكرد، قرار داد. در دو گوشه خط مياني هم بوسكتس و اينيستا بازي ميكردند و در خط حمله، پدرو، سوارس و نيمار به ميدان رفتند.

 

بعد و در جريان نيمه دوم بازي بود كه بارسا به سيستم كلاسيك 3-3-4 برگشت و با تراشتگن، آدريانو، پيكه، ماسچرانو، متئو، راكيتيچ، بوسكتس، ژاوي، مسي، سوارس و نيمار بازي را به پايان برد. راكيتيچ در دقيقه 62 به جاي پدرو وارد زمين شد؛ ژاوي در دقيقه 73 جاي اينيستا را گرفت و آدريانو در دقيقه 93 جايگزين بارترا شد.

 

در دقايق ابتدايي آن بازي بود كه زلاتان با گلزني در دقيقه 14 پاريسنژرمن را پيش انداخت ولي بارسا توانست با اتكا به قابليتهايي از جمله گردش توپ سريع، تحت فشار گذاشتن حريف و اشتباهات انگشتشمار در زمينه پاسدهي، به پيروزي ارزشمندي برسد. نيمه اول بازي به لطف گلهاي مسي در دقيقه 19 و نيمار در دقيقه 42، دو بر يك به نفع بارسا به پايان رسيد و اين نتيجه ايدهآلي براي نيمه اول بود. در نيمه دوم هم گل سوارس در دقيقه 77، بازي را 3 بر يك كرد.

 

لوئيس انريكه با اتكا به سيستم 3-4-3 در آن بازي توانست كنترل ميانه ميدان را در دست بگيرد و اين در شرايطي بود كه پاريسيها در آن منطقه موتا، متوئيدي و وراتي، سه غول قدرتمند در اوج آمادگي فيزيكي و با قدرت بالاي كنترل توپ را داشتند.

 

ترديد درباره جاي بازي سرخي روبرتو

در همين بازي رفت دو تيم در پاريس هم همان مهرهها به جز موتا محروم، در زمين حضور داشتند و جاي موتا را ربيو پر كرده بود كه ميتوان به جرأت گفت بهترين بازيكن ديدار پارك دوپرنس بود كه با شكست تحقيرآميز 4 بر صفر بارسا به پايان رسيد. در آن بازي متوئيدي مدافعان بارسا را كلافه كرده بود و به لطف سرعت و پتانسيل بالايش پاسهاي خطرناكي را به روي دروازه بارسا ارسال ميكرد.

 

اين بار اگر لوئيس انريكه بخواهد از سيستم 3-4-3 استفاده كند، بايد دست به تغييرات متعددي در تركيب تيمش بزند و ترديدهايي در مورد پست سرخي روبرتو در اين بازي وجود دارد و اگر او در پست ديگري به كار گرفته شود، بايد ديد كه راكيتيچ به جاي او به كار گرفته ميشود يا رافينيا؟ در برخي بازيها هم ديده شده كه بازيكني كه براي پر كردن جاي خالي سرخي روبرتو عقبتر به كار گرفته ميشد، بوسكتس بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی