۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لوئیس سوارس در آستانه بازی بارسا برابر پاری‌سن‌ژرمن به نوعی برای حریف کری خواند.

لوئیس سوارس: به مردم بارسای واقعی را نشان می‌دهیم

به گزارش روزنامه خبرورزشی، لوئيس سوارس مهاجم اروگوئهاي و گلزن بارسا در گفتوگوي تازهاش با «فرانس فوتبال» از انگيزه بالاي بازيكنان بارسا براي جبران شكست 4 بر صفر مقابل پاريسنژرمن در ليگ قهرمانان اروپا حرف ميزند. خلاصهاي از اين گفتوگوي مفصل را از نظر ميگذرانيد.

 

* اول از اينجا شروع كنيم كه چه نظري درباره بازي رفت با پاريسنژرمن در مرحله يكهشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا داري؟

خب بايد بپذيريم خوب نبوديم. خوشبختانه فوتبال امروزي به تو اجازه ميدهد كه خيلي زود شرايط را در مسابقه بعدي سروسامان دهي. سعي كردهايم اتفاقي كه در پاريس افتاد را فراموش كنيم و حواسمان را به بازيهاي ليگ بدهيم. فعلاً هم كه بازي برگشت پيشرو است. دست به هر كاري ميزنيم تا چهره ديگري از تيم بروز داده و به مردم بارساي واقعي را نشان دهيم.

 

* وقتي آدم ميبيند تيمش در بازي غرق ميشود، مثلاً اتفاقي كه براي تيم شما در بازي رفت افتاد، چه حسي دارد؟

ما ميخواهيم به تيم كمك كنيم و وقتي چنين اتفاقي نميافتد ناراحت ميشويم. هر تيمي بالاخره يك روز بد دارد ولي در ليگ قهرمانان اين روز بد قابل بخشش نيست. برگرداندن شرايط سخت است ولي غيرممكن نيست.

 

* درباره بازي با ادينسون كاواني صحبت كردهاي؟

بله. ما بعد از بازي رفت پيراهنهايمان را با يكديگر عوض كرديم. تولدش را هم قبل از مسابقه به او تبريك گفتم. بازي قبلي او برنده شد. بايد با اين واقعيت كنار آمد.

 

* چه چيزي در اين پاريسنژرمن با تيمي كه فصل پيش در يكچهارم مقابلش بازي كرديد (در مجموع بارسا صعود كرد) تفاوت دارد؟

نبايد مقايسه كرد چون هر بازي داستان خودش را دارد. دو سال پيش انتظارش را نداشتيم به تيمي مثل پاريسنژرمن بخوريم. حالا تيم متحول شده و مربي جديدي دارد كه تشنه موفقيت در ليگ قهرمانان اروپاست.

 

* بازيكنان پاريسنژرمن براي پيروزي، حريصتر از شما بودند؟

نميدانم... شخصيت تيميمان را از دست نداديم. اينطور نبود كه ندويم. تمام تلاشمان را كرديم ولي خب آنها در خانه بازي ميكردند، حمايت هوادارانشان را داشتند و با گلهاي نيمه اولشان و به ويژه گل ابتداي نيمه دومشان كار را تمام كردند. ما حتي نتوانستيم يك گل هم بزنيم.

 

* روزهاي بعد از آن شكست در بارسلونا چطور سپري شد؟

چند روز سخت داشتيم كه اجتنابناپذير بود. كسي دلش نميخواهد ببازد چه برسد به اينطور باختن. سعي كرديم در لاليگا جبران كنيم و رو به جلو برويم. ما هم آدم هستيم و از آن شكست ناراحت شديم ولي اگر يك تيم بتواند شكست 4 بر صفر را جبران كند آن تيم بارساست. فرصت خوبي دست داده تا موفقيت بيسابقهاي را رقم بزنيم.

 

* آدم بايد كمي ديوانه باشد كه فكر كند ميتواند چنين نتيجهاي را برگرداند، نه؟

بايد به خود، همتيميها و بازي گروهيمان ايمان داشته باشيم. بايد به خودمان بقبولانيم كه چيزي غير ممكن نيست. ما چندين بار شرايط سختي داشتهايم كه توانستهايم 4 بر صفر يا 5 بر صفر برنده شويم. پاريس تيم خوبي است ولي شانس ما سر جاي خودش است.

 

* چطور خودتان را براي برگرداندن نتيجه مهيا ميكنيد؟

از همان لحظه گرم كردن بايد در سرمان فرو كنيم كه ميتوانيم نتيجه خوبي بگيريم. بايد بهترين فوتبالمان را به نمايش بگذاريم. ما يكي از بهترين تيمهاي دنيا هستيم و بايد همسطح انتظاراتي ظاهر شويم كه سراسر دنيا از ما دارند. حق نداريم اين مردم را نااميد كنيم.

 

* چالش برگرداندن نتيجه 4 بر صفر به تو هيجان ميدهد؟

چالشها هميشه زيبا هستند. فرصتي رؤيايي دست داده تا كاري تاريخي در اين باشگاه و دنياي فوتبال رقم بخورد. برگرداندن 4 بر صفر قدرتي باورنكردني براي پايان فصل به ما ميدهد.

 

* چند درصد شانس داريد كه 4 بر صفر را برگردانيد؟

نميتوانم پاسخ دهم... سخت است.

 

* نيمار در ايسنتاگرامش نوشته: «تا زماني كه يك درصد شانس باقيمانده باشد ما به 99 درصدش ايمان داريم»... 

تمام چيزي كه ميتوانم به شما بگويم اين است كه در فوتبال سر هيچ چيز نبايد قسم خورد. فوتبال بازي 11 به 11 است كه در طول 90 دقيقه هر اتفاقي ميتواند در آن بيفتد.

 

* در لاليگا هم با وجود يك بازي كمتر رئالمادريد، به شانس قهرمانيتان ايمان داريد؟

هنوز 12 هفتهاي مانده و چيزي مشخص نيست. ميدانيم بايد همه بازيهايمان را ببريم و اميدوار باشيم رئال امتياز از دست بدهد. بازي برگشت در سانتياگو برنابئو ميتواند به ما كمك كند كه سه امتياز از رئالمادريد بگيريم.

 

* نقش تو در بارسا طوري است كه «بايد گيلاس آخر را روي كيك بگذاري»؟

(زير خنده ميزند). يك جورايي بله ولي خيلي هم مشخص نيست چون اگر يكي، دو فرصت هدر بدهي روحيهات را از دست ميدهي. بايد آنقدر متمركز باشي كه تيم را نااميد نكني.

 

* صميمي بودنت با ليونل مسي واقعاً در زمين مسابقه تأثيرگذار است؟

خيلي چيزهاي مشتركي داريم كه در دنياي سطح بالاي امروزي ديده نميشود. همسن هستيم و زياد در مورد بچههايمان با هم حرف ميزنيم. رابطه ما ويژه است ولي فقط لئو تنها نيست. من با «ني» (نيمار)، اندرس و بقيه هم احساس راحتي دارم... 

 

* پاس گل دادن به مسي و نيمار هم با همين احساس راحتي كه داري صورت ميگيرد؟

وقتي به بارسا آمدم به عنوان بهترين گلزن ليگ برتر انگليس در ليورپول آمدم. مردم بعضي وقتها شوكه ميشوند كه به آنها يادآوردي ميكنم من و استيون جرارد با هم با دادن 12 پاس گل بهترين پاسورها هم بوديم. پاس گل دادن چيز تازهاي در بازي من نيست هرچند كه در بارسا كلاً اولويت پاس دادن به كسي است كه بهترين موقعيت براي گلزني را دارد.

 

* اين موضوع ناراحتت نميكند كه ستاره اصلي تيم نيستي و در مركز توجهات قرار نداري؟

نه، برعكس است. دوست دارم بازيكني باشم كه در ميان بقيه بازيكنان معرفي ميشود. اينجا آمدهام به تيم كمك كنم، اينكه بخواهم حرف بزنم و براي بقيه تصميم بگيرم كار من نيست. در ليورپول چندين بار فرصت دست داد تا كاپيتان باشم ولي شرايط برايم واضح نبود. شايد براي مردم سخت باشد كه اين موضوع را بپذيرند ولي من خيلي خجالتي هستم.

 

* آرزوي بردن توپ طلا را نداري؟

معلوم است كه دارم. هر بازيكني چنين آرزويي دارد ولي اين روزها بازيكني است كه هر سال شايسته بردن توپ طلاست و آن بازيكن لئو (مسي) است. بعد از او اگر كس ديگري حق بردن توپ طلا را داشته باشد او نيمار است. نيمار تمام قابليتهاي لازم را دارد.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی