نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ركابزن جوان، تنها چند روز بعد از هند در جاده بحرین پا زد و سوم شد. آن هم وقتی چهار قزاق دوره‌‌اش كرده بودند. به قول خودش تك و تنها.

جمشيديان: مسابقه مرگ بود!

به گزارش خبرورزشی  این همه بدبیاری او نبود، تجهیزات دوچرخهاش هم درست و حسابی نبود و تا دو دقیقه قبل از شروع مسابقه نمیدانست بالاخره استاره میزند یا نه. او بدون گرم كردن استارت زد و نتیجهاش برنز جاده آسیا شد. برنز با اعمال شاقه.

* مسابقه استقامت جاده قهرمانی آسیا چطور بود؟

مسابقه خیلی سختی بود. مسابقه كه چه عرض كنم، مرگ بود. مشكل كم نداشتم. خودرو دوچرخهام درست نبود، فدراسیون هم خودروی جدیدی برایم نگرفته بود و بالاجبار خودروی قدیمی گذاشتند روی چرخم كه درست كار نمیكرد. من به خاطر همین اصلاً گرم هم نكردم و بدون گرم كردن پا زدم.

* پس خیلی اذیت شدی؟

 قدیمی بودن خودروی دوچرخهام بار روانی زیادی برایم داشت. من هنوز دو دقیقه قبل از استارت اصلاً آماده نبودم. دوچرخه نداشتم كه گرم كنم. نمیگویم اگر همه شرایط جور بود طلا میگرفتم یا نقره اما بدون این مشكلات، شرایطم بهتر میشد. به خاطر اینكه گرم نكرده بودم تا 60 كیلومتر اول مسابقه پاهایم گرفته بود. شرایط بدی داشتم. من از كیلومتر 5 جدا شدم. با این حال مردم و زنده شدم تا مسابقه تمام شد.

* سطح مسابقه بالا بود؟

سطح مسابقات جاده قهرمانی آسیا بالا بود و سنگین. من برنزی را گرفتم كه چهار قزاق دورهام كرده بودند. نمیشد كار كرد. در واقع نفر اول، دوم، چهارم و پنجم آسیا قزاق بودند.

* تو بلافاصله بعد از قهرمانی آسیای پیست در جاده هم پا زدی. سخت نبود؟

من با برگشت از هند، به خاطر سرماخوردگی چند روزی استراحت كردم تا بهتر شوم. به خاطر سرماخوردگی درست تمرین نكردم. كاری هم از دستم برنمیآمد.

* مدال برنز با این همه سختی، نتیجه خوبی است؟

من از خودم راضیام. چرا وقتی شرایطی پیش میآید كه میتوانی، سخت بگیری و بد ركاب بزنی یا بیخیال شوی. من از خودم توقع مدال یا قهرمانی نداشتم اما دلم میخواست خوب ركاب بزنم. حالا هم قبل از مدال برنز، ركابزنی خوب راضیام كرده است. با همه شرایط سخت و استرسی كه داشتم به معیارهایی كه میخواستم رسیدم. نه خودم كه مربی تیم هم از من راضی است.

* پس با اعمال شاقه مدال گرفتی؟

دقیقاً با اعمال شاقه. تجهیزات كه نداریم، به خاطر كمبود بودجه فدراسیون، دو روز قبل از مسابقه رفتیم كه نه مسیر مسابقه را دیدیم و نه چیزی. روزی هم كه مسابقه دادیم سریع برگشتیم. البته شرایط همین است باید ساخت.

* چرا تجهیزات ندارید؟

نمیدانم چرا اما كلاً این را میدانم كه فدراسیون ما به لحاظ تجهیزات از بقیه فدراسیونها عقب افتاده است. نمیدانم شاید به خاطر كمبود بودجه است.

* تو در مسابقه پیست قهرمانی آسیا هم مدال گرفتی نه؟

بله. برای مسابقههای پیست با شرایط خیلی خوب به هند رفتم اما برای جاده كمكاری خودم بود و فدراسیون كه بهتر نتیجه نگرفتم. یكی از مسائل، تیم قوی است كه ما در جاده نداشتیم. تیم ما سه نفره بود كه یكی پیاده شد و علیاری هم دیگر زورش نرسید و من تك و تنها با چهار قزاق مسابقه دادم و سوم شدم. در پیست هر كشور یك دوچرخهسوار برای یك ماده دارد. من در اسكرچ زورم به رقبایم چربید و طلا گرفتم. در اومینیوم هم اولین مدال تاریخ دوچرخهسواری ایران را گرفتم. میتوانستم طلا هم بگیرم اما با اشتباه خودم نقرهای شدم. در پیست كار انفرادی است و جاده كار تیمی. قهرمان جهان هم كه باشی باید با سه، چهار نفر در بیفتی. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی