۰
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

گل ششم بارسلونا برابر پاری‌سن‌ژرمن باعث شد زلزله‌ای یک ریشتری در این شهر رخ بدهد.

زلزله یک ریشتری بارسلونا

خوشحالی بیحدوحصر هواداران بارسلونا و پایکوبی آنها پس از گل ششم تیمشان به پاریسنژرمن در بازی چهارشنبه شب، زلزلهای یک ریشتری را در ورزشگاه نوکمپ ایجاد کرد.

در فاصله تقریباً 500 متری ورزشگاه نوکمپ، مرکز ژئوفیزیک و زمینشناسی خائومه آلمرا واقع شده است که دستگاههای لرزهنگار این مؤسسه در جریان بازی تیمهای فوتبال بارسلونا و پاریسنژرمن چند زمین لرزه خفیف را ثبت کردند که بزرگترین آنها به قدرت یک ریشتر بود که پس از گل ششم تیم فوتبال بارسلونا به ثبت رسیده است.

جوردی دیاس، یکی از محققان این مؤسسه درباره لرزههایی که پایکوبی هواداران بارسلونا ایجاد کرد، به مارکا گفت: میزان زمین لرزهها متفاوت بود اما زمانی که بازی به پایان رسید همه چیز عوض شد. به دنبال گل ششم، بزرگترین زلزله در نوع خودش در مرکز ما به ثبت رسید.

زلزله یک ریشتری تنها با دستگاههای لرزهنگار قابل تشخیص است و به ندرت توسط افراد عادی حس میشود و زلزلهای که پس از گل سرخی روبرتو ایجاد شد هم از این دست بود. نکته جالب توجه درباره زمینلرزههای ثبت شده در مرکز لرزهنگاری خائومه آلمرا این است که هواداران بارسلونا برای گل چهارم تیمشان (ضربه کاشته نیمار) کمترین پایکوبی را انجام دادند.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی