۰
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عده‌ای مهدی طارمی را یك مهاجم مادرزاد گلزن نمی‌دانند. جدا از استعداد تدریجی غالباً مهاجمان تاریخ فوتبال ما ذاتاً گلزن زاییده شده‌اند. خیلی به گذشته برنمی‌گردیم.

 دایی، پیوس و شاید هم رضا عنایتی؛ هیچ كدام از آنها را نمیتوان فوتبالیست تدریجی و هنر گلزنی آنها را به پیشرفت فوتبال و گذر زمان ربط داد. حالا فوتبال ما به مهاجمی رسیده كه باید پذیرفت مادرزاد گلزن بوده. مهدی طارمی حالا غیر ممكنهایی را ممكن میسازد كه فوتبال ما در چند سال اخیر از وجود آن تهی بود. شاید اگر به قول فرشاد پیوس كمی اعتماد به نفس به طارمی داده شود الان وضعیت بهتری داشت.

طارمی گلهای زیادی را در طول چند فصل اخیر به ثمر رساند و چندین موقعیت را از دست داد اما بیشتر از آنكه اعتماد به نفس داشته باشد تا تعداد گلهای خود را بالا ببرد به این فكر میكرد كه اگر گل نزند چه شعارها یا فشارهایی را متحمل خواهد شد. كاری كه برانكو تا امروز برای طارمی انجام نداده و اگر هم این بازیكن توانسته در 1908 دقیقه حضورش در بازیهای این فصل پرسپولیس 13 گل بزند به همان ذات گلزنی خودش برمیگردد. البته این گفته مطلق نیست اما بسیاری از گلهایی كه طارمی به ثمر رسانده روی خلاقیت ذاتیاش بوده. قبول كنیم گل زدن كار آسانی نیست اما طارمی این كار را به خوبی یاد گرفته. او به مرز پختگی رسیده و به راحتی از هر دیوار و مانعی عبور میكند.

حیف است پرسپولیس و فوتبال ایران قدر این اتفاق بزرگ را نداند. شاید طارمی به پختگی لازم در گلزنی رسیده باشد اما فوتبال ما و طارمی كارش را تازه شروع كردهاند. فوتبال ما حالا حالاها با طارمی كار دارد و كیروش و برانكو وظیفه دارند از این امانت بكر و زیبا به خوبی محافظت كنند. طارمی استعدادی است كه فوتبال ما در اختیار دو مربی خارجی گذاشته و حالا باید بدون هیچ رودربایستی به این دو مربی بزرگ گفت قدر این ابزار موفقیت را بدانید. باید تلاش كنیم تا مهدی طارمی در این جایگاه بماند. فوتبال ما، پرسپولیس و طرفدارانش نسبت به طارمی مسئولیت دارند. او حالا میتواند خط حمله فوتبال ما را بیمه كند و با گلزنیهایش یاد دایی و پیوس را از ذهنها فاصله دهد. سخت است اما غیر ممكن نیست. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی