نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نیمار ستاره برزیلی بارسلونا به بازگشت تیمش باور داشت.

نیمار؛ فرشته نجات کاتالان‌ها

به گزارش روزنامه خبرورزشی، «تا زمانی که یکدرصد شانس وجود دارد ما 99درصد ایمان داریم.» نیمار در صفحه اینستاگرام خودش پس از برتری تاریخی بارسلونا برابر پاریسنژرمن این جمله را نوشت. ایمان ستاره برزیلی به بازگرداندن نتیجه باعث شد تا آنها زنده بمانند.

 

7 دقیقه و 17 ثانیه

اولین کامبک بارسلونا ناکام ماند. 3 گل زدند و برای ثبت چهارمین گل تلاش میکردند که ادینسون کاوانی از راه رسید و باز هم نیمکت پاریسیها را منفجر کرد. هواداران بارسا بازی را ناامیدانه دنبال میکردند اما بازیکنان تیم هنوز امید داشتند تا گلهایشان را به عدد 6 برسانند. بازی به دقیقه 88 رسید، ضربه ایستگاهی برای بارسا به دست آمد و لیونل مسی کنار رفت تا نیمار پشت این ضربه بایستد. با ظرافت ستاره برزیلی توپ را به گوشه دروازه پاریسنژرمن فرستاد تا امیدها زنده شود. دقیقه 90 به بعد ادامه درخشش نیمار بود، ضربه پنالتی را با خونسردی تبدیل به گل کرد و توپی روی دروازه فرستاد تا سرخی روبرتو آن را تبدیل به گل ششم کند. تمامی اتفاقات از دقیقه 88 به بعد در 7 دقیقه و 17 ثانیه رخ داد تا نیمار بالاتر از ستارههایی مثل مسی و سوارس فرشته نجات کاتالانها شود.

 

آلمانیها همیشه برمیگردند

در بین بازیکنان بارسلونا یک نفر دیگر هم بود که روحیه بازگشت را به بازیکنان تیم تزریق کرد. مارک آندره تراشتگن در آخرین ثانیههای بازی تا محوطه جریمه پاریسنژرمن پیش رفت و حتی زمانی که بازیکنان حریف قصد گرفتن توپ از او را داشتند کوتاه نیامد. مصدوم شد اما تصمیم گرفت باز هم بماند. آنقدر در زمین حریف ماند تا در نهایت گل ششم به ثمر رسید. بیدلیل نیست که میگویند «آلمانیها همیشه برمیگردند.»

 

به عقب بردن یک تنه حریف

نیمار تقریباً به تنهایی بارسلونا را بالا نگه داشت. او به خصوص در دقایق پایانی ارزش خودش را نشان داد و در هر نبردی در سمت چپ حضور داشت. نیمار با ارسال 8 پاسگل در فصل جاری لیگ قهرمانان رکورد خوبی به نام خودش ثبت کرده. حفظ توپ عجیبی بارسلونا در دقایق پایانی بازی داشت که با تکیه بر هنر نیمار این اتفاق افتاد. از دقیقه 85 به بعد آنقدر توپ دست شاگردان انریکه بود که پاریسیها فقط یک ضربه به توپ در این دقایق زدند. البته سه ضربه دیگر هم توسط آنها زده شد که ضربه شروع مجدد بود! جالبترین نکته در این دیدار تکنیک ناب نیمار بود. او 13 مرتبه برابر پاریسنژرمن دریبل زد در حالی که تعداد دریبلهای لیونل مسی تنها 2 عدد بود. ستاره برزیلی در این دیدار سه پاس کلیدی دیگر هم داد که همتیمیهایش در گل کردن این فرصتها ناکام بودند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی