نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یوونتوس برابر میلان اقبال بلندی داشت و توانست پرامتیازترین تیم اروپا شود.

دست داور روی شانه آلگری

به گزارش روزنامه خبرورزشی، نبرد يوونتوس و ميلان تا ثانيههاي آخر ادامه داشت و سرنوشت تيم پيروز با يك تصميم جنجالي از سوي داويده ماسا، داور مسابقه، مشخص شد. در شبي كه خبري از فوتبال در ليگهاي معتبر اروپا نبود، حساسترين بازي هفته بيستوهشتم رقابتهاي سري A در يوونتوس آرنا برگزار شد و بيانكونري با گلهاي مهدي بن عطيه و پنالتي پائولو ديبالا توانست 2 بر يك روسونري را شكست دهد تا تك گل كارلوس باكا اثري نداشته باشد. يوونتوس با اين برد 70 امتيازي شد و يك قدم به قهرماني نزديكتر.

 

اين يووه توقفناپذير

به نظر ميرسد تيمي در سري A وجود ندارد كه بخواهد جلوي قدرت اين يوونتوس را بگيرد. يوونتوس اگرچه در دقيقه 95 پيروزياش را تثبيت كرد اما در طول بازي قدرت خود را به رخ حريف كشيد. يووه براي پيروزي تا لحظه آخر جنگيد و توانست سه امتياز خانگي اين مسابقه را مال خود كند. آمار و ارقام بعد از بازي به خوبي نشان ميداد كه ميلان برخلاف بازي رفت، به جز چندين ضدحمله قادر به انجام دادن كار بزرگي جلوي يوونتوس نيست. يووه اكنون با خيال راحت در صدر جدول جاخوش كرده و تيمي نيست كه بخواهد با آنها براي قهرماني مبارزه كند. آنها در بين صدرنشينان ساير ليگهاي معتبر اروپا بيشترين امتياز را كسب كردهاند و از اين نظر دست نيافتني به حساب ميآيند. اين بهترين فرصت براي مردان مكسي آلگري است كه تمام تمركزشان را روي ليگ قهرمانان اروپا و موفقيت در اين تورنمنت معطوف كنند.

 

دوناروما ناجي ميلان

بدون ترديد جانلوئيجي دوناروما درون دروازه ميلان عملكردي فوقالعاده داشت. اگر دوناروما نبود ميلان اين پتانسيل را داشت كه دو يا سه گل بيشتر دريافت كند. اين همان چيزي است كه از يك دروازهبان جوان انتظار ميرود. اكنون مشخص ميشود كه چرا نگرانيها در خصوص آينده دوناروما افزايش يافته و پيشنهادات به او جديتر ميشود. مقامات چيني باشگاه ميلان يا بايد هرچه زودتر بندهايي در قرارداد دوناروما بگنجانند كه به سادگي گلر آيندهدارشان را از دست ندهند، يا اينكه او را در آيندهاي نزديك به يوونتوس واگذار كنند تا آنجا فرصت بيشتري براي پيشرفت به دست آورد. هرچند اين وسط از نقش مينو رايولا مديربرنامه سياستمدار دوناروما نيز نميتوان گذشت. او است كه تصميم اصلي را در خصوص آينده اين بازيكن ميگيرد.

 

عملكرد داور

مرد شماره يك اين مسابقه نه ديبالا بود، نه دوناروما و نه كارلوس باكايي كه به جان لوئيجي بوفون لايي زد. داور مسابقه داويده ماسا نقش اصلي را در يوونتوس آرنا ايفا كرد. او در اين مسابقه مجموعاً 9 بار از كارت زرد استفاده كرد كه سهم ميلان 6 و يوونتوس 3 بود. او علاوه بر اين در دقايق تلف شده سوسا بازيكن ميلان را اخراج كرد تا روسونري 10 نفره كار را ادامه دهد اما اوج عملكرد ماسا به صحنه پنالتي دقيقه 95 برميگشت. در حالي كه يك دقيقه از وقتهاي تلف شده گذشته بود، او توپي كه به دست دي شيليو برخورد كرد را پنالتي اعلام كرد تا همه چيز به نفع يوونتوسيها برگردد. اگر تصميم ماسا در اعلام ضربه پنالتي درست نبوده باشد بدون ترديد بايد در چند روز آتي منتظر محروميت او از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال ايتاليا باشيم.

 

باكا در مسير گلزني

گلي كه باكا از بين پاهاي بوفون وارد دروازه يوونتوس كرد، چهارمين گلش در سه بازي اخير بود. باكا در روزهايي كه خيلي خوب بازي نميكند هم قادر است براي تيمش گلزني كند. قدرت تمامكنندگي او به كمك ميلان آمد تا نتيجه يك - يك مساوي شود. با اين حال خبر بد براي هواداران روسونري اين بود كه مهاجم كلمبياييشان دقيقه 55 مصدوم شد و از بازي بيرون رفت.

 

ضعف تمامكنندگي يووه

يوونتوس جمعه شب تيم برتر ميدان بود و موقعيتهاي بسياري روي دروازه حريف خلق كرد. اين موقعيتها اما هيچكدام تبديل به گل نميشد و يكي يكي از دست ميرفت. آمار شوت در چهارچوب يووهايها 14 بود و ميلان 3. با اين حال مهاجمان بيانكونري از باز كردن دروازه دوناروما عاجز بودند تا اينكه پنالتي ثانيههاي پاياني پائولو ديبالا، روند 30 پيروزي خانگي آنها را حفظ كرد. اين نشان ميدهد خيلي هم نميشود به آمار و ارقام اعتماد كرد، وقتي از شانسهايت به خوبي استفاده نكني.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی