۰
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امیر علی‌اكبری، نایب‌قهرمان مسابقات جهانی MMA در حال حاضر 3 هفته است كه برای گذراندن یك دوره تمرینی یك‌ماهه راهی پوكت تایلند ‌شده تا در كمپ تمرینی AKA حضور پیدا كند.

علی‌اكبری: درگير حاشيه‌های سينما نمی‌شوم

به گزارش خبرورزشی علیاكبری یكی دیگر از مهمانانی بود كه كنار سفره سین جیم نوروزی خبرورزشی نشست تا گپی با حال و هوای عید با او داشته باشیم.

* نوروز از نگاه علیاكبری؟

عید بهانهای است كه دیداری با همه دوستان داشته باشیم و به رسم ادب به دستبوسی بزرگترها برویم.

* كدام سینهای هفت سین را بیشتر دوست داری؟

سیب را بیشتر دوست دارم، چون ما سنگینوزنها خوردنیهایی را كه مورد نیاز بدن باشد بیشتر دوست داریم البته به سكه هم خیلی علاقه دارم.

*عید را كجا هستی؟

چند سالی است كه سال تحویل را كنار خانواده نیستم و در اردوها سپری میكنم. امسال هم در كمپ تمرینی AKA تایلند هستم و تا 11 فروردین مشغول تمرین.

* اولین تبریك سال نو را به چه كسی میگویی؟

قطعاً به پدر و مادرم كه در تمام مراحل زندگی بزرگترین حامی و مشوقم بودند.

* بهترین عیدی را از چه كسی و كی گرفتی؟

بادامهایی كه بود كه مادربزرگم میداد، آنها را میكاشتیم و با بچههای محل تیلهبازی میكردیم، هركس بازنده میشد بادامها را میداد به طرف برنده.

* سال 95 از نظر ورزشی برای شما چطور بود؟

به لطف خدا و دعای خیر پدر و مادرم و مردم یك سال بسیار خوب و همراه با موفقیت به طوری كه توانستم در فینال رینگ جهانی MMA به نایبقهرمانی دست پیدا كنم.

* ویژگیهای سال خروس را میدانید؟

 از آنجا كه خروس نماد جنگ و غیرت است فكر میكنم باید از خروس الگو بگیرم و خوب در رینگ مسابقات حرفهای بجنگم تا مردم از مبارزات و نتایجی كه به دست میآورم راضی باشند.

* سیزده بدر را كجا هستی؟

انشاءا... ایران كنار خانوادهام.

* خاطره نوروزی از عید به یاد داری؟

یادم میآید وقتی كه مدرسه میرفتیم، پیك شادی میدادند و هنوز عید شروع نشده بود، تكالیف را مینوشتیم تا سیزده را به بازی و دید و بازدید بپردازیم.

* هنگام سال تحویل برای چه كسی بیشتر دلتنگ میشوی؟

دلم برای خانوادهام تنگ میشود اما بیشتر برای مادرم، چون از موقعی كه در اردوها بودم یك حس عجیبی به مادرم دارم و دوست دارم سال تحویل كنارش باشم اما به خاطر اردوها نمیتوانم، به همین خاطر سعی میكنم بعد از سال تحویل اولین كسی باشم كه عید را به او تبریك میگوید.

* طعم زندگی را به چه میوهای تشبیه میكنی؟

به لیمو شیرین. اگر به موقع از آن استفاده كنید خیلی شیرین و مفید است اما اگر به موقع استفاده نشود تلخ میشود و تو زندگیمان باید خیلی حواسمان به تلخیها و شیرینیها باشد.

* به سبزه گره زدن اعتقاد داری؟

نه تا به حال سبزه گره زدهام و نه به آن فكر كردهام. تا حالا فكرم فقط به این متمركز بوده كه در ورزش حرفهای پیشرفت كنم و در مسابقات بهترین نتیجه را بگیرم.

* تلخترین اتفاق سال ۹۵ را چه میدانید؟

آتشسوزی ساختمان پلاسكو و جان باختن تعدادی از آتشنشانها.

* شیرینترین اتفاق چی بود؟

جایزه اسكار آقای اصغر فرهادی برای فیلم فروشنده.

* سال96 برای علیاكبری چطور خواهد بود؟

هنوز شروع نشده اما فكر میكنم سال خوبی باشد و به آرزوهایی كه دارم دست پیدا كنم.

* اولین جایی كه بعد از بازگشت به ایران، میروید كجاست؟

بهشت زهرا برای فاتحهخوانی اموات و درگذشتگان.

* زمانی كه در كشتی بودید مهربانتر بودید یا الان؟

(باخنده) الان مهربانتر از زمان كشتیام هستم. دلیلش هم این است كه شما در این ورزش كاملاً تخلیه هستی و دیگر هر چقدر خشونت داشته و نامهربان باشی در ورزش خالی میكنید.

* پیشنهاد سینمایی هم داشتید یا اگر بشود به آن فكر میكنید؟

به سینما كه فكر نكردهام اما پیشنهاد خاص ساخت یك مستند و كارهای اكشن بوده كه هنوز هیچ تصمیمی درباره آنها نگرفتهام. آنقدر درگیر تمرینات بودم و دوست دارم در این رشته بمانم و پیشرفت كنم كه باعث میشود دوست نداشته باشم درگیر این حاشیهها شوم. گفتم اگر از هزار بشماریم من تازه یك را رفتهام و 999 عدد مانده است. پس بهتر است فعلاً درگیر حاشیههایی مثل سینما نشوم.

* با توجه به سبك مسابقات «MMA» خیلیها فكر كنند ورزشكاران این رشته همه خشن باشند اما با وجود كریخوانی هنگام وزنكشی، قبل و بعد از مسابقات میدیدیم كه همدیگر را بغل میكردید، دست میدادید و خشونتی هم نبود.

این رشته، یك نوع ورزش حرفهای است و همه كریخوانیها و دعواهای قبل از مسابقات هم «شوآف» است كه تماشاگر بیشتری جذب شود. قبل و بعد از مسابقه همه ورزشكاران با هم ناهار و شام میخوریم، در یك هتل مستقر هستیم، كنار هم حضور داریم و بعد از مسابقه هم همدیگر را بغل میكنیم. این ورزش از دور خشن دیده میشود اما كریخوانی و جذابیت دارد. شاید مردم فكر كنند خشن است، خودم فكر میكنم آنقدری كه ورزشكاران این رشته مهربان هستند، ورزشكاران دیگر رشتهها اینطور نیستند.

* پیشنهاد وسوسه كنندهای از طرف دیگر كشورها ندارید؟

عشقی كه به مبارزه كردن با پرچم ایران دارم، را با هیچ چیزی عوض نمیكنم. حتی اگر كسی پیشنهاد گردنكلفتی بدهد، من میتوانم به كمپ آمریكاییها بروم و با پرچم این كشور مبارزه كنم و اگر موفق شوم هزینههایم را میدهند اما من هیچ علاقهای به این كار ندارم چون ایرانیام و پرچم كشورم را با هیچ چیز عوض نمیكنم.

* آرزوی نوروزی؟

سال خوبی برای همه هموطنانم آرزو میكنم، امیدوارم خانوادهام و همه مردم كشورم ایران به دور از بیماری و فقر در سلامتی و شادگامی باشند.

* و حالا یك پیام برای خوانندگان خبرورزشی.

دوستتان دارم. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی