نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب چلسی و منچستریونایتد در حالی در جام‌حذفی به مصاف هم خواهند رفت که پیش از این جدال خاطره‌انگیز در همین رقابت‌ها کم نداشته‌اند.

بازی‌های خاطره‌انگیز چلسی – منچستریونایتد در جام‌حذفی

به گزارش روزنامه خبرورزشی، دو تيم چلسي و منچستريونايتد امروز در مرحله يك چهارم نهايي جامحذفي در ورزشگاه استمفوردبريج به مصاف هم ميروند. ديداري كه ميتواند براي ژوزه مورينيو تداعيكننده خاطرات تلخ و شيرينش در لندن باشد. اين دو تيم هميشه در جامحذفي بازيهاي زيبايي را مقابل همديگر به نمايش ميگذاشتند. بازيهايي كه هر كدام در تاريخ اين تورنمنت ثبت شد و لحظات زيبايي را در خاطرات به جا گذاشت.

 

1994

14 مي 1994 فينال جامحذفي ميان تيمهاي منچستريونايتد و چلسي برگزار شد. ديداري كه نيمه اول آن بدون گل به اتمام رسيد اما با شروع نيمه دوم توفان شياطينسرخ به راه افتاد. اريك كانتونا ظرف كمتر از 5 دقيقه دو پنالتي را تبديل به گل كرد تا ستاره زمين لقب بگيرد. مارك هيوز و برايان مك كلاير هم ديگر گلزنان يونايتد بودند. منچستر با پيروزي 4 بر صفر مقابل چلسي توانست علاوه بر جامحذفي، ليگ برتر را هم فتح كند.

 

1998

يك بازي عجيب و غريب كه مجموعاً 8 گل داشت. 4 ژانويه 1998 چلسي و يونايتد در مرحله سوم جامحذفي به مصاف هم رفتند. چلسي آن زمان مثل حالا نه قدرتمند بود و نه شخصي مثل آبراموويچ آنها را ساپورت مالي ميكرد. آنها در خانه محو نمايش شگفتانگيز ديويد بكام، اندي كول و تدي شرينگام شدند و وقتي به خودشان آمدند كه 5 گل از حريف عقب بودند. خاطرهانگيزترين صحنه آن مسابقه ضربه آزادي بود كه ديويد بكام وارد دروازه حريف كرد. آبيهاي لندن براي اينكه به بازي برگردند سخت تلاش كردند اما 3 گل بيشتر نتوانستند بزنند و در نهايت بازي را با نتيجه 5 بر 3 باختند.

 

1999

يك سال بعد دو تيم باز هم در جامحذفي به همديگر برخورد كردند؛ 10 مارس 1999، مرحله ششم جامحذفي. تساوي بدون گل در اولدترافورد همه چيز را به بازي برگشت و استمفوردبريج كشاند. يونايتد خيلي زود در دقيقه 4 توسط دوايت يورك به گل رسيد و سيوهاي پيتر اشمايكل به كمك قرمزها آمد. گل دوم يونايتد باز هم توسط مهاجم ترينيدادوتوباگويي اين تيم به ثمر رسيد تا مرد اصلي اين مسابقه شود. آبيها باز هم نتوانستند از شياطينسرخ عبور كنند و البته تيم فرگوسن در آن سال تاريخي، سهگانه را مال خود كرد.

 

2007

چيزي حدود 8 سال طول كشيد تا دوباره گذر اين دو تيم در جامحذفي به هم بيفتد و يك بازي جذاب ديگر ميانشان رقم بخورد. 19 مي 2007، فينال جامحذفي، ورزشگاه تازه بازسازي شده ومبلي، چلسي يك- منچستريونايتد صفر. چلسي بازي را مقتدرانه شروع كرد اما يونايتد رفته رفته خودش را در زمين پيدا كرد و به بازي مسلط شد. بعد از 90 دقيقه تلاش بدون گل، بازي به وقتهاي اضافه كشيده شد و به نظر ميرسيد ضربات پنالتي تكليف تيم قهرمان را مشخص كند. همكاري فرانك لمپارد و ديديه دروگبا در دقيقه 116، چهارمين قهرماني جامحذفي را براي چلسي به ارمغان آورد. اين اولين قهرماني جامحذفي توسط ژوزه مورينيو بود.

 

2013

در مرحله ششم جامحذفي، منچستريونايتد و چلسي بعد از قرعهكشي با هم برخورد كردند. ديداري كه 10 مارس 2013 برگزار شد و اولدترافورد به عنوان ميزبان اعلام شد. در آخرين سال مربيگري سرالكس فرگوسن، يونايتد با گلهاي چيچاريتو و وين روني ظرف كمتر از 11 دقيقه توفان به پا كرد و شانس زدن گلهاي بيشتر را نيز داشت. نيمه دوم نوبت قدرتنمايي آبيهاي لندن بود تا به بازي برگردند. ادن آزار گل اول را براي ويكتور موسس ساخت و راميرس هم گل تساوي را براي چلسي به ثمر رساند تا همه چيز به بازي برگشت كشيده شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی