۰
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌بان پرسپولیس، روز گذشته در مصاحبه مفصلی با سایت «دالماچیا داناس» كرواسی از شرایط خود در فوتبال ایران و وضعیت تیمش پرسپولیس و روزگارش در تهران گفت.

بازيكنان پرسپوليس پيشنهادات جدی از اروپا دارند

به گزارش خبرورزشی در مقدمه این مصاحبه آمده است:

فوتبال ایران هرگز عشق و احترام خود به مربیان كروات را پنهان نكرده است اما به نظر میرسد به تازگی توجه ابرقدرت فوتبال آسیا به بازیكنان كروات هم جلب شده است.

بوژو رادوشوویچ ، دروازهبان كروات، به دعوت برانكو ایوانكوویچ به لیگ ایران و تیم پرسپولیس رفته است.

* اخیراً دو اسطوره فوتبال ایران، علی دایی و علی كریمی، هم حمایتهای خود از پرسپولیس را نشان دادهاند. آیا چنین چیزی را در فوتبال كرواسی به خاطر داری؟

ایران كاملاً با كشور ما متفاوت است. آداب و رسوم آنها با ما متفاوت است اما من با آگاهی از تمام اینها به اینجا آمدم و از بودن در ایران لذت میبرم به خصوص كه فصل خوبی در لیگ داشتیم و در آسیا هم موفق بودهایم. همانطور كه اشاره كردید، دایی و كریمی از نوابغ فوتبال ایران هستند كه هنوز هم محبوبیت خیلی بالایی دارند و زمانی كه به باشگاه میآیند، طرفداران دیوانهوار با آنها رفتار میكنند و نمیتوانند به راحتی از بین طرفداران عبور كنند. علی دایی اكنون از بزرگترین مربیان ایران است و هدایت نفت را بر عهده دارد اما هرگز علاقهاش به پرسپولیس را پنهان نمیكند. به هر حال میتوانید دایی و كریمی در ایران را با بوبان و پروسینچكی در كرواسی مقایسه كنید.

* آیا میتوانی فوتبال ایران را مختصر با فوتبال اروپا مقایسه كنی؟ آیا درست است كه فوتبالدوستان ایرانی متعصبتر هستند؟

هنوز برای من سخت است كه فوتبال ایران و اروپا را مقایسه كنم. بازیكنان ایرانی از نظر فیزیكی بسیار سطح بالا هستند و بسیاری از تیمها سرعتی بازی میكنند. به باور من بسیاری از بازیكنان لیگ ایران میتوانند در اروپا بازی كنند و علاوه بر قوای جسمانی كیفیت بازی در اروپا را هم دارند اما با این حال بازیكنان ایرانی از لحاظ مالی تأمین هستند و به همین دلیل عجلهای برای رفتن به اروپا ندارند. تیم ملی ایران اگر بهترین تیم آسیا نباشد، قطعاً یكی از بهترینهای آسیاست و تیم من پرسپولیس 8 بازیكن در تیم ملی دارد. برخی از همتیمیهای من پیشنهادات جدی از اروپا دارند اما زیاد علاقه به این انتقال نشان نمیدهند. با این حال به نظر من در آینده بازیكنان ایرانی بیشتری جرأت رفتن به اروپا را پیدا خواهند كرد تا كیفیت ایران در جهان فوتبال را ثابت كنند. در مورد تعصب و جو تشویقها در ایران من هم چیزهای زیادی شنیده بودم اما باور نكردم تا زمانی كه خودم آن را تجربه كردم. وصفناپذیر است، چنین تعصبی را نمیتوانی در هر نقطه از اروپا پیدا كنی، فقط تیم من، پرسپولیس، در ایران 40 میلیون طرفدار دارد.

* مواد غذایی مورد علاقه شما در ایران چیست و وقت آزاد خود را چگونه در تهران میگذرانی؟

در ایران غذاهای نسبتاً خوبی وجود دارد كه كاملاً شبیه غذاهای ماست؛ مرغ، برنج، میوهها و سبزیجات. وقت آزاد من در ایران با همسرم میگذرد. به غیر از زمان تمرینات و زمان حضورم در باشگاه به طور مداوم با او هستم. از بین بازیكنان ما در ایران با ایگور پراهیچ برای قهوه، شام و ناهار بیرون میرویم. با برانكو و كل كادر فنی پرسپولیس هم رفت و آمد داریم. همه آنها كروات هستند؛ سرتن چوك، ایگور پانادیچ و ماركو استیلینوویچ كه به من برای انطباق با زندگی در ایران خیلی كمك كردند.

* میتوانی برای ما یك خاطره خندهدار از رختكن تعرف كنی؟

در ایران و در رختكن تیم زمانی كه تولد یكی از بازیكنان است، جشن میگیرند و به زبان فارسی آواز میخوانند اما رسمی هم دارند كه به شوخی كیك را به سر و صورت بازیكن میمالند اما من امیدوارم در روز تولدم با من این كار را نكنند.

* قرارداد شما با پرسپولیس چند ساله است و آیا از شرایط این تیم رضایت داری؟

من با پرسپولیس قرارداد 2 ساله بستم و تا پایان سال بعد قرارداد دارم. من از زندگی اینجا و شرایطم در باشگاه رضایت دارم. رقیب من علیرضا بیرانوند، دروازهبان اصلی تیم ملی ایران است كه كیفیت بسیار بالایی دارد. البته تا حالا چندین بار بازی كردهام اما از آنجا كه تنها خارجی پرسپولیس هستم، سخت است كه بخواهم یك جای ثابت در تیم پیدا كنم. طرفداران به خوبی من را پذیرفتهاند و من امیدوارم قهرمان لیگ شویم و همچنین ممكن است برای اولین بار در تاریخ باشگاه قهرمان آسیا شویم.

* بارسلونا یا رئالمادرید؟

بارسلونا به قلب من نزدیكتر است و آن را بیشتر از رئال درك میكنم، هرچند رئالمادرید باشگاه خیلی بزرگی است.

* میلان یا یوونتوس؟

از هر دو تیم خاطرات زیادی داریم اما از آنجا كه جیجی بوفون در یوونتوس بوده، من این تیم را انتخاب میكنم.

* فندرسار یا اشمایكل؟

هر دوی آنها نقش مهمی در دروازهبان شدن من داشتهاند. فندرسار قطعاً یكی از سه دروازهبان كامل همه زمانهاست كه مرا مجذوب خود كرده است.

 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی