نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فردا مسابقات جام جهانی كشتی فرنگی در شهر آبادان آغاز می‌شود. یك فرصت مناسب برای مدعیانی كه معتقد بودند طی این سال‌ها به آنها میدان نداده‌اند تا خود را نشان دهند و به مدال دست پیدا كنند.

 همه نوع امكانات نیز در اختیار گروه كشتی فرنگی قرار گرفته است و این تیم بدون كمبودی در اولین دیدار با آلمان روبهرو میشود. قصه كشتی فرنگی طی یك دهه اخیر برای بعضیها حكم دوران طلایی را در تاریخ كشتی ما دارد و عدهای هم از آن تعریف موثقی نمیدهند. آبادان مكان مناسبی است تا تحلیلگران و كارشناسان كشتی به قضاوت بنشینند و این فرایند را در روند این رشته نسبت به حریفان ارزیابی كنند.

علی اشكانی یك مربی كشتیبلد كه زیر و بم این رشته را عملاً تجربه كرده است ودر شرایط حاضر یكی از بهترینهاست، به اتفاق شورا یا كمیته فنی هم كه صددرصد به حمایت از او پرداختهاند، تمامیت كشتی فرنگی ما را به تماشا میگذارد. شورای فنی همه نوع حمایتهای روحی و روانی و مالی را نیز از این تیم به عمل آورده است. آیا این گروه بعد از موفقیتهای بزرگ المپیكی و جهانی محمد بنا و شاگردانش نتیجه خواهد داد؟ با علم به اینكه روسها با تمام توان و بهترین نفرات قدم به این مسابقات گذاشتهاند و روز پنجشنبه بعد از ظهر دیدار حساس آنها با تیم ما برای صدرنشینی در گروه انجام خواهد شد. روسها در اوزان 59 كیلوگرم، 75 كیلوگرم، 80 كیلوگرم، 85 كیلوگرم و 130 كیلوگرم طلاییهای جهان و المپیك خود را آوردهاند. در وزن 80 كیلوگرم جدال رمضان آباچایف قهرمان جهان با یوسف قادریان دیدنی خواهد بود و داویت چاكوتادزه، قهرمان المپیك در 85 كیلوگرم با حسین نوری حساسترین دیدار را برگزار میكند. در گروه دوم تیمهای آذربایجان، تركیه، بلاروس و اوكراین با بهترینهای خود نبرد میكنند. جوانان و باتجربههای ایران این مسابقات را كه حكم سكوی پرش و پرتاب به المپیك و مسابقات جهانی را دارد، به آسانی نباید از دست بدهند. این تیم نیاز به ساپورت روحی و روانی دارد. آنچه ابزار بزرگ محمد بنا و ستارههایش بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی