۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برای اینكه فرشید اسماعیلی را تا حدودی بشناسید می‌توانید این مصاحبه را بخوانید.

فرشید اسماعیلی:  لیست تیم ملی برایم یك پیغام دارد‌؛ تلاش بیشتر

به گزارش خبرورزشی  اسماعیلی امسال یكی از بهترینهای استقلال بوده است. بازیكنی كه میگویند میتواند شبیه یكی مثل مجتبی جباری شود. او در كنارهها و میانه میدان برای منصوریان و استقلال كارساز است و در دیدار با لوكوموتیو هم بهترین بازیكن زمین بود. این درخشش بهانهای بود برای یك گفتوگوی فان و جدی از فرشید اسماعیلی. 
* فرشید! نمیدانیم برای این مصاحبه آخر سالی از كجا شروع كنیم. اول از اینجا شروع كنیم كه چرا از مصاحبه در میروی؟
(خنده) در نمیروم ولی خیلی دوست ندارم مصاحبه كنم. خوب شد این را پرسیدید. میخواهم از همه دوستان مطبوعاتی كه در این مدت تماس گرفتند و نشد با آنها حرف بزنم، عذرخواهی كنم. زیاد اهل مصاحبه نیستم و دوست ندارم جلوی دوربین باشم. شما نمیدانید برای رفتن به همین كنفرانس بعد از بازی استقلال و لوكوموتیو چه زجری كشیدم. (خنده)
* شنیدیم ظاهراً به سختی تو را بردند؟
(خنده) بعد از بازی به من گفتند بهترین بازیكن زمین باید به كنفرانس مطبوعاتی برود. من گفتم وا...  بهترین بازیكن زمین، استقلال بود نه من. گفتند نمیتوانیم كل استقلال را ببریم كنفرانس. گفتم حالا راه ندارد من نیایم؟ گفتند نه باید بروی وگرنه جریمه میشوی. من هم گفتم ماشاءا...  وضع ما خیلی خوب است، جریمه هم شویم؟ این بود كه به كنفرانس رفتم و واقعاً سخت بود. تا حالا در كنفرانس مطبوعاتی حاضر نشده بودم و واقعاً سخت بود. نمیتوانم كتمان كنم، هُول كرده بودم. 
* خوب بازی نمیكردی كه به كنفرانس نروی!
فكر این را نكرده بودم. از بازی بعدی باید مراقب باشم. (خنده)
* خوب موقع گل زدی. بازی گره خورده بود ولی گلت باعث شد برنده به رختكن بروید. 
خیلی دوست داشتم در این بازی گل بزنم. 
* مخصوصاً گل قشنگ، درست است؟ ناجور به گل قشنگ علاقه داری. 
چهكار كنم؟ مردم گل قشنگ دوست دارند دیگر. 
* آخر معمولاً گلهای قشنگ و خاص میزنی. آن شوت شهرآورد. آن ضربه سری كه به ذوبآهن زدی. گلهایت قشنگ است. 
راستش من دوست دارم گل قشنگ بزنم ولی این به آن معنا نیست كه بخواهم موقعیت خراب كنم. در یكی، دو بازی موقعیت داشتم گل بزنم ولی نشد. این بار گفتم باید جبران كنم. هر موقعیتی كه گیرم بیاید گل میكنم. قدیمها در پلیاستیشن از این گلها میزدم. این نوع گلها را دوست دارم. یعنی در عرض حركت كنی و شوت بزنی. میدانید كه به خاطر تراكم بازیكن در چنین شرایطی، باید در حركت دقت داشته باشید. لطف خدا بود كه شوتم گل شود. خوشحالم كه میگویید گل قشنگی بود. خودم زیاد به این چیزها فكر نمیكنم. 
* مثلاً در نظرسنجی 90 وقتی عادل گل تو را بین گلهای زیبای سال نگذاشت، استقلالیها شاكی شدند. 
اتفاقاً چند نفر این را به من گفتند. هواداران خیلی پیغام دادند چرا گل تو نیست؟ اینجا میخواهم جواب بدهم. ببینید اولاً همه چیز سلیقهای است. دوماً من به این چیزها فكر نمیكنم. الان اول فوتبالم هست. نمیخواهم وقتم را روی این مسائل بگذارم. كارهای مهمتری دارم. جای اینكه فكرم روی این چیزها باشد، باید تمرین كنم. هیچوقت دنبال این مسائل نیستم چون فقط ذهنم را منحرف میكند. برنامه 90 و عادل فردوسیپور را دوست دارم. بعد از گزارش شهرآورد هم بعضیها به من پیغام دادند آقا عادل گفته تو نه گل میزنی نه پاس گل میدهی. خب راستش من یك مدت از محوطه جریمه دور بودم و این ذهنیت درست شد ولی دیدید كه بعدش توانستم در گلزنی و دادن پاس گل موفقتر باشم. باید یك تشكر ویژه از آقای منصوریان و كادر فنی كنم كه اجازه دادند فضای بیشتری برای بازی داشته باشم و به من اعتماد كردند. این گلها حاصل تاكتیكهای تیمی است. 
* بعضیها هم انتقاد كردند چرا نام فرشید اسماعیلی در لیست تیم ملی نیست؟ انتقادها را متوجه شدی؟ 
این اتفاق برای هركس یك پیغامی دارد. برای من هم یك پیغام مشخص دارد. شما از هر چیزی میتوانید یك برداشت متفاوت داشته باشید. پیغامی كه من گرفتم چیزی نیست جز تلاش بیشتر برای رسیدن به هدفم. كیروش مربی بزرگی است كه آرزو دارم با او كار كنم. پوشیدن پیراهن تیم ملی هم افتخار بزرگی است. تلاش میكنم به این افتخار دست پیدا كنم. ولی باز هم آخرش سلیقهای است. سرمربی تیم ملی انتخاب میكند چه كسی دعوت شود؛ من یا هر بازیكن دیگری. ولی در نهایت یك چیز مهم است؛ موفقیت تیم ملی. چه باشم و چه نباشم آرزو میكنم تیم ملی به جام جهانی برسد. 
* تو زیاد اهل چالش نیستی. منظورم البته این نیست كه داخل زمین از چالش فرار میكنی. اتفاقاً در زمین انگار دنبال چالش هستی. 
مثل بازی با السد؟ نمیدانم من چطور بازی میكنم كه همه دوست دارند رویم خطای سفت و سخت كنند.
* مثلاً در بازی سایپا هم اتفاق افتاد. شاید به این خاطر كه تو معمولاً وظیفه حفظ توپ و بازیگردانی را داری. طبیعی است كه میخواهند تو را از كار بیندازند. 
خب یكی از دلایلش همین است. اشكالی ندارد. بازی فوتبال است. یك وقتی ما میزنیم یك وقتی حریف. آخرش با ماچ و بوسه حل میشود. (خنده)
* حالا سؤال من این بود كه بیرون از زمین دنبال چالش نیستی. یعنی تلاش میكنی هیچوقت وارد حاشیه نشوی. مصاحبه تند نكنی...  
آخر چه فایدهای دارد؟ آقای منصوریان همیشه یك چیز به ما میگوید. تأكید دارد حرفتان را داخل زمین بزنید نه بیرون از زمین. مگر میشود مثلاً من یا هر بازیكنی عصبانی نشود؟ مهم این است كه بتوانیم در لحظه عصبانیت آرام باشیم. من سعی كردهام این آرامش را داشته باشم. 
* به لیگ قهرمانان برگردیم. با بردی كه داشتید استقلال از این گروه بالا میرود؟
من مخالفم این حرف هستم. شما به جدول نگاه كنید. اختلاف ما با تیم دوم و سوم دو امتیاز است. با تیم چهارم فقط سه امتیاز. تا 19 اردیبهشت كه آخرین بازی ماست باید با نهایت توان بجنگیم. بازی بعدی ما 22 فروردین با لوكوموتیو در تاشكند است. این تیم میخواهد استقلال را ببرد. آنها در تهران خوب بازی كردند ولی به باهوشی تیم ما باختند. به خاطر همین میآیند كه جبران كنند. اگر میخواهیم از گروه بالا برویم باید هر 3 بازی پیشرو را ببریم. اصلاً باید به عنوان صدرنشین گروه بالا برویم. این هدفی است كه داریم. 
* حرف خاصی مانده با هواداران بزنی؟ رابطه خوبی بین شما حاكم است. 
هواداران نباشند من یكی انرژی زیادی ندارم. باورتان نمیشود. خب من قبل از استقلال در باشگاهی بازی نكرده بودم كه اینقدر طرفدار داشته باشد. وقتی سكوها پر میشود، یك قدرت عجیبی در زمین دارم. از بچههای دیگر هم پرسیدم. آنها هم همین را میگویند. هوادار به ما قدرت میدهد. انرژی میدهد. در آخر هم میخواهم دعا كنم سال 96 برای فوتبال ایران خوب باشد. تیمهای ایرانی از گروهشان بالا بروند و در مراحل بعدی هم موفق باشند. تیم ملی هم به جام جهانی صعود كند. امیدوارم مشكلات اقتصادی هم حل شود.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی