نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مراسم وزن‌كشی مسابقات جام جهانی‌ عصر امروز در آبادان برگزار و مدعیان از صبح فردا به روی تشك می‌روند. پیكارهای جام جهانی‌ با حضور تیم‌های برتر سال قبل میلادی برگزار شده ولی امسال به دلیل همزمانی با المپیك 2016 برزیل، رده‌بندی تیمی در المپیك نداشته‌ایم كه بتوان تیم‌های حاضر در جام جهانی‌ آبادان را 8 تیم برتر دنیا

مبارزه برای نگه داشتنِ جام قهرمانی

به گزارش خبرورزشی در سال 2016 نامید. البته این تیمها همان كشورهایی هستند كه در جام جهانی 2015 شیراز كشتی گرفته و ششمین قهرمانی كشورمان را پذیرفتند. پیكارهای جام جهانی 2017 آبادان نیز همانند اكثر ادوار گذشته در دو گروه به صورت تیم به تیم برگزار میشود و تیمهای اول هر گروه دیدار فینال و تیمهای دوم دیدار ردهبندی را برگزار خواهند كرد.

جابهجایی در كادر فنی و تركیب ملیپوشان ایرانی شركتكننده در جام جهانی آبادان نسبت به جام جهانی شیراز كه با قهرمانی فرنگیكاران كشورمان خاتمه یافت، علاقهمندان كشتی فرنگی را برای تكرار قهرمانی و دفاع از مقام نخست در شیراز، نگران ساخته است. هرچند كه نمیتوان و نباید انتظار تكرار قهرمانی شاگردان علی اشكانی در مسابقات فردا و جمعه را داشت ولی به هیچوجه هم توقع و انتظار نداریم كه جوانان شایسته و توانمند كشورمان در مصاف با نامداران و بزرگان كشتی فرنگی دنیا، به ویژه در رویارویی با روسیه، تركیه یا آذربایجان، از پیشباخته باشند و قابلیتهای خود را نادیده بگیرند و مطمئن هستیم كه جوانان ایرانی برای نگه داشتن جام قهرمانی جسورانه میجنگند. به رغم اینكه علی اشكانی، فرهاد اسماعیلنژاد، محمدعلی چمیانی، مهرزاد اسفندیاریفر برای ایجاد انگیزه و تشویق ملیپوشان كشورمان هرچه در توان داشتند به كار بسته و سعی داشتند كه با اعتماد به جوانان، گلیم تیم ملی را از گرداب حوادث و اتفاقات بیرون بكشند اما از فردا نوبت به همین جوانان شایسته و پشتوانههای توانمند كشتی فرنگی ماست كه در غیاب ملیپوشان المپیكی و بزرگان صاحبنام، از كیان و اعتبار كشتی فرنگی ایران به خوبی دفاع كرده و با تمام وجود بجنگند. از امروز باید جوانان اسب خود را زین كنند تا كمكم گام در جای پای بزرگانی مثل حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبد ولی، طالب نعمتپور، حبیبا... اخلاقی، قاسم رضایی، امیرعلی اكبری، بشیر باباجانزاده و... نهاده و از همین امروز در مبارزه با نامداران و بزرگان كشتی دنیا باید منتظر اثبات شایستگی جوانان كشورمان در جنگ «تن به تن» و «چشم در چشم» با روسلان ولاسوف، روشن بایراموف، رضا كایالپ، چنگیز لابازانوف و... باشیم. جوانان ما میتوانند و باید از این فرصت به دست آمده، بهترین بهره را برده و با استفاده از همین تجربه ارزشمند مبارزه با بزرگان كشتی دنیا، فردایی بهتر و روشنتر برای خود و اوزان مختلف تیم ملی كشورمان ترسیم كنند.

 

 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی