۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تاریخ نشان می‌دهد بارسا آنطور هم که گفته می‌شود در بازگشت موفق نبوده است.

بازگرداندن ورق تخصص كاتالان‌ها نيست!

به گزارش روزنامه خبرورزشی، آنچه چهارشنبه هفته گذشته در ورزشگاه نوكمپ رخ داد، يك معجزه بود. يك معجزه فراموشنشدني كه شايد هر چند سال يك بار رخ ميدهد. نبايد فراموش كنيم كه در طول تاريخ رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا هيچ وقت پيش نيامده بود كه تيمي در بازي رفت 4 بر صفر ببازد و در بازي برگشت بتواند با جبران اين باخت تحقيرآميز، به دور بعدي رقابتها برسد اما اين كاري بود كه شاگردان انريكه انجام دادند و با كسب يك برد حماسي توانستند بزرگترين بازگشت در تاريخ رقابتهاي ليگ قهرمانان را به نام خودشان ثبت كنند اما با مروري بر آمار درمييابيم كه بارساييها تخصص چنداني در انجام اين كار ندارند و به عنوان مثال حتي در بازي اخير در ورزشگاه رياسور موفق نشدند كه مانع از باخت دردناكشان مقابل دپورتيوو شوند.

 

البته علاوه بر رياسور، ورزشگاههاي زيادي هم هستند كه در آنها بارساييها نتوانستهاند پس از عقب افتادن از تيم حريف، نتيجه را به نفع خودشان برگردانند و ورود اولين گل به دروازه آبيواناريها تقريباً به منزله لغزش آنهاست. تنها در دو بازي در طول اين فصل بود كه بارساييها توانستند گل خوردهشان را جبران و نتيجه را برگردانند. يك بار در ورزشگاه سانچس پيسخوان مقابل سويا و بار ديگر در بوروسيا پارك مقابل گلادباخ. ساير حريفاني كه توانستند ضربه اول را به آبيواناريها وارد كرده و دروازه آنها را باز كنند نيز در نهايت آبيواناريها را زمين زدند. اين اتفاقي است كه در 11 ديداري كه در اين فصل برگزار شد و بارسا در جريان بازي اولين گل بازي را خورد رخ داده:

بارسلونا 1-2 آلاوس (باخت بارسا)

مونشن گلادباخ يك-2 بارسا (برد)

سلتا 4-3 بارسلونا (باخت بارسا)

سويا يك-2 بارسلونا (برد بارسا)

رئال سوسيهداد يك-يك بارسلونا (تساوي)

اركولس يك-يك بارسلونا (تساوي)

اتلتيكبيلبائو 2-يك بارسلونا (باخت)

ويارئال يك-يك بارسلونا (تساوي)

بتيس يك-يك بارسلونا (تساوي)

پاريسنژرمن 4-صفر بارسلونا (باخت)

دپورتيوو 2-يك بارسلونا(باخت)

 

در بازي رفت ليگ قهرمانان اروپا، پاريسنژرمن 4 گل به بارسا زد و شاگردان انريكه نتوانستند كوچكترين واكنشي نشان دهند و البته در بازي برگشت ورق را برگرداندند. در جامحذفي هم اتلتيكبيلبائو دو بر يك در سنمامس بارسا را شكست داد و اركولس در ورزشگاه ريكو پرس از بارسا يك مساوي گرفت. در تمام اين بازيها، بارسا گل اول بازي را دريافت كرده بود.

 

اين شرايط 6 بار هم در رقابتهاي اين فصل لاليگا رخ داده: آلاوس، سلتاويگو و دپورتيوو در طول اين فصل سه باخت را به بارسا تحميل كردند و در تمامي اين بازيها، اول اين تيم حريف بود كه به گل رسيده بود. بتيس، ويارئال و رئال سوسيهداد هم با زدن گل اول بازي در مصافهايشان با بارسا از اين تيم يك امتياز گرفتند.

 

اما برعكس، تنها در 4 مورد شده كه بارساييها گل اول بازي را زدهاند ولي نتوانستهاند پيروز بازيها لقب بگيرند و اين اتفاق در مصافهايشان با اتلتيكومادريد در نوكمپ (در لاليگا و جام حذفي)، مقابل رئالمادريد (با گل ثانيههاي پاياني سرخيو راموس) و مقابل منچسترسيتي در ورزشگاه اتحاد رخ داد.

 

به جز اين چند معجزه، آمار حكايت از آن دارد كه بارساييها تخصص چنداني در بازگرداندن ورق ندارند ولي در حماسهسازي اوضاع فرق ميكند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی