نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وزیر ورزش و جوانان در آخرین نشست با روسای فدراسیون‌ها در سال جاری، سال ۹۶ را نیز سالی همراه با رونق اقتصادی و پیشرفت و توسعه کشور و رونق ورزشی پیش‌بینی کرد.

سلطانی‌فر: ساختار جدید وزارتخانه با تغییرات کوچکی پیاده می‌شود

مسعود سلطانی فر در آخرین نشست با روسای فدراسیون ها در سال جاری، سال 95 را سال حساس و سختی دانست و اظهار داشت: سال 955 اولین سالی است که بعد از اجرای برجام و مراحل مختلف توافق با کشورهای 5 +1 با رفع تحریم ها و برطرف شدن سایه جنگ از کشور و گشایش اقتصادی همراه شد و دروازه های جدیدی بر روی توسعه کشور باز و یک مقداری مشکلات مالی با محافل بین المللی علی رغم بدعهدی برخی کشورها برطرف شد و سرمایه گذاران خارجی نیز ترددهای زیادی در کشور داشتند که برخی منجر به قراردادها یا تفاهم ها گردید و برخی ها هم در استمرار مذاکره هستند.

وزیر  ورزش و جوانان رشد اقتصادی کشور را در 9 ماهه سال خوب توصیف کرد و گفت: اتفاقات خوب در سایه برجام و احکام برنامه ششم توسعه کشور را نوید دهنده آینده بهتر و سال توام با رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بیشتر و رشد اقتصادی بالا همراه با کنترل تورم و گشایش در ابعاد مختلف عنوان کرد. تلاش دولت در سایه ثبات و آرامش با هدف افزایش خدمتگذاری به منظور توسعه عدالت در نقاط مختلف کشور بوده که با دستاوردهای خوبی همراه شده است.

وزیر  ورزش و جوانان با اشاره به نامگذاری سال 95 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری خاطر نشان ساخت: گزارشی تهیه شده تا به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم برسد که خدا را شکر در جهت تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی دولت و دستگاه های اجرایی کارایی خوبی داشته اند.

سلطانی فر اظهار داشت: مبانی اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری تبیین شد تنها راه نجات اقتصاد کشور است که امیدوارم با تدابیری که صورت می گیرد با تحقق و اجرای مبانی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور را مدیریت و در مقابل تهاجمات آن را مقاوم سازی کنیم.

وزیر  ورزش و جوانان سال 95 را در عرصه ورزش سالی همراه با دستاوردهای خوب دانست و افزود: طبیعی است که در ورزش یک سو پیروز و در سوی دیگر نیز شکست ها وجود دارد اما مهم این است که از منابع و امکانات خودمان بصورت بهینه استفاده کنیم و ضریب بهره وری را افزایش دهیم.

سلطانی فر با اشاره به نشستی که بهمن ماه با حضور مدیران کل استانی برگزار شد،اظهار داشت: در آن نشست معاونت های مختلف با توجه به اهداف کمی از پیش تعیین شده ارزیابی دقیق خود را از ادارات کل ورزش و جوانان به منظور مشخص شدن 5 استان برتر، 5 استان ضعیف تر ارائه دادند تا بر اساس تحلیل وضعیت موجود هر استان برای توسعه و پیشرفت برنامه ریزی لازم را مطابق با جایگاهی که دارد، انجام دهد.

وزیر  ورزش و جوانان تصریح کرد : عملکرد فدراسیون ها نیز با محوریت معاونت حوزه قهرمانی و در نظر گرفتن همه فعالیت های آنها در حوزه قهرمانی، همگانی، فرهنگی، منابع مالی و انسانی و بانوان ارزیابی می شود و این ارزیابی دقیق و متناسب با اهداف از پیش تعیین شده فدراسیون هاست و نتایج آن که بیانگر فدراسیون های موفق تر، موفق، متوسط و ضعیف است تا پایان فروردین ماه مشخص خواهد شد.

سلطانی فر در ادامه به استفاده از ظرفیت های قانونی به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز فدراسیون ها تاکید و اظهار داشت: در کنار منابعی که از طریق وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون ها تعلق می گیرد، فدراسیون ها نیز باید در راستای ظرفیت های قانونی در جهت جذب اسپانسر ها و حامیان مالی و ایجاد شرایط مناسب برای تشویق سرمایه گذاران استفاده کنند.

وزیر  ورزش و جوانان جذب اسپانسر را نیز از شاخص های ارزیابی فدراسیون ها دانست و گفت: برخی رشته ها بدلیل جاذبه هایی که دارند در راستای پوشش صدا و سیما قرار می گیرند اما این هم درست نیست که تعداد زیادی از فدراسیون ها نتوانند درآمد و جذب منابع داشته باشند به همین دلیل هر فدراسیون به تناسب جاذبه ای که در جامعه دارد می تواند شرایط درآمدزایی داشته باشد.

سلطانی فر حل موضوع حق پخش تلویزیونی را در فضای تعامل مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برای حل این مشکل جلساتی را با علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما برگزار کردیم و در این زمینه نشست های جداگانه با فدراسیون ها هم داشتیم. آنچه مسلم است درآمدی که از محل تبلیغات و سامانه ها بدست می آید در صورتی که هماهنگی و همگرایی مناسب بین وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ها و باشگاه ها با صدا و سیما وجود داشته باشد قابلیت افزایش سه تا شش برابر را هم دارد.

وزیر  ورزش و جوانان از تشکیل کارگروهی به منظور حل این موضوع متشکل از معاونان وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا وسیما خبر داد و تاکید کرد: بدون اینکه روال مجادله را در پیش بگیریم و مردم را از این منازعات ناراحت کنیم قصد داریم در یک فضای همراه با آرامش به تعامل برسیم تا رابطه برد برد ورزش و صدا وسیما تحقق یابد.

سلطانی فر به احکام خوبی که در قالب برنامه ششم توسعه کشور مصوب شده اشاره و پیش بینی کرد: ظرفیت های جدیدی که برای تامین منابع مالی رقم خورده، می تواند یک شرایط جدید و تحول جدید در بخش ورزش و جوانان بوجود آورد.

وزیر  ورزش و جوانان ادامه داد: در قالب این افزایش بودجه مشکلات مالی هیئت های ورزشی استان ها که از کمبود بودجه رنج میبرند بهتر خواهد شد و شرایط بهتری برای رشد و توسعه بوجود خواهد آمد.

سلطانی فر گفت: در سال جاری اصلاحات ساختاری وزارت ورزش و جوانان را انجام دهیم و از ابتدای سال آینده نیز ساختار جدید وزارتخانه با تغییرات کوچکی پیاده می شود.

وزیر  ورزش و جوانان از تقدیم لایحه اهداف، وظایف و اختیارات این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی بعد از شش سال خبر داد و اظهار داشت: قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در هیئت دولت تصویب و لایحه آن تقدیم مجلس شده است تا انشالله با تصویب آن بتوانیم با قوانین جدید ورزش و امور جوانان را اداره کنیم.

سلطانی فر در پایان به تدوین سند توسعه ورزش کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برای سند توسعه ورزش کشور کار شده و در شورای معاونین نیز دررابطه با آن بحث و بررسی صورت گرفته و در حال حاضر هم مشغول هماهنگی های لازم با سایر وزارتخانه هستیم تا با جمع بندی نظرات انها و دلسوزان و متخصصان ورزش این سند توسعه ورزش را نهایی کنیم و برای مبنای کارمان استفاده کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی