۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آخر بازی یوونتوس و پورتو با صحنه‌های جالب برخورد بوفون و کاسیاس همراه شد.

آخرين ديدار دو اسطوره؟

به گزارش روزنامه خبرورزشی، در پايان ديدار دو تيم يوونتوس و پورتو در دور برگشت مرحله يك هشتم پاياني ليگ قهرمانان اروپا، ايكر كاسياس دروازهبان اسپانيايي پورتو و جان لوئيجي بوفون دروازهبان ايتاليايي يوونتوس به سمت يكديگر رفته و همديگر را در آغوش كشيدند و جملاتي بين آنها رد و بدل شد. ايكر كاسياس ناراحت بود و غمي در چهرهاش ديده ميشد كه فراتر از غم حذف تيم از گردونه رقابتهاي اروپايي به نظر ميرسيد.

 

شايد اين آخرين مصاف و رويارويي اين دو اسطوره باشد. ديدار دو سنگربان كهنهكار و باتجربه در جوي كاملاً دوستانه و مملو از احساس در ورزشگاه يوونتوس رخ داد.

 

اين دو دروازهبان كه جزو بهترين و بزرگترين بازيكنان فوتبال دنيا به حساب ميآيند، روي هم رفته 265 بازي در رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا برگزار كرده و شبهاي جادويي و بزرگي را در فوتبال اروپا تجربه كردهاند. ايكر كاسياس اولين حضورش در اين تورنمنت را در سال 1997 تجربه كرد و در مجموع 163 بار در ليگ قهرمانان اروپا به ميدان رفته و بوفون كه از سال 1999 در اين بازيها شركت داشته، 102 بار در ليگ قهرمانان اروپا درون دروازه يوونتوس قرار گرفته. اين دروازهبان ايتاليايي دو بار به فينال اين تورنمنت اروپايي رسيده ولي هرگز نتوانسته فاتح ليگ قهرمانان اروپا شود ولي ايكر كاسياس در سه دوره موفق به حضور در فينال اين تورنمنت معتبر اروپايي شده و در هر سه دوره جام قهرماني را بالاي سر برده (در سالهاي 2000، 2002 و 2014).

در اين ميان رسانههاي اسپانيايي با گمانهزنيهايي اين سؤال را مطرح كردند كه آيا اين آخرين بازي ايكر كاسياس در رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا بوده است؟

 

پورتو حذف شد و در صورت جدايي كاسياس از پورتو يا راه نيافتن اين تيم به رقابتهاي فصل بعد ليگ قهرمانان اروپا، ممكن است اين بازي آخرين حضور ايكر در اين تورنمنت معتبر به حساب آيد.

ركوردهاي كاسياس

* كاسياس با حضور در اين بازي با ژاوي ارناندس به عنوان بازيكني با بيشترين حضور در تورنمنتهاي اروپايي (ليگ قهرمانان اروپا، ليگ اروپا و سوپركاپ اروپا) با 173 بازي برابري كرد. پس از اين دو، نام مالديني (با 168 بازي)، سيدورف (با 161 بازي)، زانتي (160بازي)، رائول و گيگز (با 158 بازي) ديده ميشود.

* كاسياس بازيكني با بيشترين برد در ليگ قهرمانان اروپا: با 94 پيروزي.

* ايكر بازيكني است كه بيشترين بازيها را در ليگ قهرمانان اروپا برگزار كرده (با 163 بازي) و جالب اينجاست كه 10 همتيمي او در تركيب اصلي تيم پورتو، روي هم رفته 159 بازي در ليگ قهرمانان اروپا برگزار كردند. او در اين تورنمنت 10 بار رودرروي بوفون قرار گرفته.

در پايان اين بازي از كاسياس سؤال شد كه چه تيمي را مدعي قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا ميداند و او پاسخ داد: «اگر بخواهم روي تيمي شرط ببندم، قطعاً انتخابم رئال است. واضح است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی