نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال در آسیا موقعیت خوبی دارد و به احتمال فراوان از گروه خود صعود می‌كند اما به هر حال قهرمان امسال لیگ، پرسپولیس است و همین مسئله باعث می‌شود هواداران استقلال هم فصل آینده فقط و فقط از تیم‌شان قهرمانی بخواهند و به كمتر از آن رضایت ندهند.

8 مشكل منصوريان برای بستن يك استقلال ايده‌آل

به گزارش خبرورزشی٬ امسال آبیها نه در جام حذفی موفق شدند و نه در لیگ برتر اما شهرآورد را بردند و در آسیا هم تا اینجا خوب كار كردهاند. با تمام این اوصاف تكلیف استقلال برای سال آینده مشخص است. آنها باید تیم بسیار خوبی ببندند و قهرمان لیگ شوند چون امسال رقیب دیرینه قهرمان میشود و خود به خود سطح توقعات هواداران متعصب استقلال بالا میرود اما برای بستن تیمی خوب، منصوریان با مشكلات زیادی مواجه است:

1- ضعف مدیریتی

پارسال مدیران استقلال به جز یكی،دو مورد نشان دادند كه خرید كردن بلد نیستند. بهترین خرید آبیها كاوه رضایی بود كه برای او هم پول بسیار زیادی صرف شد. از این كاره نبودن مدیران استقلال همین بس كه با رحمتی و حیدری قرارداد سهساله بستهاند.

2- كمبود پول

استقلال برای نقل و انتقالات پول كم دارد چراكه هم باید قرارداد قبلیها را تمدید كند و طلبهای قبلی آنها را بدهد و هم بازیكن جدید بخرد. فقط تصور كنید بازیكن خوبی چون كاوه رضایی كه این فصل جذب او برای استقلال حدود 5/1 میلیارد آب خورد، فصل آینده با چه پولی میماند و آیا اصلاً میماند؟

3- محرومیت فیفا

استقلال فعلاً نمیتواند بازیكن بخرد و البته امیدواریم در فصل نقل و انتقالات هم اجازه ندهند بازیكن خارجی بخرد چون اینطوری 2 بر صفر پیش است! آبیها هنوز سه پرونده قطور در فیفا دارند كه باید پول طلبكاران را بدهند. ضمن اینكه در بازار داخلی هم قیمتها افزایش یافته است.

4- كمبود مدافع در ایران

استقلال در خط دفاعی مشكل دارد و مسئله اینجاست كه مدافع خوب در ایران خیلی كم داریم. گفته میشود سعید آقایی كه جوان آیندهداری است با پرسپولیس به توافق رسیده و استقلال باید از همین حالا به فكر جذب یك مدافع چپ كلاسیك باشد. همانطور كه قبلاً نوشتیم، منصوریان باید در سمت راست هم به فكر جانشین خسرو حیدری باشد.

5- مورد مهدی رحمتی

منصوریان باید تكلیف رحمتی را هم برای فصل آینده مشخص كند و اینكه آیا او را میخواهد یا نه؟ رحمتی امسال فصل را خوب شروع نكرد اما در ادامه بهتر شد اما به هر حال این منصوریان است كه اتفاقات داخلی را رصد میكند و تصمیم نهایی را میگیرد.

6- قراردادهای سنگین پارسال

پرسپولیس از چندی قبل قرارداد 80درصد نفراتش را تمدید كرد ولی استقلال در این زمینه هنوز كار خاصی نكرده و عقب است. مسئله بعدی اینكه چون قراردادهای پارسال زیاد بوده – و خیلی هم زیاد بوده- طبعاً امسال استقلالیها پول بیشتری میخواهند كه بمانند. به نظر شما بازیكنی كه پارسال 2/1 میلیارد گرفته، امسال با زیر 4/1 میلیارد میماند؟

7- خطر پیر شدن

منصوریان در نیمفصل میخواست امثال جپاروف، آندو و شهباززاده را بخرد كه فیفا به فریاد استقلال رسید و خلاصه همه چیز به خیر گذشت. این مسئله نشان میدهد كه او علاقهای به جوانگرایی نداشت اما امسال باید مهرههای جوان خوبی بخرد و البته خارجی بنجل هم نخرد.

8- خریدهای احساسی

استقلال همواره این مشكل را داشته كه خریدهای احساسی انجام میدهد. همین امسال خرید بختیار، این مدلی بود كه جواب نداد. هیچ كس هم متوجه نشد چرا منصوریان با وجود امید ابراهیمی، نورافكن و... در نیمفصل میخواست آندو را بخرد. مسلماً سرمربی استقلال برای فصل آینده باید بسیار هوشیار عمل كند و از اشتباهات قبلی خودش و مدیران استقلال درس بگیرد تا تیم خوب و كمنقصی بسته شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی