نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال شنبه با تیمی بازی دارد كه به نوعی از آن به عنوان یكی از شعبات فرعی آبی‌ها یاد می‌شود. شعبه‌ای غیررسمی كه هم سرمربی استقلالی دارد و هم نفراتی كه سابقه بازی در جمع آبی‌پوشان را یدك می‌كشند. در این میان حكایت صمد مرفاوی اما جالب توجه‌تر است.

مرفاوی: اميدوارم استقلال نايب قهرمان شود

به گزارش خبرورزشی٬او دوران جوانیاش را در استقلال گذرانده و كلی خاطرات خوب از پیراهن آبی دارد. از فتح جام باشگاههای آسیا گرفته تا قهرمانی در لیگ و جامحذفی. آقاصمد، سرمربی استقلال هم بوده ولی در آن مقاطع به اندازه دوران بازیگری، موفق نبوده است. حالا مرفاوی باید تیم محبوبش را مغلوب كند تا تیم تحت هدایتش در لیگ برتر بماند و این یعنی تقابل با كلی خاطره و گذشته.

* بازیكنی كه دوران جوانیاش را در استقلال سپری كرد و كلی خاطره خوش در این تیم دارد، حالا به حكم فوتبال باید مقابل این تیم قرار بگیرد. این یعنی رویارویی با كلی خاطره.

ای آقا، روزگار همین است دیگر. بالاخره یك روزی در استقلال بودیم و حالا در یك تیم دیگر هستیم. هواداران استقلال خیلی به من لطف دارند. همیشه لطف داشتهاند اما فوتبال گاهی اوقات از این چشمهها هم دارد. بالاخره باید جوانمردانه ایستاد و بازی كرد. این چیزی است كه قطعاً خود استقلالیها هم به آن معتقدند.

* تراكتورسازی را بردید و شنبه با استقلال بازی دارید. كدام یك حساستر است؟

هر دو حساس است. اصلاً همه بازیها حساس است... نتیجه هیچ بازیای بیاهمیت نیست. حالا استقلال و تراكتورسازی باشد یا سایر تیمها. تمام رقبا قابل احترام هستند. شرایط مسابقه تراكتورسازی یك شكل بود و وضع جدال با استقلال جور دیگر.

* میگویند صبا به یك امتیاز هم در تهران راضی است؟

یك امتیاز؟ اگر 3 امتیاز بازی با استقلال را بگیریم كه خیلی بهتر است. ما به میدان میرویم تا بهترین نتیجه ممكن را كسب كنیم. برای استقلالیها و هوادارانشان هم خیلی احترام قائلم اما به میدان میرویم تا با امتیاز از میدان خارج شویم.

* اگر استقلال را ببرید، شما طی 2 هفته دو مربی استقلالی را بردهاید؛ هم امیر قلعهنویی، هم علیرضا منصوریان. ركوردی كه كمتر مربیای به آن دست یافته است.

من اصلاً به این موارد فكر نمیكنم. باور كن اصلاً به این چیزها فكر نمیكنم. هم امیر قلعهنویی و هم علیرضا منصوریان جزو دوستان من هستند. هر دو نفر استقلالیاند و نزد هواداران محترم. از نظر من هم خیلی محترمند و برایشان آرزوی موفقیت دارم. ما فقط به موفقیت صبا فكر میكنیم.

* در هفتههای آخر دوباره شایعاتی مطرح میشود كه خبرساز میشود و...

ببینید؛ پرسپولیس كه به احتمال 90 درصد قهرمان میشود. اما بحث من اینجاست كه وقتی بازیها همزمان برگزار میشود یعنی اینكه همه چیز باید یكسان باشد. هرگز به هیچ مربی، مدیر یا تیمی تهمت نمیزنم یا بیاحترامی هم نمیكنم. من كه نمیگویم كسی قصد و غرضی دارد. در مورد جشن قهرمانی احتمالی پرسپولیس هم به این دلیل تأكید دارم همان هفته آخر باشد كه با نهایت انگیزه بازی كنند. این حق طبیعی ماست. من كه از تیم خاصی اسم نبردم، نمیدانم چرا یك عده سریع ناراحت شدهاند؟

* راستی، گل دوم شما به تراكتورسازی خیلی سر و صدا راه انداخت و اغلب كارشناسان بر صحت آن تأكید كردهاند.

به نظرم گل دوم ما به تراكتورسازی صددرصد درست بود. مدافع تراكتورسازی در محاسبه برای دفع توپ دچار اشتباه شد و این دیگر تقصیر بازیكن من نبود.

* راستی مشكل فروزان و حنیف حل میشود؟ آنها به بازی با استقلال میرسند؟

بله. آن مسئله اصلاً فوتبالی نیست. هم فروزان میتواند جلوی استقلال بازی كند، هم حنیف. شك نكنید كه هر دو نفر میتوانند بازی كنند.

* راستی شما استقلالی هستید. به نظرتان استقلال نایب قهرمان میشود؟

امیدوارم استقلال نایب قهرمان شود. امیدوارم استقلال موفق شود چون سالیان سال در آن بودهام. استقلال موفق بشود البته بعد از بازی با ما (میخندد).

* اگر رضا عنایتی شنبه خداحافظی كند، در بازیهای پس از آن از وجودش استفاده میكنید؟

بله. شك نكنید. حتی اگر آقا رضا روز شنبه خداحافظی كند، باز هم در بازیهای بعدی استقلال از وجودش استفاده خواهم كرد.

* به عنوان آخرین سؤال، رویاروییهای استقلال و صبا در این فصل كلی حاشیه داشته، این بار هم قضیه تكرار میشود؟

نه، ما حاشیهای نداریم. من موظفم صبا را هدایت كنم و آقای منصوریان هم همین وظیفه را در مورد استقلال دارد. فكر نمیكنم مشكلی در این رابطه به وجود بیاید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی