۰
پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فوتبال باشگاهی ایران بر خلاف فوتبال ملی جایگاه خوبی در رنکینگ ندارد. در حالی که فوتبال ما در بخش ملی تیم 28 جهان و تیم اول آسیا بشمار می رود در بخش باشگاهی ما تیم هشتم هستیم!

لیگ قهرمانان آسیا / ایران بالاتر از امارات و عربستان

به گزارش خبر ورزشی، انتشار این خبر نگرانی هایی را ایجاد کرده که مبادا فصل آتی سهمیه ایران از 3.5 به 2+2 تقلیل پیدا کند و تنها قهرمان لیگ برتر و جام حذفی به طور مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند! اما واقعیت این است ارزیابی نهایی کشورها در رنکینگ بعد از پایان فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا صورت خواهد گرفت و این شاید به بهبود وضعیت ایران منجر شود.
در گذشته ملاک ارزیابی کشورها در رنکینگ باشگاهی عملکرد تیم های ملی و باشگاهی بوده. به این صورت که به عملکرد تیم ملی 30000 امتیاز و عملکرد تیم های باشگاهی 70000 امتیاز تعلق می گرفته که در سال های اخیر همه امتیازات ملی به ایران تعلق می گرفته و در مورد عملکرد باشگاهی به میزان تماشاگر، شیوه برگزاری بازی ها، صورت حساب های مالی و ... نمره می دادند اما مدتی است کمیته اجرایی تصمیم جدیدی گرفته. از این پس قرار است در بخش ملی تنها 10000 امتیاز به کشورها اختصاص داده شود و بقیه امتیازات متناسب با عملکرد تیم ها در بازی های جاری خواهد بود.
در فصل پیش رو ایران با چهار نماینده در بازی ها حاضر شده و در 4 هفته سپری شده در مقایسه با عربستان وامارات که همانند ایران 4 نماینده دارند بهتر نتیجه گرفته است. تداوم این روند می تواند به بهبود وضعیت ایران در جدول رده بندی مورد اشاره منجر شود.
در هفته های سپری شده از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تیم های اماراتی مجموعا 16 بازی انجام دادند که حاصل این بازی ها 3 برد – 6 تساوی و 7 شکست بوده. 19 گل زده و 26 گل خورده در کارنامه  تیم های این کشور دیده می شود و مجموع امتیازات تصاحب شده توسط اماراتی ها 15 امتیاز بود.
به راحتی می توان پی می برد که کارنامه تیم های ایرانی بهتر بوده است. تیم های ایرانی در مجموع 16 بازی 7 برد – 5 تساوی و 4 باخت را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند. 22 گل زده و 16 گل خورده به همراه 26 امتیاز برای تیم های ایرانی به ثبت رسیده است.
عربستان هم در قیاس با تیم های ایرانی در 4 هفته سپری شده در رده پایین تری قرار گرفته. در 16 بازی تیم های عربستانی صاحب 6 برد – 7 تساوی و 3 باخت به همراه 21 گل زده و 19 گل خورده شده اند. تیم های عربستانی یک امتیاز کمتر از ایرانی ها اندوخته اند. 25 امتیاز برای تیم های عربستانی به ثبت رسیده است.
دیگر کشورهای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از حوزه غرب کشورهای ازبکستان و قطر هستند. تیم های بنیاد کار و لوکوموتیو در 4 هفته اخیر 8 بازی انجام داده اند که حاصل این 8 بازی 1 برد – 1 تساوی و 6 باخت به همراه 6 گل زده و 13 گل خورده بوده است. تیم های ازبکستانی 4 امتیاز کسب کرده اند. اما تیم های قطر در 8 بازی انجام داده وضعیت بهتری به نسبت تیم های ازبکی داشتند. قطری ها در نیمی از بازی های انجام داده پیروز شدند. یعنی در 4 بازی. 3 تساوی و 1 باخت در کارنامه تیم های لخویا و الریان دیده می شود. به همراه 14 گل زده و 8 گل خورده. امارات – عربستان و قطر در رنکینگ باشگاهی آسیا بالاتر از ایران هستند اما اگر این روند نتیجه گیری ادامه یابد حتما ایران در رنکینگ مورد اشاره صاحب شرایط بهتری خواهد شد و دست کم سهمیه 1+3 برای ایران حفظ می شود.
رده بندی کشورها در رنکینگ باشگاهی از این قرار است:
 1- لیگ امارات 95.524 امتیاز
2- کی لیگ کره جنوبی 90.529 امتیاز
3- لیگ ستارگان قطر 82.93 امتیاز
4- لیگ عربستان سعودی 77.159 امتیاز
5- سوپرلیگ چین 72.672 امتیاز
6- جی لیگ ژاپن 70.302 امتیاز
7- اِی لیگ استرالیا 65.889 امتیاز
8- لیگ برتر ایران 65.104 امتیاز
9- لیگ ازبکستان 46.326 امتیاز
10- لیگ عراق 35.5166 امتیاز

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی