نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نواک جوکوویچ برای بازگشت به روزهای اوج با آندره آغاسی تمرین خواهد کرد.

«آغاسی» برای آقایی مجدد نوله

به گزارش خبرورزشی، تا همين چند روز پيش شايعه بود ولي از همين حالا ديگر رسمي و كاملاً درست است: نواك جوكوويچ قرار است با اندره آغاسي، اسطوره سابق دنياي تنيس همكاري كند و اين دو از همين گرنداسلم پيشرو در فرانسه همكاريشان را به صورت جدي با هم آغاز خواهند كرد. اين خبري بود كه خود جوكوويچ پس از يك ناكامي ديگر در تورنمنتها داد؛ به طور مشخص بعد از شكست در فينال مسترز رم مقابل زفرف (6 بر4 و 6 بر3). اين دو در شرايطي كارشان را از يكشنبه هفته آينده شروع خواهند كرد كه رويهمرفته 20 قهرماني در گرنداسلمها دارند و از لحاظ وزن افتخار در جايگاه بسيار رفيعي قرار گرفتهاند.

همين دو هفته پيش بود كه جوكوويچ، مرد شماره 2 تنيس دنيا، در اقدامي عجيب همه اعضاي كادر فنياش را از كار بركنار كرد؛ در رأس همه آنها ماريان وجدا كه از سال 2006 تا دو هفته پيش به عنوان مربي با او همكاري ميكرد. براي حضور در دو تورنمنت مادريد و رم، جوكوويچ خودش به تنهايي و بدون مربي در تورنمنت شركت كرد و فقط اعضاي نزديك خانواده را به همراش داشت. او زماني كه عذر كادر فنياش را خواست گفت كه به زودي كارش را با يك «سوپرمربي»، يكي مثل همان بوريس بكر كه انتهاي سال 2016 از او جدا شد، شروع خواهد كرد.

نواك البته در اين چند سال گذشته نشان داده سطح فني بالايي دارد و حالا بيشتر به دنبال مربياي ميگردد كه از لحاظ روحي او را آماده كند و بتواند دوباره اعتماد به نفس از دست رفته را به او برگرداند؛ حالا اين كاريزما را در آندره آغاسي ديده و به جستجويش براي انتخاب يك سوپرمربي در دنياي تنيس پايان داده است. البته پيش از جوكوويچ تنيسبازان ديگري هم بودهاند كه كاري مشابه انجام داده و نتيجه هم گرفتهاند؛ اندي راديك نمونه بارزش است. اين تنيسور آمريكايي سال 2006 از روزهاي خوبش فاصله گرفت و بعد به سراغ جيمي كانرز يكي از اسطورههاي قديمي دنياي تنيس رفت؛ كيمياگري كانرز در همان بازه جواب داد و درست در ماههاي نخست همكاري، اندي راديك دوباره به روزهاي خوبش بازگشت.

جوكوويچ روز يكشنبه بعد از فينال مسترز رم كه به زفرف آلماني-روس باخت به اين مورد اشاره كرد كه همكارياش را از راه دور، چند وقتي ميشود كه با آغاسي شروع كرده است: «من در هفتههاي گذشته قبل از هر بازيام با آغاسي صحبت ميكردم و فضاي خوبي هم بين ما شكل گرفته است». البته از قرار معلوم هم جوكوويچ و هم آغاسي از يكديگر خواستهاند براي شناخت بهتر زمان بيشتري به يكديگر بدهند. جوكوويچ ميگويد: «فعلاً كه آغاسي در تورنمنت پاريس حضور خواهد داشت و بعد تصميم ميگيريم كه براي آينده چه كاري كنيم. ضمن اينكه ما براي طولانيمدت با هم به توافق نرسيدهايم؛ فعلاً فقط بحث بر سر اين است كه همديگر را بشناسيم. در رولان گروس هم قرار نيست او تمام و كمال حضور داشته باشد و فقط كمي برايم وقت ميگذارد. همانطور كه گفتم بايد ببينيم بعداً چه ميشود. ما هر دو بيصبرانه منتظر كار كردن با يكديگريم و منتظريم ببينيم اين همكاري چه سرانجامي دارد».

حالا چه آغاسي تماموقت و چه پارهوقت كنار جوكوويچ باشد از همين حالا بايد منتظر ماند تا تحول نواك جوكوويچ در دنياي تنيس شروع شود؛ او سال گذشته بعد از همين رقابتهاي رولان گروس در فرانسه بود كه سير نزولياش شروع شد و رفته رفته تمام انگيزههايش براي جنگيدن را هم از دست داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی