نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عليرضا جهانبخش كه آخرين روزهاي تعطيلاتش را در ايران سپري مي‌كند.

صعود از گروه در جام جهانی خيال‌پردازی و رؤيايی نيست

 در خصوص تيم ملي، اتفاقات اخير فوتبالي و تغيير و تحولات خاص احتمالي در آلكمار با خبرورزشي صحبت ميكند.

*بعد از قطعي شدن صعود به جام جهاني، ديدارمان با كرهجنوبي در اين كشور را چگونه ارزيابي ميكني؟

بازي با كره براي تيم ما حساسيت خاصي ندارد چون ما هيچ استرسي نداريم و مسلماً اين استرس نداشتن، به تيم ايران براي پيروزي خيلي كمك خواهد كرد. تيم ملي ما دو بازي ديگر را پيش رو دارد و بايد در اين دو ديدار پيروز شود؛ نكتهاي كه اتفاقاً كيروش هم بعد از پيروزي بر ازبكستان و مسجل شدن حضورمان در جام جهاني به طور جدي به آن پرداخت و صراحتاً از اين موضوع سخن گفت كه ما بايد 6 امتياز دو بازي پايانيمان را هم كسب كنيم.

*بعد از سپري كردن بازيهاي بدون باخت و بدون گل خورده، حفظ اين ركورد در دو بازي پاياني چقدر برايتان مهم است؟

حفظ ركورد بدون گل خورده و صعود كردن خيلي سخت است اما اين كار از تيم كيروش و تيم ملي ايران برميآيد و اتفاقاً مدنظر سرمربي تيم ملي هم قرار دارد.

*براي ديدار پايانيمان مقابل سوريه، كه در بازي رفت به شكل عجيبي با آنها به تساوي رسيديم، چه صحبتي داري؟

در مالزي و در بازي رفت در آن شرايط جوي و زمين نامناسب، خيلي اذيت شديم و مشخص بود مسئولان فوتبال سوريه شرايطي را فراهم ساختهاند كه مانع پيروزي ما شوند، به همين دليل به همه قول ميدهم مقابل سوريه در ايران آن تساوي را جبران خواهيم كرد. در آن ديدار به لحاظ هتل، امكانات و زمين بازي و... خيلي اذيتمان كردند. من از جبران كار سوريهايها حرف نميزنم چون فرهنگ ما ايرانيها هميشه اصيل بوده اما با قدرت از پيروزي بر اين تيم ميگويم.

*خيليها از جمله كيروش اعتقاد دارند در صورت فراهم شدن امكانات لازم، تيم كشورمان قادر است از گروه خود در جام جهاني صعود كند. آيا اين حرفها را رؤياپردازانه نميداني؟

نه، به نظر من اين حرفها رؤياپردازانه و يا خيالپردازي نيست. آقاي كيروش تأكيد دارد اختصاص بودجه 20 ميليارد توماني (حدود 5 ميليون يورو) ميتواند زمينهساز موفقيت تيم ملي باشد. بسياري از تيمهاي حاضر در جام جهاني براي موفقيت در جام جهاني چنين هزينهاي متقبل ميشوند. من فكر ميكنم حرفهاي آقاي كيروش براي صعود از گروهمان در جام جهاني كاملاً كارشناسي بوده است.

* از مراسمي كه با رياستجمهوري داشتيد براي ما حرف بزن. در آن جلسه چه صحبتي با رياستجمهوري داشتي؟

رياست محترم جمهوري در جلسهاي بسيار گرم و صميمي به تمامي بازيكنان، صعود به جام جهاني را تبريك گفت و اين نكته را اذعان داشت كه تمام بازيهاي ما را ميبيند و به تيم ملي افتخار ميكند. در اين جلسه حمايت رياست جمهوري از تيم ملي براي ما خيلي مهم بود. ايشان قول دادند همهجوره از تيم ملي حمايت خواهند كرد و اين امر نكته مهمي براي ما بود.

*در خصوص حضور كاوه رضايي در ليگ بلژيك و تيم شارلوا چه نظري داري؟

كاوه انتخاب خوبي داشت و اميدوارم اين مهاجم در كارش موفق شود. نگاه كاوه رضايي در انتخاب تيم جديدش، نگاه مالي نبود و او پيشرفت در فوتبالش را در اولويت كارياش قرار داد و من از اين مسئله خيلي خوشحالم.

*به مهدي طارمي كه بحث لژيونر شدنش مطرح شده، چه توصيهاي داري؟

من به همه بازيكنان تيم ملي در صحبتهايم گفتم اولويتشان در ترانسفر شدن، اروپا باشد، به همين دليل از انتقال كاوه و احسان حاجصفي خيلي خوشحالم و اميدوارم مهدي طارمي هم به فوتبال اروپا برود.

*در اين بين سروش رفيعي به الخور قطر رفت، با اين انتقال موافقي؟

مطمئناً سروش رفيعي هم دلايل خاص خودش را در اين انتقال داشته، به همين دليل بايد به او بابت انتخابش تبريك گفت.

*آلكمار در فصل قبل موفق نبود، اين اتفاق در فصل آينده كه تكرار نخواهد شد؟

متأسفانه آلكمار در فصلي كه گذشت، خوب و موفق نبود اما امسال در ليگ و خصوصاً در جام حذفي جبران مافات خواهيم كرد و بهترين نتايج را كسب ميكنيم.

*در فصل آتي هم سه قدرت سنتي هلند، مدعيان اصلي قهرماني هستند؟

آژاكس شاكله تيم فصل قبلش را حفظ كرده و PSV هم به همين شكل. در اين بين اما از تيم فاينورد سه، چهار بازيكن جدا شدهاند. در آلكمار هم اتفاق خوبي كه افتاده، اضافه شدن يك مربي خوب بوده كه بسيار به تيم ما كمك خواهد كرد و خيلي به سود تيم ما تمام ميشود.

*آخرين سؤالمان به جام كنفدراسيونها، مهمترين اتفاق فوتبالي اين روزهاي دنياي فوتبال، بازميگردد؛ اين مسابقات را چگونه ارزيابي كردي؟

شايد خيليها بر اين باورند اگر برزيل و آرژانتين حضور داشتند، جام كنفدراسيونها بهتر ميشد اما اين بار به نظرم جام كنفدراسيونها نسبت به دفعات قبلي به شكل بهتري برگزار شد. در اين بين البته دوست داشتم پرتغال به فينال راه پيدا ميكرد كه اينطور نشد.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی