۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اولین دکتر معالج لیونل مسی می‌گوید نقش پررنگی در زندگی او داشته است.

صحبت‌های جالب اولین پزشک معالج مسی در مورد او

به گزارش خبرورزشی، ديگو شوارزتين، اولين پزشك غددي كه به معالجه ليونل مسي پرداخت، در گفتوگو با خبرگزاري افه، در مورد مشكلاتي كه در درمان لئو در دوران كودكي و نوجواني با آن مواجه بود به صحبت پرداخته.

او با اشاره به بيمارياي كه مسي در دوران كودكي و نوجواني از آن رنج ميبرد، گفت: «مسي دچار كمبود جزئي هورمون رشد بود و من به او كمك كردم تا رشد كند.» البته در عين حال يادآوري كرد هيچ تأثيري در روند كارنامه ورزشي اين ستاره آرژانتيني نداشته.

دكتر شوارزتين در جريان اين گفتوگو كه روز پنجشنبه انجام شد، گفت: «من هيچ تأثيري در كارنامه فوتبالي مسي نداشتهام. من فقط پزشكي هستم كه در دوران كودكي مسي به او كمك كردم تا بر مشكلي كه سلامتياش را تهديد ميكرد و بر روي رشدش تأثير گذاشته بود، غلبه كند. همين و بس. كارنامه ورزشي مسي بر پايه مهارتها و تواناييها و كيفيت فوتبالي او بنا شده است. من فقط به مسي كمك كردم تا رشد كند؛ همين و در ضرباتي كه به توپ ميزند، هيچ نقشي نداشتم.»

دكتر شوارزتين در ادامه يادآوري كرد در آن دوره مستقيماً با باشگاه نيوولز اولدبويز آرژانتين، تيمي كه مسي فوتبالش را در آنجا آغاز كرده، همكاري نميكرده و تأكيد كرد آن زمان، مسئولان دپارتمان پزشكي باشگاه با او تماس گرفتند: «وقتي مسئولان دپارتمان پزشكي باشگاه متوجه مشكلي در آسيبشناسي غدد مسي شدند و هشداري در اين زمينه ديدند، با من تماس گرفتند. در مورد سال 1997 حرف ميزنيم. من در جايي در نزديكي باشگاه نيوولز كار ميكردم. سران باشگاه، برايم مريض ميفرستادند و در بين اين بيماران، گاهي بچههايي از تيمهاي پايهاي باشگاه بودند كه مشكلات غددي داشتند. يكي از آنها، ليونل مسي بود. ما براي مسي همان درمانهاي معمول را پيش گرفتيم. همان روزها من با مسي خيلي در مورد فوتبال حرف ميزدم. در آرژانتين و در دوره ابتدايي حضورش در بارسلونا، من او را همراهي ميكردم؛ چون شرايط بيماري او به نحوي بود كه به پيگيري و بررسيهاي مداوم نياز داشت. ما هر 2 يا 3 ماه يك بار همديگر را ميديديم. مسي برايم تعريف ميكرد اوضاعش در باشگاه چطور است و در مورد مسائل فوتبالي با هم حرف ميزديم.»

شوارزتين ادامه داد: «بعد از آنكه بحث حضور مسي در تيم بارسا مطرح شد، من او را به تعدادي از همكارانم معرفي كردم. كساني كه وقتي من در بارسلونا مشغول تحصيل بودم، استادانم بودند. ميخواستم بدين ترتيب آنها كنترلهاي لازم را از مسي به عمل بياورند. اينطور نيست كه يك روزه من با اين مسي آشنا شده باشم. من در طول عمر ورزشياش او را زير نظر داشتم و با شادي زيادي رشد و پيشرفت او را دنبال ميكردم. در طول اين سالهايي كه مسي تبديل به اين بازيكن بزرگ شده، من سعي ميكردم حافظهام را قبراق و تر و تازه نگه دارم و تمام خاطراتي كه از ديدارهاي ابتداييام با او داشتم را مرور ميكردم.»

با گذر زمان، ارتباط اين پزشك مشهور با مسي قطع شد ولي همچنان با اعضاي خانوادهاش در تماس است. آقاي دكتر ادامه داد: «بيش از همه با خورخه، پدر مسي، صحبت ميكنم. او بيش از ساير اعضاي خانواده مسي اينجا، در روساريو حضور دارد. من معمولاً با خانوادههاي بيمارانم ارتباط خوبي برقرار ميكنم؛ چه با خودشان و چه با خانوادههايشان و هنوز با پدر مسي ارتباط دارم. او دوست من نيست ولي ارتباط نزديكي داريم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی