۰
چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هواداران پرسپولیس اصرار زیادی دارند تا هر طور شده شماره 9 تیم شان را حفظ کنند اما این موضوع، دردسرهایی برای تیم خواهد داشت.

سوژه روز| پرسپولیس، طارمی، برانکو و مسائل دیگر

به گزارش خبرورزشی، از یک سو برانکو ایوانکویچ انتخاب خود را کرده و می گوید چون مهدی طارمی در تمرینات حاضر نشده و به اردوی اوکراین هم نمی رود، پس در صورت بازگشت به لیست تیم باید نیمکت نشینی را تجربه کند. درست مثل فصل شانزدهم و فصل پانزدهم که در هر دو لیگ، طارمی در هفته های ابتدایی در ترکیب سرخپوشان حضور نداشت. 
از طرف دیگر، طارمی به مدیران باشگاه پرسپولیس (طبق ادعای ترکاشوند) گفته دیگر دلش با تیم نیست و می خواهد هر طور شده از ایران برود. با این شرایط ماندن طارمی بی انگیزه ممکن است به تیم برانکو لطمه وارد کند و رفتن او نیز حتما خلاء شماره 9 را برای تیم به همراه خواهد داشت. 
با اینکه عبور از طارمی برای برانکو یک ریسک بزرگ محسوب می شود اما او انتخاب خود را انجام داده و می گوید حتی اگر این بازیکن بماند نیز، نیمکت نشین است. یعنی پازل تاکتیکی مدنظر خود را بدون حضور طارمی چیده و حتی گادوین منشا را جانشین این بازیکن کرده است. از سوی دیگر، در صورت جدایی این بازیکن، باشگاه فرصت کافی برای جذب یک مهاجم خوب خارجی را خواهد داشت. 
ماجرای طارمی، ناخودآگاه اهالی فوتبال را به یاد بازیکنانی می اندازد که به خاطر یک یا دو فصل درخشش، بر سر باشگاه های بزرگ فوتبال ایران منت گذاشتند اما تاریخ ثابت کرد هیچ بازیکنی برای همیشه نمانده اما باشگاه ها همیشه سرپا هستند و به فعالیت شان ادامه می دهند. 
باشگاه پرسپولیس و هواداران آن که بزرگ ترهایی مثل علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان، احمدرضا عابدزاده، افشین پیروانی، احمدرضا عابدزاده، ناصر محمدخانی، علی پروین و... را از دست داده اند، نباید نگران جدایی مهدی طارمی باشند. آن هم طارمی که در طول فصل نه تنها به خاطر برخی اشتباهات تاکتیکی، بارها موقعیت های حساس از دست داد وتیم را به دردسر انداخت بلکه چند مرتبه نیز با تماشاگران به اختلاف خورد و درگیری هایی به وجود آورد. 
درست است که باشگاه نباید طارمی را مفت از دست بدهد اما آیا ماندن این بازیکن که خودش گفته «دلش با پرسپولیس نیست» به صلاح فوتبال ایران و باشگاه سرخپوشان است؟ آیا اگر به تیم برگردد، همان طارمی فصل قبل است؟ همان ارج و قرب را نزد هواداران دارد؟ یک زمانی کسی جرات نمی کرد برای استقلال و پرسپولیس کلاس بگذارد زیرا امیر قلعه نویی و علی پروین به شدت با بازیکن سالاری مقابله می کردند اما حالا طارمی می خواهد برود، ادعای کرده دلش با تیم نیست اما برخی مانع کارش می شوند.  
به نظر نمی رسد پرسپولیس بدون طارمی زمین بخورد اما باشگاه با اخذ مطالباتش از قِبَلِ رضایتنامه، می تواند هم طارمی را بفروشد و هم بازیکنان بهتری را برای خط حمله اش جذب کند به خصوص حالا که برانکو هم دیگر مثل فصل قبل، حسابی بر روی حضور فیکس این بازیکن در ترکیب اصلی تیمش باز نکرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی