نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ما این روزها سوگوار بزرگمردی هستیم که تاثیر او بر رسانه های ورزشی غیر قابل چشم پوشی است.

پرواز را به خاطر بسپار، پرنده مردنی است

به گزارش خبرورزشی، عطالله بهمنش هم از میان ما رفت. استاد بهمنش متولد کرمانشاه است؛ درست در روز 24 فروردین ماه سال 1302. او خیلی زود راهش را پیدا کرد و به ورزش روی آورد اما ورزش در کنار تحصیل. از سال 1330 وارد رسانه ها شد و مجله ورزشی «نیرو و راستی» اولین مامن استاد بود. 
پس از تعطیلی آن نشریه، چند صباحی در نشریه امید ایران و سپس کیهان ورزشی، اطلاعات، گلبانگ ورزشی، ایران ورزشی و... فعالیت کرد اما مهم ترین نکته در مورد استاد بهمنش، گزارش های رادویی است. گزارش هایی که مردم ایران شیفته آن بودند. گزارش کشتی، تنیس، دو و میدانی و فوتبال. گزارش های او و صدای جاودانه ای که به یادگار گذاشت، هیچ نمونه ای ندارد. از جمله تکنیک های منحصر به فرد استاد بهمنش در گزارش بازی های ورزشی، تسلط بر کلام و ایجاد هیجان بسیار بالا بود تا جایی که شنوندگان احساس می کردند همان لحظه، داخل ورزشگاه نشسته اند و بازی را تماشا می کنند.
حضور استاد همزمان در رادیو و تلویزیون، شکل گزارشگری ورزشی در ایران را دچار تحول کرد. اطلاعات بی نظیر او از ورزش های مختلف باعث شد لقب «دایره المعارف» را به خود اختصاص دهد و برای سال ها، در تمام جشنواره ها، صاحب جایزه شد. مرحوم بهمنش روز دوشنبه 15 خرداد سال جاری پس از سال ها خانه نشینی، دچار عارضه سکته مغزی شد و به  بخش مراقبت های ویژه یکی از بیمارستان های تهران  منتقل شد و در نهایت یکشنبه شب گذشته در سن 94 سالگی چشم از جهان فرو بست. 
شاید قدرت مانور و شرایط کاری او در آن زمان را بتوان با وضعیت عادل فردوسی پور مقایسه کرد با این تفاوت که عادل به خاطر تعدد گزارشگران، زمانی برای استراحت دارد واز سوی دیگر، تنها با سیمای ایران همکاری می کنداما بهمنش، فردی خستگی ناپذیر بود و جدا از آن که نویسنده قدرتمند با قلم جادویی بود، می توانست مجری برنامه های ورزشی، گزارشگر، تهیه کننده، خبرنگار و تحلیل گر مسابقات ورزشی باشد. 
خاطراتی که او در ذهن اهالی ورزش از سال های دور تا امروز جا گذاشته هرگز از یادها نمی رود. استاد، بالاخره به منزل ابدی رسید و تمام خاطرات تلخ، از روزهایی ممنوعیت از فعالیت را از خاطر برد. او صبح امروز و در حضور علاقه مندانش در ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی) که یادگاری های زیادی در آن داشت، تشییع شد و به خاک سرد سلام گفت. استاد بهمنش از میان ما رفت اما صدا، تصویر و گزارش های بی نظیر و بی بدیل او برای همیشه در اذهان باقی می ماند. 
خداحافظ پدر دوست داشتنی رسانه های ورزشی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی