نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مرحله نهايي مسابقات انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي براي شركت در مسابقات قهرماني جهان 2017 پاريس فردا و جمعه برگزار مي‌شود.

منافع كشتی مهم‌تر از به‌كرسی نشاندن حرف اين و آن

به گزارش خبرورزشی، اين رقابتها با حضور اكثر نامداران و مدعيان و غيبت بعضي از كشتيگيران مصدوم داراي مجوز از صبح فردا آغاز و جمعه شب با معرفي نفرات برتر خاتمه مييابد. تأكيد فدراسيون كشتي، شوراي فني و كادر فني تيمهاي ملي بر اجراي فرآيند انتخابي، يكي از مواردي است كه مثل شمشيري دو لبه، هم ميتواند منافع كشتي را تأمين كند و هم به ضرر تيمهاي ملي باشد. قطعاً احترام به مقررات انتخابي و معتبر دانستن نتايج اين پيكارها در پنجشنبه و جمعه با رعايت مقررات و ضوابط ميتواند گرهگشا و چارهساز باشد اما مهم اين است كه يا اجراي قوانين بايد براي همه اعمال شود يا به همه با نگاه منعطف نگريسته شود و به قول معروف يا روميِ رومي يا زنگيِ زنگي!

بدون شك  اجراي قوانين و مقررات مورد نظر در پيكارهاي انتخابي ميتواند ميزان قانونمداري و قانونگريزي را بيشتر از همه ادوار و دورههاي گذشته و پيشين به نمايش بگذارد. زيرا تا به حال هيچ وقت تا اين اندازه روي اجراي قانون و مقررات انتخابي و رعايت فرآيند، تأييد و اصرار نشده است. طي همين ساليان اخير نيز اهميت كسب موفقيت و مدال، يا به دست آوردن نتايج آبرومندانه در بازيهاي المپيك، قهرماني جهان و... بعضاً شرايطي را به جامعه كشتي تحميل كرده كه به راحتي چشم خود را روي بعضي تصميمات و اتفاقات بستند تا كشتي از مخالفتها يا اعتراضات برحق يا ناحق متضرر نشود.

اما حالا ديگر از آن شرايط خبري نيست، تغييرات كادر فني و پوستاندازي در اكثر اوزان تيمهاي ملي، حكايت از برنامهريزي 4 ساله تا المپيك 2020 توكيو دارد. اگر قرار است جوانگرايي و احترام به نتايج انتخابي ملاك تصميمگيري قرار گيرد، ديگر نبايد از يك كشتيگير حمايت كرد و نگاه منعطف داشت ولي در ارتباط با سايرين سختگيرانه و بدون انعطاف نگاه كرد و تصميم گرفت. بدون شك  منافع كشتي خيلي مهمتر از به كرسي نشاندن حرف اين و آن بوده و نيازي نيست كه براي تأمين بعضي خواستهها يا نظرات، منافع تيمهاي ملي را ناديده گرفت. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی