۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

«زوج‌سازي» در فوتبال هنري است كه ارتباط مستقيم با انديشه‌هاي مربيان دارد و يك مربي خوب و خلاق مي‌تواند با ايده‌پردازي مناسب در اين زمينه كيفيت و بار فني تيم خود را افزايش دهد.

با اين توضيح مختصر بايد به زوجسازي در تيم پرسپوليس با توجه به حضور دو مهاجم ارزشمند ليگ يعني «طارمي – منشا» اشاره كنيم و از برانكو پرسيد كه در اين زمينه چه انديشهاي در سر دارد؟ مسلماً در اين مبحث اولين موضوعي كه بايد مورد توجه قرار بگيرد، شناسايي توانايي و خصوصيات فني و اخلاقي بازيكنان است كه دقت در آنها امكان موفقيت را بيشتر ميكند.

به طور كلي طارمي و منشا در يكسري از خصوصيات، مشابه عمل ميكنند؛ مثلاً هر دو در گلزني متبحر و توانمند هستند و به اصطلاح چهارچوبشناسهاي خوبي به حساب ميآيند. اين دو نفر سرعت گام و همچنين سرعت پا به توپ بسيار خوبي دارند و هم در ضدحملات و هم در حملات متمركز در يكسوم دفاعي حريف ميتوانند از اين قابليتهاي خود به خوبي استفاده كنند.

در سوي مقابل، طارمي توانايي بازي در كنارهها را دارد و ميتواند در حملات تيم ايجاد عرض كند ولي منشا بيشتر يك بازيكن BOX به حساب ميآيد كه ميتواند عمق بازي را به سود پرسپوليس رقم بزند و اين ويژگيهاي منحصر به فرد اين دو ميتواند در زمانهايي كه برانكو قصد دارد با يك مهاجم نوك و يك مهاجم كناري بازي كند، حربه مناسبي به حساب بيايد.

***

به طور خلاصه بايد گفت هنر زوجسازي در هر تيمي و در هر پستي ميتواند يك برگ برنده براي كادرفني باشد و مسلماً هر مربياي كه خلاقتر باشد، ميتواند در اين زمينه تنوع بيشتري به كار خود بدهد و البته ناگفته پيداست كه ظرفيتهاي روحي و رواني و ويژگيهاي اخلاقي بازيكنان هم در ميزان موفقيت اين زوجسازيها تأثير مستقيمي دارد كه روز پنجشنبه در بازي پرسپوليس ـ تراكتورسازي نشانههاي خوبي بين زوج طارمي و منشا ديده شد كه ميتواند كمك شاياني به برانكو و پرسپوليس در ادامه فصل بكند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی