۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نیمار چندمین بازیکن برزیلی‌ست که خیلی زود تصمیم به ترک نوکمپ می‌گیرد.

نيمار دنباله‌روی رونالدو و ريوالدو

به گزارش خبرورزشی، خبر عجيب بود اما صحت داشت. نيمار با مبلغ 198 ميليون پوند از بارسلوناي بزرگ به پاريسنژرمن پرپول پيوست تا تاريخيترين انتقال دنيا را با تكيه بر سرمايه ناصر الخليفي قطري به نام خود ثبت كند. جدايي نيمار از بارسلونا اما براي هواداران اين تيم تازگي نداشت. آبيواناريها قبل از نيمار هم به خروج ستارههاي برزيليشان عادت داشتند و احتمالاً همين باعث خواهد شد تا با نبود يكي از اضلاع مثلث اماسان راحتتر كنار بيايند. نيمار اولين برزيلي نبود كه نوكمپ را به هر دليلي ترك ميكرد و شايد آخرين نفر هم نخواهد بود... 

روماريو

قبل از اينكه به بارسلونا بيايد در پياسوي آيندهوون زير نظر گاس هيدينك هنرنمايي ميكرد. روماريو در لباس آيندهوون 3 سال آقاي گل ليگ هلند، 2 سال آقاي گل جامحذفي هلند و 2 سال آقاي گل جام باشگاههاي اروپا شد تا در فصل1994-1993 به بارسلوناي يوهان كرويف بيايد. تيم رؤيايي كرويف متشكل از استويچكف، كومان، گوارديولا، باكرو، لادروپ و... فقط روماريو را كم داشت. روماريو در همان فصل اول حضورش در بارسلونا با 30 گل در 33 مسابقه آقاي گل لاليگا شد و ضمن قهرماني در لاليگا و سوپركاپ اسپانيا، نايبقهرماني جام باشگاههاي اروپا را نيز تجربه كرد. اختلاف با كرويف در فصل دوم باعث شد در ژانويه به برزيل برگردد. مسير فوتبال باشگاهي روماريو دقيقاً همان جايي عوض شد كه بارسلونا را به مقصد فلامينگو ترك كرد.

رونالدو

رونالدوي برزيلي داستاني مشابه روماريو داشت. او بعد از جام جهاني 1994 در پياسوي آيندهوون براي خودش اسم و رسم پيدا كرد و پس از زدن 54 گل در 58 بازي، در فصل 1997-1996 راهي بارسلونا شد. اوضاع براي رونالدو همهجوره خوب بود و با زدن 34 گل در 37 بازي آقاي گلي لاليگا را مال خود كرد. او همراه با بارسا قهرمان جام يوفا و جامحذفي اسپانيا شد تا در همان فصل اول حضورش مهره اصلي تيم بابي رابسون فقيد لقب بگيرد. همه چيز خوب بود اما اختلافات بر سر عقد قرارداد طولانيمدت باعث شد پاي اينتر به ماجرايي كه فصل گذشته هم درگيرش بود، كشيده شود و اين بار كار نكردهاش را تمام كند. خرگوش چاق با 27 ميليون دلار به اينتر آمد و هيچوقت از تصميمش پشيمان نشد.

ريوالدو

قبل از المپيك 1996 قرار بود به پارما بيايد اما به يكباره سر از لاليگا و دپورتيوو لاكرونيا درآورد. يك سال حضور در ريازور كافي بود تا خود و باشگاهش را به موفقيت نزديك كند. لاكرونيا سوم شد، ريوالدو با 21 گل چهارمين گلزن برتر فصل شناخته شد و در پايان فصل به بارسلونا پيوست. بابي رابسون ريوالدو را براي تغذيه مهاجمانش جذب كرد. او در فصل اول حضورش در بارسلونا 19 گل به ثمر رساند و آبيواناريها را در مسير قهرماني لاليگا و جامحذفي كمك كرد. ريوالدو در مدت 5 سالي كه بارسايي بود عناوين مهمي از جمله بهترين بازيكن خارجي لاليگا، آقاي گل جامحذفي و توپ طلا را مال خود كرد. با آمدن لوئي فانخال به بارسلونا، ريوالدو هم با قراردادي 3 ساله به ميلان پيوست تا با روسونري در فصل 2003-2002 فاتح جام باشگاههاي اروپا شود.

رونالدينيو

روزي كه رونالدينيو از پاريسنژرمن به بارسلونا رفت طرفداران اين تيم هرگز فكر نميكردند 14 سال بعد زماني فراميرسد كه پاريسيها بازيكن بارسا را بُر ميزنند. رونالدينيو در سال 2001 با قراردادي به ارزش 5 ميليون يورو حاضر شد 5 فصل براي پياسجي توپ بزند. تيمي كه آن روزها نه مالك قطري داشت و نه پول. رونالدينيو با حضور بازيكناني نظير هموطنش آلويسيو، جيجي اوكوچا و نيكلاس آنلكا فصل اول را با شماره 21 اغلب نيمكتنشين بود. او رفتهرفته خودش را به سرمربي تيم لوئيس فرناندس تحميل كرد تا براي سال دوم شماره 10 را به تن كند. همانموقع بود كه تيمهاي بزرگ از وجود ستارهاي برزيلي در فرانسه باخبر شدند. خوان لاپورتا رئيس باشگاه بارسلونا كه قول داده بود ديويد بكام را به بارسلونا بياورد، پس از ناكامي در اين انتقال سراغ رونالدينيو رفت و اين بازيكن را از منچستريونايتد قاپيد. افتخارات رونالدينيو در بارسلونا و عناوين فردي و تيمي كه كسب كرد بر هيچكس پوشيده نيست. رونالدينيو هم مثل ريوالدو 5 سال در بارسا توپ زد و با آمدن پپ گوارديولا به سمت در خروج هدايت شد تا راهي ميلان شود.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی