۰
چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

زننده هر دو گل ایران در دو بازی گذشته با كره‌جنوبی به دلیل محرومیت و البته مصدومیت فرصت حضور در جمع ملی‌پوشان را از دست داد تا غیبت سردار آزمون به یكی از سوژه‌های جالب رسانه‌های كره در روزهای منتهی به دیدار مرگ و زندگی دو تیم در روز نهم مقدماتی جام جهانی‌ 2018 روسیه تبدیل شود.

قوچان‌نژاد جانشين آزمون در خط حمله تيم ملی ايران

 كرهایها در عین حال كه از غیبت این ستاره سرشناس حاضر در لیگ برتر روسیه به عنوان خوششانسی نام میبرند، به همان اندازه هم از غیبت سردار ابراز نگرانی میكنند چون جانشین آزمون را مهاجمی خطرناكتر و در عین حال كابوسوارتر برای كره معرفی کرده و از بازگشت رضا قوچاننژاد به تركیب اصلی ایران خبر دادند.

سایت Hankok Daily در گزارشی پیرامون تغییرات ایران نسبت به آخرین سفری كه به كرهجنوبی داشت، نوشت: «كارلوس كیروش مدعی شده تیم فعلی از تمام تیمهای قبلی ایران كه مقابل كره به میدان رفته، قویتر و تاكتیكپذیرتر است. ادعایی كه با نگاهی به فهرست نفرات این تیم، كاملاً درست نشان میدهد چون ایران با كلكسیونی از بازیكنان جوان و مستعد بیجهت به تیم اول قاره آسیا تبدیل نشده است. شاید اگر هر تیم دیگری بود و میدید مهاجم و گلزن اول را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد، با نگرانی به آن نگاه میكرد اما حتی غیبت سردار آزمون، بهترین گلزن ایران هم كیروش را نگران نكرده چون او برای پركردن جای خالی این بازیكن گزینهای در اختیار دارد كه نام او برای كرهایها یادآور خاطرات تلخ و كابوسآور اولسان در دور مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل است. مهاجمی كه با گل خود روی اشتباه مدافع كره باعث شد كیروش با مشتهای گره كرده جنگهای روانی را از چوی كانگ هی و شاگردانش ببرد و به عنوان تیم اول به برزیل برسد».

رسانههای كره در حالی از بازگشت گوچی به تركیب اصلی ایران به عنوان تكمهاجم در بازی عصر فردا نام میبرند كه این بازیكن در چهار سال بعد از جام جهانی 2014 برزیل به انتخاب دوم كیروش پرتغالی در خط حمله ایران تبدیل شد و همواره به عنوان مهاجم جانشین به میدان رفت. ستاره این روزهای هیرنوین هلند كه در میان طرفداران كرهای چندان محبوبیتی ندارد و هرگاه نام او به میان میآید، خاطرات تلخی برای آنها تداعی میشود، دوباره به كابوسی عجیب برای طرفداران كره تبدیل شده است چون با انگیزهای كه او برای پركردن جای خالی سردار و تكرار درخشش چهار سال قبل دارد، هیچ بعید نیست دوباره شاهد گلزنیهای او در سئول باشیم. نكتهای كه نویسنده Hankok Daily به آن اشاره و به مدافعان كره برای مهار او هشدار داد. «رضا قوچاننژاد ملقب به گوچی در لیگ هلند درخشان ظاهر شد و فصل قبل با 19 گل توانست رتبه سوم برترین گلزنان را به خود اختصاص بدهد. او در نهایت آمادگی حالا انتخاب اول كیروش برای خط حمله است و غفلت از او میتواند تاوان سنگینی برای كره داشته باشد از همینرو شین تائه یونگ و مدافعان تیم باید حسابی مراقب او باشند».

در بخش پایانی گزارش سایت Hankok Daily آمده است: سرمربی پرتغالی ایران علاوه بر قوچاننژاد بازیكنان دیگری نیز در خط حمله خود دارد كه میتوانند میزبان را سورپرایز كنند از جمله كریم انصاریفرد مهاجم المپیاكوس، مهدی طارمی یكی از بهترین گلزنان ایرانی لیگ قهرمانان آسیا از پرسپولیس و حتی سامان قدوس ملیپوش جدید فوتبال ایران و بازیكنی دوملیتی از سوئد كه برای اولین بار پیراهن تیم ملی را در سئول برتن خواهد كرد.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی