نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ستاره فرانسوی جدید بارسلونا در بدو ورودش به این باشگاه مدعی شد او جانشین نیمار نیست.

عثمان دمبله: من جانشين نيمار نيستم

به گزارش خبرورزشی، عثمان دمبله خريد جديد بارسا بالاخره روز دوشنبه به هواداران مشتاق اين باشگاه معرفي شد. اين جوان 20 ساله فرانسوي كه چند روز پيش با مبلغ 105 ميليون يورو به علاوه 40 ميليون يورو پاداش اجباري راهي كاتالونيا شده حالا گرانقيمتترين بازيكني است كه پايش را به اسپانيا گذاشته. عثمان در اولين گفتوگوي مفصلي كه داشته ميگويد از بازي كردن در كنار مسي هيجانزده است و ميخواهد از او چيزهاي زيادي ياد بگيرد. بخشي از گفتوگوي اين بازيكن فرانسوي با «اكيپ» را از نظر ميگذرانيد.

* اولين احساستان بعد از اينكه قراردادي 5 ساله با بارسا بستيد، چه بود؟

از اينكه اينجا هستم خوشحالم، آرزوي من با بستن قرارداد با بارسلونا به واقعيت پيوست. هدفم اين است به خوبي در تيم جا بيفتم و تا جاي ممكن عناوين قهرماني به دست بياوريم. از اينكه در بهترين باشگاه دنيا و كنار بهترين بازيكنان دنيا هستم بينهايت خوشحالم. از طرفي كمي اضطراب هم دارم ولي به خوبي ميتوانم از پسش بربيايم. براي كامل كردن اهدافم و كمك به تيم، تمام تلاشم را ميكنم.

* از محقق شدن آرزويتان صحبت كرديد. از چه زماني عشق اين را داشتيد در بارسلونا بازي كنيد؟

از زماني كه 8 سالم بود بازيهاي بارسلونا را نگاه ميكردم. واقعاً ميگويم؛ آرزويم محقق شد. هميشه مسابقههاي اين تيم و شيوهاي كه بازي ميكردند را تماشا ميكردم. بارسا جامهاي زيادي در ليگ و ليگ قهرمانان اروپا برده و از اين موضوع خيلي خوشم ميآيد.

* شما قيد حضور در تمرينات دورتموند را زديد تا ترانسفرتان را نهايي كنيد. با اين شرايط چطور كنار آمديد؟

ميدانستم بالاخره با بارسلونا قرارداد ميبندم فقط ممكن بود چند روز يا چند هفته به تعويق بيفتد. مطمئن بودم و البته كلي هم خوشحال. اين انتقال هم به شيوه خوبي صورت گرفت و دو طرف راضي بودند همانطور كه الان من راضي هستم. دوره خيلي سختي نبود فقط چون در زمين حاضر نميشدم كمي شرايط حساس شده بود. راستش همه چيز با دورتموند خوب بود به غير از اين اواخر كه آن هم تقصير خودم بود چون تصميم گرفته بودم سر تمرينات نروم. اگر تمرينات دورتموند را تحريم نميكردم، آمدنم به بارسلونا سخت ميشد. آرزويم اين بود به بارسا بيايم و دورتموند به خوبي از اين موضوع آگاه بود.

* شما با 105 ميليون يورو به علاوه 42 ميليون پاداش، ترانسفر شده و گرانقيمتترين بازيكن فوتبال اسپانيا هستيد. اين داستان را چطور ارزيابي ميكنيد؟

اينكه گرانترين هستم و اينقدر پول برايم پرداخت شده به من فشار و استرسي وارد نميكند، راستش بازار نقل و انتقالات كمي ديوانه شده است. صادقانه بگويم اصلاً به اين موضوع اهميتي نميدهم. من فقط 20 ساله هستم و تلاش ميكنم كارم را در زمين مسابقه به خوبي انجام داده و به تيم كمك كنم.

* اينكه بارسلونا شما را به جاي نيمار خريده كه همين تابستان به پياسجي رفته هم، فشار و استرسي ندارد؟

اين را بگويم كه بين من و نيمار فاصله زيادي وجود دارد. نيمار يكي از بهترين بازيكنان دنياست، واقعاً بازيكن بسيار بزرگي است ولي من خيلي جوان هستم و تازه دومين فصلي است كه دارم در سطح حرفهاي فوتبال بازي ميكنم. من فقط 20 سالم است و هر روز در حال يادگيري هستم. روز به روز پيشرفت ميكنم و تلاش ميكنم بزرگ شوم. حالا هم به بارسا آمدهام تا پيشرفت بيشتري داشته باشم. من جانشين نيمار نيستم. بارسلونا در اين پست نياز به يك بازيكن داشت. آنها با من تماس گرفتند و حالا هرچه در توان داشته باشم براي تيم و باشگاه رو ميكنم. تلاش ميكنم پيشرفت داشته باشم.

* براي بازي كردن كنار ليونل مسي، بازيكني كه 5 توپ طلا دارد، بيصبرانه منتظر هستيد؟

باعث افتخار و لذت است كه جزئي از تيم ليونل مسي باشي. به كارهايي كه انجام ميدهد نگاه ميكنم تا ياد بگيرم. او بازيكن خيلي خيلي بزرگي است، بهترين بازيكن تاريخ فوتبال.

* ميگويند شما همان قدر كه با پاي چپ مهارت داريد در استفاده از پاي راست هم تبحر داريد. بالاخره پاي تخصصيتان كدام است، چپ يا راست؟

سعي ميكنم از هر دو پايم استفاده كنم. جوانتر كه بودم در اين زمينه پيشرفت داشتم و حالا هم ميتوانم با پاي راست شوت بزنم هم با پاي چپ. همانطور كه هميشه ميگويم ترجيح ميدهم توپ را با پاي چپ بياورم و با پاي راست شوت بزنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی