نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آلمانی‌ها سرانجام موفق شده‌اند جانشین خوبی برای کلوزه پیدا کنند.

از پيدا شدن جانشين كلوزه تا همه‌كاره شدن رشفورد در ومبلی

به گزارش خبرورزشی، تيمهاي ملي آلمان و انگليس تقريباً تكليف خودشان را در گروههاي C و F انتخابي جام جهاني 2018 مشخص كردند. آلمان كه در بازي گذشته برابر جمهوريچك به سختي پيروز شده بود در ورزشگاه «مرسدسبنز» قدرتنمايي كرد و اين مرتبه به راحتي و با گلهاي زيبا 6 بر صفر نروژ را درهم كوبيد تا در هشتمين بازي هشتمين برد مانشافت هم به ثبت برسد. آلمان با 35 گل زده در كنار بلژيك بهترين خط حمله مرحله انتخابي را در اختيار دارد. انگليس هم در حساسترين بازي در حالي كه احتمال داشت حتي صدر جدول را به اسلوواكي بدهد و ابتدا هم از حريف عقب افتاده بود در نهايت 2 بر يك پيروز شد تا خيال ساوتگيت هم راحت شود.

لبخند رضايت لو از پيدا كردن جانشين كلوزه

يك مهاجم نوك كه درست آن جايي باشد كه بايد باشد. اين تمام چيزي است كه يواخيم لو از يك ستاره در خط حمله تيمش انتظار داشت و ميروسلاو كلوزه هميشه آن را برآورده ميكرد. پس از خداحافظي كلوزه، لو ابتدا تصميم گرفت ماريو گومز را جانشين او بكند اما مهاجم باتجربه ژرمنها هم نوسان زياد داشت. فصل 2017-2016 بوندسليگاي آلمان يوگي آن بازيكني كه ميخواست را كشف كرد. تيمو ورنر مهاجم جوان تيم لايپزيش كه ساده بازي ميكند و راحت گل ميزند. پس از زدن 3 گل در جام كنفدراسيونها و آقاي گلي در آن رقابتها در 2 ديدار انتخابي جام جهاني تيمو مهاجم ثابت تركيب مانشافت شد. 2 بازي مهم و 3 گلي كه به ثمر رساند نشان داد ورنر ميخواهد از 21 سالگي تا سالها سند نوك حمله آلمان را به نام خودش بزند. ورنر با 2 گلي كه به نروژ زد شمار گلهايش را در 8 ديدار ملي به عدد 6 رسانده. شايد در آينده او ركورددار گلزني در تيم ملي آلمان شود.

ذخيرههاي تأثيرگذار آلمان

به خوبي مشخص است آلمان از لحاظ مهره غني شده و حتي ذخيرههاي اين تيم هم دستكمي از بازيكنان اصلي ندارند. يواخيم لو به راحتي مهرهها را جابهجا ميكند بدون آنكه كيفيت بازي تيمش پايين بيايد. در ديدار برابر نروژ تمامي ستارههاي تيم او تأثيرگذار بودند و علاوه بر آن بازيكنهايي كه به عنوان يار جانشين به زمين فرستاد هم عملكرد بسيار خوبي داشتند. لئون گورتسكا كه يكي از بازيكنهايي بود كه از تيم جام كنفدراسيونها جايگاه خودش را در تركيب تيم اول آلمان باز كرد يك گل زد و ماريو گومز هم كه به عنوان جانشين ورنر وارد زمين شد گل ششم را با شگرد هميشگياش يعني ضربه سر وارد دروازه حريف كرد. يوليان دراكسلر هم كه در ديدار قبلي در تركيب اصلي نبود به تركيب تيم رسيد و هم گل زد هم پاس گل ارسال كرد.

كليد خوشبختي دستِ رشفورد

ماركوس رشفورد گل پيروزيبخش را برابر اسلوواكي زد اما باز هم گرت ساوتگيت با وجود تمجيد از او، اين ستاره جوان را براي شركت نكردن در كارهاي دفاعي سرزنش كرد. شايد بهتر است مربي جوان سهشير قيد دادن وظايف دفاعي بيشتر به او را بزند و از اين بازيكن فقط موقعيتسازي در حمله را بخواهد. اين بازيكن 19 ساله بارها از حريف خطا گرفت و خط دفاعي اسلوواكي را آزار داد. رشفورد در اوايل بازي توپ را جلوي محوطه جريمه خودي لو داد و باعث گل خوردن تيمش شد. در ادامه او كرنري روي دروازه اسلوواكي ارسال كرد كه توسط داير تبديل به گل نخست شد و نيمه دوم هم شوتي دقيق به گوشه دروازه حريف انگليس را به پيروزي رساند. او روي هر 3 گل بازي نقش داشت.

ستاره بيادب سهشير!

دله اَلي هافبك ارزشمند و جوان انگليس در ديدار برابر اسلوواكي حاشيهساز شد. او پس از متوقف شدن توسط مارتين اشكرتل مدافع حريف، حركتي زشت خطاب به كلمنت تورپين داور فرانسوي این ديدار انجام داد كه احتمالاً باعث محروميت 4 جلسهاي ستاره تاتنهامي سهشير خواهد شد. البته پس از پايان ديدار هم خود او و هم گرت ساوتگيت سعي كردند به نوعي اين حركت را توجيه كنند. ظاهراً روش ارتباط برقرار كردن بازيكنان انگليس با هم خاص و عجيب است و داير هم اين حركت را براي كايل واكر همتيمي سابقش در تاتنهام انجام داد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی