نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازي دوستانه، پنج‌شنبه 13 مهر 96، ساعت 18:30، ورزشگاه آزادي

پيش به سوی روسيه

به گزارش خبرورزشی، در اولين بازي تداركاتي در راه حضور موفق در جام جهاني 2018 روسيه امشب مليپوشان ايران در حالي به مصاف حريفي از آفريقا ميروند كه اين ديدار ميتواند آمادهسازي مناسبي قبل از سفر تيم ملي به روسيه باشد. كارلوس كيروش بعد از بستن پرونده بازيهاي مقدماتي قاره آسيا بدون شكست حالا درصدد است تغييرات و تفكرات جديدي به تيم ملي در راه تحقق اهداف بلندپروازانه خود تزريق كند. از تغييراتي كه در ليست دعوتشدهها ايجاد شد امشب ایران با چهرهاي نسبتاً متفاوت به مصاف اولين حريف تداركاتي خود از قاره سياه ميرود. تيم ملي بر اساس مصدوميت و محروميت نميتواند از چند بازيكن كليدي خود بهره ببرد. بنابراین امشب فرصت برای بازیکنان جدید مهیاست، بازيكناني كه بيشتر در ساختار تدافعي همچنين تهاجمي تيم ملي ديده ميشوند تا پيرمرد پرتغالي به رؤياهايي كه در دومين جام جهاني متوالي در سر دارد، برسد. تيم ملي در آخرين بازي مرحله مقدماتي جام جهاني برابر روسيه در ساختار تدافعي متزلزل و شكننده ظاهر شد تا برد برابر حريف را در آخرين لحظات با تساوي عوض كند. كيروش از همان روز به اين فكر افتاد كه براي خط دفاع تيم ملي فكري اساسي كند و تغييرات او امشب به چشم خواهد آمد، ضمن اينكه حضور سامان قدوس و كاوه رضايي ميتواند در خط حمله خون تازهاي به تيم ملي تزريق كند. حريف امشب ايران اما تيمي است كه در قاره آفريقا جزو قدرتهاي برتر محسوب نميشود اما هر از گاهي جرقههايي از خود نشان ميدهد كه ميتواند آنها را به تيمي خطرناك تبديل كند. حضور مردي پا به سن گذاشته اما تئوريسين از فرانسه روي نيمكت توگو و بهره بردن از بازيكناني فيزيكي از اين تيم حريفي خطرناك و قابل احترام ساخته كه ميتوانند شروع خوبي در محك زدن ايران در راه روسيه باشند. توگو كه در غياب مهرههاي سرشناس خود وارد تهران شده امشب در ورزشگاه آزادي ميتواند همه نگاهها را به خود معطوف كند چون شكست دادن تيم اول قاره آسيا و پايان دادن به ركورد شكستناپذيري شاگردان كيروش قطعاً نام اين حريف آفريقايي را بيشتر از هميشه بر سر زبانها خواهد انداخت و آنها را به ادامه مسير مقدماتي جام ملتها در قاره سياه اميدوار ميكند.

در حاشيه...  در حاشيه... 

* توگو بيست و هفتمين تيم آفريقايي است كه در تاريخ ملي مقابل ايران به ميدان خواهد رفت. اين تيم كه قرار بود در كازان مقابل شاگردان كيروش صفآرايي كند با تغيير مكان برگزاري بازي با سختي فراوان و در سه گروه وارد تهران شد و از ديروز با تركيب كامل در تهران تمرين كرد.

* امشب براي برخي از بازيكنان حاضر در اردوي تيم ملي ميتواند شبي رؤيايي لقب بگيرد. يكي از اين نفرات سامان قدوس بازيكن دومليتي جديد فوتبال ايران است كه بعد از گذشت از پيشنهاد فدراسيون فوتبال سوئد براي پيوستن به تيم ملي اين كشور ترجيح داد براي تيم ملي ايران به ميدان برود تا از همين ابتدا محبوبيتي دوچندان ميان ايرانيها پيدا كند.

* در فهرست نفرات منتشر شده از توگو خبري از دو ستاره سرشناس اين كشور نيست. امانوئل آدبايور و فلويد ايته ستارههاي شاغل در باشگاههاي باشاكشهير تركيه و فولام انگليس به دليل مصدوميت از فهرست سرمربي توگو خارج شدند اما با اين وجود حضور 14 لژيونر در تركيب تيم ملي توگو نشان ميدهد آنها را نبايد دستكم گرفت.

* كلود لروي سرمربي 69 ساله فرانسوي را بايد يكي از چهرههاي عجيب دنياي فوتبال ناميد. مردي كه با نشستن روي نيمكت توگو ركورد هدايت پنج تيم بزرگ قاره سياه را در كارنامه خود به ثبت رساند و با وجود پا به سن گذاشتن هنوز مشتريان بسيار زيادي در اين قاره دارد.

* شكستناپذيري تيم ملي در بازيهاي مقدماتي جام جهاني كه جنبه رسمي هم داشت باعث شده تا مليپوشان با اعتماد به نفس خاصي وارد ميدان شوند از همينرو بايد منتظر ماند و ديد اين روند شكستناپذيري در بازيهاي دوستانه هم ادامه پيدا ميكند يا نه؟

* امشب تغييرات تيم ملي احتمالاً به حضور نفراتي مثل كنعانيزادگان، آقايي، كاوه رضايي، سامان قدوس و... ختم خواهد شد چون در غياب محرومان و مصدومان كيروش قصد دارد تمام ظرفيت فعلي را محك بزند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی