نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اولین رقیب تدارکاتی تیم ملی امشب با افکار مردی وارد زمین می شود که آوازه پرزرق و برقی در دنیای مربیگری به خصوص در قاره سیاه دارد.

به گزارش خبرورزشی،توگو به عنوان نخستین حریف تدارکاتی تیم ملی در راه آماده سازی برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه تیمی آفریفایی حاضر در رتبه 121 فیفا است که هدایتش را یکی از پیرترین مربیان حال حاضر فوتبال دنیا برعهده دارد. مردی سرشناس از فوتبال فرانسه با سابقه طولانی 37 سال مربیگری در تیم های مختلف باشگاهی و ملی که بیشتر این سال ها را در قاره سیاه گذرانده و در آن آوازه ای پر زرق و برق برای خود رقم زده است.
کلود لروی پیرمرد 69 ساله فرانسوی امشب در ورزشگاه آزادی به عنوان سرمربی روی نیمکت رهبری توگو می نشیند تا مقابل کارلوس کی روش شاگردانش را هدایت کند. مردی سرشناس و مطرح در دنیای فوتبال که سال هاست تجربه کار در تیم های مختلف آفریقایی را در کارنامه خود دارد و به عناوین افتخارات بسیاری نیز رسیده است.
لروی فرانسوی مهمترین افتخارات خود را سال 1987 با کامرون به ثبت رساند و شهرتی جهانی پیدا کرد. آن سال کامرون با افکار تهاجمی موسیو فرانسوی به تیمی ترسناک و تهاجمی تبدیل شد تا با اقتدار قهرمان جام ملت های آفریقا شود. گذشت و گذشت تا این که لروی یک بار دیگر و این بار با تیم ملی غنا توانست در سال 2008 بار دیگر قهرمانی در جام ملت های آفریقا را تکرار و  در رنکینگ فیفا تجربه ایستادن در جایگاه هشتم را نیز به دست بیاورد تا نامش بر سر زبان ها بیافتد. 
تئوریسین فرانسوی که همواره تدابیر تاکتیکی اش زبانزد عام و خاص بود رکوردهای جالب توجهی در دوران مربیگری خود دارد از جمله نشستن روی نیمکت پنج تیم سرشناس آفریقا از جمله کامرون، غنا، کنگو، سنگال و توگو که کمتر مربی توانسته به آن دست یابد.کلود لروی در فوتبال حاشیه خلیج فارس هم سابقه درخشانی دارد چون باشگاه الشباب امارات اولین بار در سال 1985 او را به خدمت گرفت که در همان مقطع قرارداد مالی این چهره فرانسوی سرو صدای زیادی به راه انداخت. 
لروی در سال های گذشته هدایت تیم های ملی عمان و سوریه را نیز برای مقاطعی در اختیار داشت اما باز هم ترجیح داد به فوتبال قاره سیاه کوچ و با استعدادهای ناب این قاره در کشورهایی همچون کنگو و توگو کار کند.او امشب در حالی هدایت توگو را مقابل ایران برعهده خواهد داشت که بدون احساس خستگی در تمرین شب گذشته تیمش شاگردان خود را ترغیب به تمرینات بهتر می کرد و بعد هم با در دست گرفتن گوشی موبایل خود نشان داد علاقه عجیبی به دنیای مجازی و اینترنت دارد.
لروی که از وینفرد شفر سرمربی آلمانی جدید استقلال هم سن و سال بیشتری دارد به عنوان یکی از دوستان صمیمی و قدیمی این چهره آلمانی امشب در ورزشگاه ازادی مقابل کی روش و شاگردانش قرار می گیرد که جنگ تفکرات او و سرمربی پرتغالی می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد به خصوص که او در کنفرانس مطبوعاتی دیروز همین طور صحبت با رسانه های مطرح دنیا از سرمربی پرتغالی ایران به عنوان یکی از مردان تکرار نشدنی تاریخ فوتبال نام برده بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی