۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می‌رسد وینفرد شفر سالیان متمادی مورد توجه عده‌ای خاص بوده تا به استقلال آورده شود!

آشتیانی: در قطر گفتند قلعه‌نویی را اخراج کن و شفر را بیاور

به گزارش خبرورزشی، ادعایی که طی روزهای گذشته هم شنیده بودیم اما دیروز از یک مقام آگاه شنیدیم این مربی سالها قبل به مدیرعامل اسبق استقلال معرفی شده بود تا سرمربی این تیم شود اما امیررضا واعظیآشتیانی زیر بار آن نرفت. جالب اینجاست که دیروز وقتی این شایعه را با مدیرعامل اسبق استقلال در میان گذاشتیم بر خلاف اغلب مدیران، پردهپوشی نکرده و ماجرا را صراحتاً شرح داد.

* ظاهراً میگویند وینفرد شفر سالها قبل به شما معرفی شده بود. این قضیه صحت دارد؟

بله. کاملاً صحت دارد.

* واقعاً به شما گفته بودند این مربی را به استقلال بیاورید؟

بله، دقیقاً. در فروردین سال 1388 ما برای جدال با تیم امصلال قطر راهی دوحه شده بودیم. شرایط استقلال به گونهای بود که از دو بازی صاحب یک امتیاز بودیم و به پیروزی در این جدال نیاز مبرم داشتیم ولی متأسفانه مسابقه را یک بر صفر باختیم تا شانس صعودمان بسیار کم شود و در نهایت هم استقلال چهارم گروه و حذف شد. در شبی که باختیم، تعدادی از همین آقایان دلال، دوحه بودند و بعد از پایان مسابقه دور من جمع شدند و از سر خیرخواهی! مرتب به من میگفتند سرمربی را عوض کن! آن زمان آقای قلعهنویی سرمربی تیم ما بود و همین واسطهها مرتب تأکید داشتند قلعهنویی را بردارم و یک سرمربی آلمانی که ساکن دبی است را جانشین او کنم. آن مربی که مد نظر آقایان بود، وینفرد شفر نام داشت. همین سرمربی که حالا در استقلال پست گرفته است.

* پاسخ شما در آن مقطع چه بود؟

قاطعانه مخالفت کردم. گفتم تیم ما از لیگ قهرمانان حذف شده ولی هنوز لیگ برتر را داریم. آنها میگفتند شفر را بیاور تا در لیگ برتر به تیم شوک وارد کند ولی من تأکید کردم در لیگ با سرمربی خودمان ادامه میدهیم. در نهایت هم دیدید که با آقای قلعهنویی در اردیبهشت سال 88 قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفتیم بدون آنکه شفر را بیاوریم البته نمیخواهم تواناییهای شفر را زیر سؤال ببرم. امیدوارم ایشان بتواند استقلال را به سرانجام برساند.

* خیلیها میگویند انتخاب شفر کاری فراتر از آن بوده که کمیته فنی انجام داده باشد.

کمیته فنی زمانی کاربرد دارد که تمام ساختارهای یک باشگاه درست و تکمیل باشد و یکی از دلایلی که کمیته فنی در ایران جواب نمیدهد، کامل و دقیق نبودن ساختارهای باشگاهها در کشورمان است. هر خارجی که وارد فوتبال ما میشود، میداند باشگاههای ما باشگاه نیستند بلکه فقط یک تیم فوتبال هستند. این ساختار فوتبال ما معیوب است. به نظرم انتخاب آقای شفر نه تنها بالاتر از کمیته فنی، که حتی فراتر از باشگاه استقلال بوده است. او از مرجعی فراتر از باشگاه انتخاب شده است.  در این میان فقط کمیته فنی را وسط آوردند تا اگر نتیجه گرفتند، مدیران باشگاه آن را به حساب تدبیر خود بگذارند و اگر هم نتیجه نگرفتند آن را گردن کمیته فنی بیندازند. فقط امیدوارم آنهایی که شفر را آوردند، در پایان فصل از پذیرش استعفای منصوریان و هدر دادن پولی هنگفت بابت این مربی آلمانی ابراز پشیمانی نکنند.

* بحث بر سر این است که شفر فرهاد مجیدی را میخواهد ولی عدهای درون مجموعه او را نمیخواهند.

باید دید آیا واقعاً شفر مجیدی را میخواهد یا نه؟ اگر شفر آقای مجیدی را میخواهد، با صراحت اعلام کند و اگر نمیخواهد، این مسئله به نوعی تهمت به مدیران باشگاه تلقی میشود. بهترین روش برای حل مسئله فوق این است که آقای شفر صراحتاً اعلام کند که فرهاد را میخواهد یا نه؟ البته صرف حضور مربیان جوان کنار مردان باتجربه کار خوبی است و باعث میشود پولی که برای شفر هزینه میشود، به نوعی برایمان حکم پسانداز را پیدا کند.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی