نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چند سال به طور مدام و مستمر در استقلال اين مربيان را در تمرينات مي‌ديديم‌؛ «مرداني با كت و شلوار طوسي رنگ‌؛ دست به سينه در كنار زمين ايستاده و محو تماشاي تمرين بودند.»چند نفري هم آنها را دوره مي‌كردند و حرف مي‌زدند و براي دقايقي تمرين را از دست مي‌دادند و گرم صحبت مي‌شدند.

شفر «كت و شلوار» را از تن استقلال درآورد

به گزارش خبرورزشی، هميشه با خودمان فكر ميكرديم اين مربيان كت و شلوارپوش كه حتي حاضر نيستند با گرمكن ورزشي وسط زمين بروند و لابهلاي بازيكنان تمرين كنند چگونه ميتوانند به تيم كمك كنند؟ اين همواره براي ما جاي سؤال بوده تا اينكه به اين يك نتيجهگيري كلي رسيديم؛ «استقلال در سالهاي گذشته خوب تمرين نميكرد. استقلال در روند آمادهسازياش حتي اگر وقفه ايجاد نميشد غلط و به دور از دانش روز تمرين ميكرد. در استقلال اشكالياب نداشتيم. منتقد نداشتيم. يك مربي سختگير كه به پر و پاي بازيكنان بپيچد نداشتيم.»

در همين يكي، دو روزي كه وينفرد شفر تيم را در اختيار گرفته ببينيد او چقدر ايرادگير و وسواس است؛ نكتههايي كه اين مربي به بازيكنان گوشزد ميكند خيلي ساده است و شايد تكراري هم باشد. نكتههايي كه البته براي استقلاليها در چند سال اخير تكرار نشده؛

1- متوجه پاسهايي كه ميدهيد باشيد، حواستان باشد كه در زمين بازي با بازيكنان حرفهاي روبهرو هستيد نه آدمهاي مصنوعي. اين پاسهايي كه ميدهيد را مدافعان قطع ميكنند.

2- وقتي توپ را در حمله از دست ميدهيد سريع دنبال پس گرفتن توپ باشيد. نبايد فكر كنيد كار شما تمام شده چون حريف براي شما صبر نميكند.

3- ساده فوتبال بازي كنيد و نيازي نيست بازي را در زمين پيچيده كنيد.

4- بعد از تمرين وقتي به منزل رفتيد زياد آب بخوريد، غذاي كامل و سالم بخوريد و خوب استراحت كنيد.

شفر با گرمكن ورزشي مانند يك مربي عملگرا و نه اهل بحثهاي تئوري وارد زمين شد. او بازيكنان را نصيحت كرد اما كارش فقط اندرز دادن نبود. شفر شروع كرد به ايرادگيري. به آموزش اصول اوليه فوتبال. شفر با ايرادگيريهايش نشان داد اينجا استقلال است؛ سوسولبازي در اين تيم ممنوع است... 

مهمترين حرف او براي بازيكنان ايراني كه فوتبال را ديمي ياد ميگيرند اين است؛ چرا اينقدر بيخودي با توپ كار ميكنيد؟ چرا الكي دريبل ميزنيد؟ فوتبال را ساده بازي كنيد.

و اين حرفي است كه سالها قبل از پرويز دهداري شنيده بوديم؛ فوتبال ورزشي است پيچيده كه هر قدر آن را سادهتر بازي كنيد بيشتر و بهتر به نتيجه ميرسيد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی