۰
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قهرمانی وزنه‌برداری ایران در مسابقات جهانی آمریکا، آغاز یک حرکت موفقیت‌آمیز در تاریخ این رشته برای فدراسیون علی مرادی است.

 استعدادهای نهفته در این رشته و موقعیتی که قهرمانان تازه و جوان برای ما به وجود آوردهاند، باور کردنی نیست و حتی به نوعی حسادتبرانگیز شده است. رابطه پنهان مانده فدراسیونهای سابق با تاماش آیان، رئیس و مافیای وزنهبرداری تا به امروز تأثیرات خود را در تعدادی از کشورها به شکل نامطلوب و حتی خانمانبرانداز برجای گذاشته. دستیابی به رابطه پیچیده آیان بسیار سخت و حتی غیرممکن است. قهرمانی ایران در آمریکا چندان برای این مرد مجاری ۷۸ ساله خوشایند نبود و در داخل نیز بعضیها این افتخار خوشحالشان نکرد و از طرق مختلف در تلویزیون و روزنامهها به انتقاد و نفی این قهرمانی پرداختند اما آنچه در نزد جهانیان و کارشناسان واقعی وزنهبرداری اهمیت داشت، پشتوانه جوان و بااستعدادی است که در اوزان مختلف جلوه کردند. اگر کیانوش رستمی از مدال دور افتاد، علی هاشمی از سوی دیگر ظهور کرد. این قهرمانی نمایانگر علاقه نسل امروز به وزنهبرداری است که به دور از هوچیگری و دوپینگپذیری قصد دارد نسل واقعی ورزش را به جهان معرفی کند. ارزش این قهرمانی که در قلب آمریکا به دست آمد، برای فدراسیون مرادی فراموش شدنی نخواهد بود.

سهراب مرادی و علی هاشمی مردان پاک و قهرمانان واقعی به حق خود رسیدند اما در حق بهداد سلیمی بنابه دلایل داخلی گذشته وزنهبرداری و روابط با رئیس وزنهبرداری جهان همچنان ظلم میشود تا مبادا سلیمی رکوردهای سنگینوزن جهان را زیر و رو کند. طفلک سلیمی که دچار خشم آیان متکبر و دیکتاتور شده است. بالاخره یک روز تخت این مجاری پولدوست واژگون خواهد شد. قهرمانی ایران اولین یورش مردانه مرادی و سلیمی به این رئیس مافیای وزنهبرداری است تا بعد...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی