۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب در رقابتی حساس و مهم در راه قهرمانی، یوونتوس و اینترمیلان به مصاف هم خواهند رفت.

یوونتوس – اینترمیلان؛ جنگِ فوتبال ایتالیا

به گزارش خبرورزشی، امشب از ساعت 23:15 سوت آغاز شهرآورد ایتالیا در ورزشگاه خانگی بانویپیر به صدا درخواهد آمد. پس از چند سال اینترمیلان پیش از این بازی حساس بالاتر از یوونتوس قرار گرفته و سودای قهرمانی دارد.

یوونتوس؛ بانویپیر آهسته برمیگردد

آلگری و شاگردانش این فصل در سری A رقیب کم نداشتهاند. اگرچه سالهای قبل هم رقبا در نهایت برابر بانویپیر کم آوردند و قهرمانی در 6 فصل متوالی به این تیم رسید، اما شاید این فصل داستان متفاوت باشد. اینترمیلان و ناپولی با عملکردی که داشتهاند و امتیازهایی که جمع کردهاند ول کن کورس قهرمانی نیستند و بعید نیست هردوی آنها تا پایان فصل پابهپای بیانکونری پیش بروند. هفته گذشته در جدالی اصطلاحاً 6 امتیازی یوونتوس موفق شد ناپولی را شکست بدهد و در دومین چالش جدی دور رفت با اینتر روبهرو خواهند شد. آمار خوب یووه در خانه برابر اینتر این تیم را به گرفتن صدر امیدوار میکند. از زمانی که ماسیمیلیانو آلگری هدایت بانویپیر را بر عهده گرفته این تیم در تورین از اینتر نباخته و یک برد دیگر در خانه آنها را بالاتر از نراتزوری قرار خواهد داد.

اینترمیلان؛ فتح تاج و تخت

بعد از چند سال اینتریها انتظارات هوادارانشان را برآورده کردهاند و ثباتی که داشتهاند باعث شده کارشناسان فوتبال ایتالیا این تیم را حتی بالاتر از یوونتوس مدعی جدی قهرمانی بدانند. نراتزوری که به دنبال گرفتن تاج و تخت از یوونتوس است شرایط بهتری از حریف خواهد داشت، چرا که آنها در هیچ رقابت اروپایی حاضر نیستند و همین مسئله فرصت بیشتری برای تمرکز و استراحت بین بازیهای سری A ایجاد خواهد کرد. لوچانو اسپالتی سرمربی موفق فصل قبل رم هم نشان داد بیدلیل مالک چینی اینتر او را از پایتختنشینان جدا نکرده است. اینتر این روزها خوب نتیجه میگیرد و فعلاً نشان داده تیم بازنده نیست. بزرگترین چالش آنها در شهرآورد ایتالیا خواهد بود و اگر میخواهند شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشند باید با امتیاز خانه یوونتوس را ترک کنند. قطعاً اینتریها نمیخواهند تیمشان در این بازی حساس اولین شکست فصل را تجربه کند.

محرومان و مصدومان

بندیکت هوودس و استفان لیششتاینر مدافعان آلمانی و سوئیسی یوونتوس و مارکو پیاتسا مهاجم کروات آسیبدیدههای یوونتوس هستند. گفته میشود جانلوئیجی بوفون هم مصدوم است، اما آسیبدیدگی او به شکلی نیست که در این بازی حساس تیمش را همراهی نکند. اینتر بر خلاف یووه میتواند از همه بازیکنان خودش در شهرآورد ایتالیا استفاده کند.

آخرین جدال

دیدار برگشت پنجم فوریه 2017 برگزار شد و این بازی را یوونتوس با تنها گل کوادرادو از اینترمیلان برد.

آمار بازی

168) از زمانی که سری A آغاز شده یوونتوس و اینتر 168 مرتبه به مصاف هم رفتهاند که 80 برد برای یووه، 46 برد برای اینتر و 42 تساوی ثبت شده است.

6) در 6 جدال آخر یووه و اینتر در تمامی رقابتها بیانکونری 4 مرتبه پیروز شده و فقط در یک بازی بازنده بوده است.

4) در بازی رفت فصل قبل اینتریها پس از حدود 4 سال در سری A یوونتوس را شکست دادند.

8) قبل از شکست فصل قبل یووه در 7 بازی متوالی از اینتر شکست نخورده بود.

5) آخرین پیروزی نراتزوری در زمینِ یووه به 5 سال و یک ماه قبل برمیگردد.

10) بهترین خط دفاعی این فصل سری A با 10 گل زده متعلق به اینتر است که در این رکورد با ناپولی و رم شریک هستند.

41) خط آتش یوونتوس فصل جاری هم موفق بوده و در 15 بازی شاگردان آلگری 41 گل به ثمر رساندهاند.

یک) فصل قبل لوچانو اسپالتی همراه با رم برابر یوونتوس در بازی برگشت پیروز شد و نوار 16 هفته شکست نخوردن بانویپیر را پاره کرد.

صفر) نراتزوری تنها تیمیست که این فصل در سری A هنوز شکستی را نپذیرفته.

ترکیب احتمالی دو تیم

یوونتوس: بوفون، دیشیلیو، بنعطیه، کیلینی، ساندرو، مارکیزیو، خدیرا، پیانیچ، دیبالا، مانژوکیچ و ایگواین

اینترمیلان: هاندانوویچ، دآمبروسیو، اشکرینیار، رانوکیا، سانتون، گالیاردینی، وسینو، کاندروا، والرو، پریشیچ و ایکاردی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی