نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب شب یلداست، بلندترین شب سال... تفاوت در حد چند ثانیه است و البته که همیشه همین تفاوت‌های جزئی است که منجر به تمایز ترین‌ها می‌شود.

اول) در بلندترین شب سال دور سفرههای شب یلدا، همین چند ثانیه اضافی را بگذاریم برای فکر کردن به هموطنانی که سقفی بالای سرشان نیست، هموطنانی که تا همین چند هفته پیش خانه و کاشانه داشتند و قهر طبیعت چادرنشینشان کرد. به قیمت یک انار کمتر خریدن، به اندازه یک کیلو هندوانه سبکتر انتخاب کردن و به بهای یک مشت آجیل کمتر خریدن برای سفرههای یلدایمان، در غم آنها که امشب چند ثانیه باید بیشتر سرمای زمستان را تحمل کنند، شریک شویم. پول یک انار و یک کیلو هندوانه و یک مشت آجیل، رقم قابل توجهای نیست اما جمع همین یک عددها و یک کیلوها و یک مشتها، سرپناه موقت خیلیها میشود.

دوم) در هیاهوی آلودگی هوا، در گرماگرم حذف و صعودهای جام حذفی و در تب و تاب شب یلدا، نیمفصل دوم لیگ برتر از فردا با برگزاری ۴ بازی آغاز میشود. فردا خبری از استقلال و پرسپولیس و تراکتور نیست اما بازیها در مشهد، رشت، اصفهان و تهران، بازیهای قشنگی است. چرخ لیگ دوباره میچرخد، دوباره لیگ در کانون توجه قرار میگیرد و دوباره ما این امید را داریم که هیجان لیگ برتر، سرمای زمستان را برای فوتبال ایران کم کند. متأسفانه روحیه حرفهای و حتی الفبا و ابزار حرفهایگری در بسیاری از تیمها نیست و برخی رفتارها، تصمیمها و تغییرها در حد آماتوری و محلات هم نبوده چه برسد به لیگ برتر اما امیدواریم هیجان جای خالی تمام آنچه باید باشد و نیست را پر کند و در سال منتهی به جام جهانی، لیگی داشته باشیم که جدا از بحث حساسیت، از لحاظ کیفی به کمک تیم ملی برسد.

سوم) مجمع سالانه فدراسیون فوتبال باید با رأیگیری تمام میشد اما با جنجال و عربدهکشی به پایان رسید. واقعاً دست دوستان درد نکند که دموکراسی را هم به فحش میکشند! ما تمام رکوردها را جابهجا کردهایم، سربهسر تمام معیارها گذاشتهایم و حتی با نمادهای یک حرکت دموکراتیک هم شوخی میکنیم، آن هم پیش چشم ناظران فیفا و AFC...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی