۰
یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اكرم محمدي‌اميني براي هفتمين بار قهرمان مسابقات رنكينگ اسنوكر كشور شد.

محمدی: باشگاه اختصاصی نداريم

به گزارش خبرورزشی، دوازدهمين دوره اين پيكارها 28 آذر تا اول دي برگزار شد و اكرم محمدياميني با پيروزي 3- صفر مقابل سارا بهاروندي در فينال به قهرماني رسيد. او كه از سال 91 عادت كرده تا مدال طلاي را با كسي تقسيم نكند، اين بار هم اجازه نداد كسي شكستش بدهد. تنها بانوي مدالآور بيليارد در آسيا معتقد است: «با آموزشهاي تخصصيتر استعدادهاي خوبي در اسنوكر پبدا شده است.»

*كيفيت مسابقات اين دوره چطور بود؟

بازيكنان پيشرفت بسيار خوبي داشتهاند. همه آموزشهاي تخصصيتر ديده بودند و همين امر عاملي براي بالا بردن كيفيت بازيها شد.

*رقابت با كدام حريف سختتر بود؟

به نظرم با استعدادهاي جديد مسابقه راحتي نداشتم. از طرفي هم حس رقابت با قديميها هميشه بين ما وجود دارد. در كل تغييرات را ميتوان حس كرد.

* پس سطح آموزش پيشرفت كرده؟

يكي از دلايل پيشرفت به اردوهايي كه فدراسيون گذاشته و تمرين بازيكنان زير نظر مربيان مرد برميگردد. اگر ميگويم آنها تغيير كردهاند، تفاوت را كاملاً ميشود در آنها حس كرد چراكه بازي بانوان به سطح بازي مردان كمكم نزديك ميشود.

*به نظرتان اسنوكرباز جديدي هم هست كه در آسيا مدال بياورد؟

مدالآوران جهاني اغلب از آسيا هستند، پس كار در اين قاره چندان آسان نيست. اسنوكر رشته زمانبري است و براي مدالآوري بايد تمرينات سخت، امكانات عالي و شرايط بدون دغدغهاي را براي مليپوش فراهم كرد. خود من هم در ناينبال مدال آوردم.

*حريفان اصلي شما از كدام كشورها هستند؟

تايلند، كرهجنوبي و هند. خود من در بازيها اغلب به ويديا حريف هندي برخورد ميكنم. او جزو چهار نفر برتر جهان است با شخصيت بسيار دوستداشتني.

*در ايران بانوان ما مشكل امكانات دارند؟

بزرگترين مشكل آنها اين است كه باشگاههاي اختصاصي اسنوكر نداريم چون ورزش زمانبري است و براي مديران باشگاهي صرف نميكند. به همين دليل اغلب آنها زمان خاصي براي بانوان علاقهمند به اسنوكر اختصاص نميدهند. در حال حاضر تنها فدراسيون و هيئتها فضاها را براي بانوان در نظر گرفتهاند. در شهر بزرگ تهران فكر ميكنم تنها دو باشگاه براي بانوان زمان دارد.

*برنامه آينده شما چيست؟

براي مسابقات جهاني سخت مشغول تمرين هستم تا حسابي آماده شوم و پرچم قهرماني كشورمان را بالا ببرم.

 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی