نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرویز مظلومی از تماشای بازی‌های استقلالی كه شفر برای لیگ برتر مهیا كرده، راضی است و فوتبال تماشایی این تیم و گل‌های زیادی كه می‌زند را به روزهایی تشبیه می‌كند كه این تیم تحت هدایت خودش در لیگ بازی می‌كرد.

مظلومی: رسیدن به پرسپولیس نشد ندارد

 او دیروز در گپ عصرگاهیاش با خبرورزشی یادی از چند فصل پیش كرد و البته شهرآورد برگشت را شهرآورد استقلال پیشبینی كرد.

*مسابقات استقلال را دنبال میكنید؟

البته! تغییرات ایجاد شده در تیم جواب داده و تیم هم خوب نتیجه میگیرد. این سیستم بازی استقلال همان چیزی است كه هواداران دوست دارند.

* استقلالِ شما هم به همین سبك بازی میكرد و تا دقیقه 90 بوی گل میداد؟

استقلال یعنی این! اگر 3 گل هم بخورد باید 4 گل بزند. استقلال هر زمان زیبا بازی میكند، هوادار هم از فوتبالش راضی است. انصافاً این استقلال وقتی بازی میكند همه را یاد گذشته این تیم و همین دو، سه فصل پیش میاندازد كه ما هم كنار تیم بودیم.

* چه اتفاق خاصی رخ داده كه این سبك بازی دوباره در استقلال زنده شد؟

مشخص است كه با تیم كار میشود. شفر در بدو ورود به این تیم ابتدا روی سیستم دفاعی استقلال كار كرد. طوری كه استقلال غیر از بازی شهرآورد در همه هفتههای گذشته گلی دریافت نكرده است. او در فاز دوم به حمله و روشهای رسیدن به دروازه حریف پرداخت و در نهایت میبینیم كه بعد از تمرین روی این موضوع، حالا استقلال در 4 بازی 13 گل میزند و چندین گل را هم به ثمر نمیرساند. وقتی تیم خوب گل بزند، بار روانی و فشار ناشی از گل نزدن هم از روی تیم برداشته میشود و در حال حاضر استقلال یك تیم خوب است كه زیبا بازی میكند و خوب هم گل میزند. من این را گفته بودم... 

*....  چه چیزی را گفته بودید؟

اینكه استقلال نفرات خوبی دارد، فقط نحوه استفاده از آنها در تیم ایراد داشت. از ابتدای لیگ گفتم تیم مشكل بازیكن ندارد بلكه باید این نفرات را با هم هماهنگ كرد كه شفر این مورد را به خوبی اجرا كرده است. یكی دیگر از دلایل موفقیتش این است كه تغییرات كمی در تیم به وجود میآورد. این هم از معضلات تیم بود كه دیگر كمتر شاهدش هستیم. مگر اینكه به اجبار بخواهد یك بازیكن را از تركیب بیرون ببرد، وگرنه ارنج اصلیاش را به هم نمیزند. حالا همه با هم مَچ هستند و تیم را از ردههای پایین جدول به پنجمی رساندهاند.

* استقلال میتواند بالاتر هم برود؟

صددرصد. استقلال با ادامه این روند جزو یكی از سه تیم صدر جدولی در پایان فصل خواهد بود. در جام حذفی هم كه بخت خوبی دارد. چون هر سه تیم دیگر حاضر در نیمهنهایی در حد استقلال نیستند و اگر شفر و تیمش تمركز لازم را در جام حذفی داشته باشند، میتوانند یك جام راحت در آن رقابتها بگیرند و در لیگ هم دنبال جایگاه اولی باشند.

* با وجود 14 امتیاز اختلاف با صدر، استقلال میتواند پرسپولیس را بگیرد؟

چرا نمیتواند؟! كار نشد ندارد. سخت است، این را قبول دارم ولی به هر حال بازی رودررو را باید در نظر گرفت. همین فولاد دو امتیاز از پرسپولیس گرفت. دیگر تیمهای بالای جدولی هم مقابل پرسپولیس انگیزه دارند و به راحتی به این تیم امتیاز نمیدهند.

* شهرآورد برگشت را چطور پیشبینی میكنید؟

قطعاً با ادامه این مسیر شهرآورد برگشت از آنِ استقلال است. البته من همیشه برای پرسپولیس احترام قائل هستم ولی در شهرآورد رفت هم به گواه خود كارشناسان پرسپولیسی، این تیم فقط دفاع كرد و روی یك فرار و پنالتی به گل رسید.

* برای همین برانكو علاوه بر فولاد، استقلال را مهمترین رقیب پشتسریاش میداند؟

او از استقلال هراس دارد چون ثبات در نتایج این تیم را دیده است. الان پارس جم و پیكان هم پشتسرش هستند ولی فقط فولاد و استقلال با ثبات حركت میكنند. آن دو تیم در این هفتهها افت داشتند و فراز و نشیب دارند.

* به استقلال برگردیم! چرا هنوز هافبكها و مدافعانش گل میزنند؟ این تیم مهاجم نوك خارجی خوب میخواهد؟

نه! با توجه به اینكه در تیم باید همه گل بزنند و الان هم همه میزنند، استقلال باید به احیای سجاد شهباززاده فكر كند. او یكی از بهترین مهاجمان حال حاضر لیگ است كه دچار افت شده. علاوه بر او محسن كریمی و برزای هم كه برگشتهاند و استقلال به جای هزینه كردن در این شرایط بد اقتصادی بهتر است روی همین نفراتش بیشتر تمركز كند. با وجود جابر انصاری و قائدی، چه نیازی به مهاجم خارجی دارد؟

* تأثیر هافبكها در گلزنیهای اخیر استقلال چقدر است؟

جابهجاییهای درستی در عرض زمین صورت میگیرد كه این باعث گیج شدن حریف میشود. نفرات خط هافبك استقلال همه خوب كار میكنند.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی