۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیورپول در 2 دهه اخیر ستاره‌های بزرگی را به تیم‌های بزرگ فروخته است.

لیورپول کهکشان خاموش

به گزارش خبرورزشی، بالاخره اتفاقي كه در تابستان رخ نداد، هفته اول ژانويه 2018 به حقيقت تبديل شد و فيليپه كوتينيو و بارسلونا با هم به آرزويشان رسيدند. كوتينيو كه تا يك ماه پس از كنسل شدن حضورش در بارسلونا در تابستان ناراحت بود، با خوشحالي به مقصد كاتالونيا پرواز كرد و آبيواناريها هم با خيال راحت جانشين نيمار را پيدا كردند. اين وسط دست ليورپول يورگن كلوپ خالي ماند كه بايد از اين به بعد بدون مهره كليدياش سركند. ليورپول در يكي، دو دهه اخير آنقدر ستاره از دست داده كه اگر آنها را نگه ميداشت، شايد ميتوانست انتظار قهرماني جزيره را براي هوادارانش به سر برساند.

استيو مكمنمن

هافبك خوشچهره باشگاه ليورپول يكي از محبوبترين بازيكنان زمان خودش روي سكوهاي آنفيلد بود. البته تا وقتي كه پيراهن رئال را به تن نكرده بود. او سال 1999 پس از اتمام قراردادش راهي مادريد شد و با كهكشانيها 2 مرتبه جام باشگاههاي اروپا را بالاي سر برد.

مايكل اوون

قدكوتاه دوستداشتني كه محصول آكادمي باشگاه به حساب ميآمد، سال 2004 تصميم گرفت به رئال برود و 8 ميليون پوند بگيرد. او در حالي به مادريد رفت كه يا مصدوم بود يا نيمكتنشين اما قرمزها در آن زمان فاتح ليگ قهرمانان شدند. مايكل بعدها به يونايتد رفت و محبوبيتش را در آنفيلد از دست داد.

ژابي آلونسو

با رافا بنيتس به ليورپول آمد تا به عنوان يك اسپانيايي مركز زمين را به دست بگيرد. او از سال 2004 تا 2009 توانست 4 جام مختلف را با قرمزها ببرد كه مهمترين آن فينال دراماتيك استانبول بود. آلونسو گنجي بود كه توسط رئال خريداري شد و با پيراهن بايرن از فوتبال وداع كرد.

خاوير ماسچرانو

با كارلوس توس در وستهم بود كه اولي به يونايتد رفت و خاوير راهي بندر شد. خاوير از سال 2007 تا 2010 در ليورپول ماند و سپس به پيشنهاد بارسلونا پاسخ مثبت داد. پس از نزديك به 8 سال حضور در كاتالونيا، او 17 جام مختلف را با آبيواناريها به دست آورده است.

فرناندو تورس

با 50 ميليون پوندي كه چلسي برايش هزينه كرد به عنوان گرانقيمتترين بازيكن ليگ برتر شناخته شد اما هرگز نتوانست در لندن خوش بدرخشد تا كارماي تنها گذاشتن ليورپوليها در ميانه فصل را بدهد. با اين حال فرناندو با چلسي در سال 2012 ليگ قهرمانان را فتح كرد و الان در تيم سالهاي جوانياش اتلتيكومادريد بازي ميكند.

لوئيس سوارس

تصور كنيد اگر سوارس و تورس با هم در ليورپول ميماندند آنوقت سرنوشت چطور براي اين تيم چطور رقم ميخورد. قدرت لوئيس در ليورپول به حدي بود كه سال 2012 نزديك بود اين تيم با گلهايش قهرمان جزيره شود. 2013 سال خروج لوئيس و پوشيدن لباس بارسلونا بود.

رحيم استرلينگ

آخرين نمونه از كوچ ستارههاي ليورپول به رحيم استرلينگ برميگردد. بازيكني كه در آنفيلد به شهرت رسيد و پولش را در منچسترسيتي گرفت. 49 ميليون پوند مبلغي بود كه رحيم سال 2015 دريافت كرد، خانهاش در بندر را فروخت و مستقيم راهي منچستر شد. بازيكني كه هنوز به آنچه از او انتظار ميرفت، دست پيدا نكرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی