۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پدر مدافع جدید بارسلونا می‌گوید نام او را از روی یک کارتون انتخاب کرده است!

پدرِ مینا: نام او را از كارتون تام و جری انتخاب كرديم

به گزارش خبرورزشی، خوسه ائوليسس مينا، پدر يري مينا (مدافع كلمبيايي و خريد جديد بارسلونا)، قبل از پرواز به سمت بارسلونا به قصد شركت در مراسم معارفه پسرش در نوكمپ، گفتوگويي اختصاصي با روزنامه موندو دپورتيوو انجام داد. او حالا خوشحال است كه پسرش در كنار مسي، سوارس و كوتينيو توپ ميزند و در اين گفتوگو صحبتهاي جالبي را بر زبان آورد كه در اينجا ميتوانيد گزيدهاي از آن را مطالعه كنيد:

*با قطعي شدن انتقال پسرتان به بارسا چه حسي داريد؟

خيلي خوشحالم. خدا را شكر ميكنم كه همسري مثل ماريانلا و دو فرزند نمونه دارم. پيوستن به بارسلونا بزرگترين خواسته هر فوتباليستي است و افتخاري بزرگ براي پسرم و تمام خانواده ماست.

*وقتي اين انتقال قطعي شد، اولين چيزي كه به يري گفتيد چه بود؟

گفتم: «مرسي براي اين اتفاق بزرگ. حالا ما ميتوانيم تو را در باشگاه بزرگي مثل بارسلونا ببينيم.»

*روزهاي كودكي يري چطور بود؟

او پسري فروتن است كه به خوبي ميداند چطور بايد دل همه دنيا را به دست بياورد. او در محلهمان، گواچنه، با جمعيت 20 هزار نفري بزرگ شد و تحصيلات آكادميكش را انجام داد. هميشه سعي كرديم او را خوب تربيت كرده و اصول و ارزشها را به او بياموزيم. در اين مسير معلمانش هم كمك زيادي كردند.

*ويژگيهاي فوتبالياش، ژنتيكي است؟

او هميشه كنار خود افراد خوبي را داشته. ما از منطقهاي كوچك هستيم و هميشه پياده رفتوآمد ميكنيم. تغذيهاي مبتني بر گياهان و سالم داريم و درختان ميوه خوبي هم در خانه داريم و همين باعث شده كه بچهها ياد بگيرند چطور بايد از درخت بالا بروند تا ميوه بچينند و در عين حال شنا كردن در رودخانه را نيز ميآموزند. اينها باعث رشد بچهها ميشود. البته او تنها بازيكن فوتبال منطقه گواچنه نيست و بازيكناني مثل زاپاتا، كاميلو مانسيا و... هم از اين منطقه بودهاند.

*يري دوست داشت مثل شما دروازهبان شود؟

بله. او ميخواست مثل پدرش دروازهبان شود ولي اين پست به فداكاري زيادي نياز دارد و من دوست نداشتم كه پسرم سختي زيادي بكشد.

*حالا او در رختكن با مسي و سوارس و كوتينيو همبازي ميشود.

باورم نميشود ولي مطمئنم كه پسرم بازيكن خوبي است و اگر در كنار بهترينها باشد كه چه بهتر. او خيلي سريع با بارسا وفق پيدا ميكند. مطمئنم.

*صدرنشيني قاطعانه بارسا در لاليگا، قطعاً به يري كمك زيادي ميكند. نه؟

بدون ترديد. او ميتواند فكر كند كه به عنوان بازيكن ذخيره به تيم رفته ولي با همين شرايط به همه تيمهايش رفت و در نهايت تبديل به بازيكن اصلي تيم شد. اول از پاستو به سانتافه رفت و سپس از سانتافه به پالميراس منتقل شد. خودش ميدانست كه به عنوان بازيكن ذخيره به اين تيمها رفته و در بارسا هم همين است و قطعاً تلاش خواهد كرد تا به تركيب اصلي برسد.

*كدام ويژگيهاي ورزشي و شخصيتي پسرتان مثالزدني است؟

از نظر ورزشي، حضور و شخصيتش در جريان بازيها... از نظر تكنيكي او خيلي خوب است و دوست دارد به حركات تهاجمي تيم ملحق شود و حتي ريسك كند. از نظر شخصيتي هم همه او را به خاطر فروتنياش دوست دارند.

*راستي، چطور شد كه نام او را يري گذاشتيد؟

مادرش اين نام را انتخاب كرد. ما خيلي كارتون تام و جري را دوست داشتيم و از همانجا بود كه نام يري را انتخاب كرديم، هرچند كه به جاي جري، نام او را يري گذاشتيم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی