نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس در دور برگشت لیگ برتر اقتدار دور رفت را نشان نداده اما سیدجلال حسینی امیدوار است تیمش در ادامه مسیر موفق باشد.

حسینی:‌ فکر کنیم قهرمان شده‌ایم خودزنی کرده‌ایم

به گزارش خبر ورزشی، کاپیتان فعلی پرسپولیس بدون شک از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران است. با سیدجلال حسینی گفتوگویی انجام دادیم که میخوانید.

* علت افت پرسپولیس حداقل در بحث نتیجهگیری در قیاس با قبل چیست؟

در همه ادوار لیگ، نیمفصل دوم کار برای همه تیمها سختتر میشود. بازیکنان تیمها هماهنگتر شدهاند، شناخت مربیان و تیمها از یکدیگر بیشتر شده و رقابت نزدیکتر و دشوارتر میشود. پرسپولیس از نظر فوتبالی نیازی به توضیح ندارد و به نظرم تیمها مقابل ما تدافعیتر از دور نخست بازی میکنند و طبعاً لایههای دفاعی حریفان و تمرکزشان روی ضد حملات باعث میشود پرسپولیس راحت به آنچه میخواهد نرسد، با این حال معتقدم تیم ما پتانسیل خوبی دارد و با ادامه همین راه به موفقیت مد نظر میرسیم.

* چه بسا قهرمان دانستن پرسپولیس در لیگ هفدهم روی عملکرد تیم و به خصوص جوانهای شما تأثیر منفی گذاشته باشد.

اگر بخواهیم پرسپولیس را از حالا قهرمان لیگ بدانیم یک فریبکاری است. اگر از همین هفته موفق شدیم 7 بازی متوالی را ببریم و 66 امتیازی شویم آنوقت میتوانیم با خیال راحت بگوییم قهرمان لیگ هستیم ولی الان نباید خودمان را گول بزنیم، این که در این مقطع فکر کنیم کارمان تمام شده یعنی خودزنی کردهایم. ما این هفته با پیکان بازی داریم، تنها شکست این فصل ما برابر همین پیکان بود. حالا باید حساب کنیم فرشاد احمدزاده، کمال کامیابینیا و وحید امیری را هم در این بازی همراه نداریم. اکنون باید تمام تمرکز و انرژیمان برای گرفتن 3 امتیاز این مسابقه باشد تا پرسپولیس ثابت کند باخت دور رفت یک اتفاق بود، اتفاقی که مسئولیتش با تکتک اعضای تیم است نه هوادارانی که صادقانه و جانانه چه روی سکو و چه پای تلویزیون خواهان موفقیت پرسپولیس هستند. به شخصه از رسانهها و کانالهای حامی تیممان درخواست میکنم در مقطع فعلی این تصور را در اذهان ایجاد نکنند که پرسپولیس در لیگ کارش به پایان رسیده است. همه ما بازیکنان تا دقیقه 90 بازی سیام تیممان در لیگ باید با تمرکز صد درصدی روحی و جسمی به دنبال پیروزی باشیم، باید این روحیه در تمام هفتههای آینده در وجود همه ما باشد چون 3 هفته دیگر در لیگ قهرمانان آسیا بازی داریم. در اسفند و فروردین هم بازی آسیایی داریم.

* بازیهای لیگ قهرمانان را هم دشوار میدانی؟

تمام بازیهای فوتبال میتوانند برای هر تیمی خطرناک باشند. در واقع تلخترین نتایج زمانی رقم میخورد که تصور شود حریف ضعیف است. حریفی که ضعیف قلمداد شده با آمادگی و تمرکز بالا میآید که نبازد، آن تیمی که خودش را قویتر میداند هم با عدم آمادگی و تمرکز وارد میدان میشود و آنگاه نتیجهای به دست میآید که بارها در فوتبال ایران و جهان رقم خورده و دیده شده است.

* توصیه شما به عنوان کاپیتان پرسپولیس به همبازیانتان دوری از غرور صدرنشینی در لیگ و قهرمانی فصل قبل است؟

من توصیهای ندارم اما عقیده دارم غرور و تکبر فقط آدم را ضعیف میکند. در کل مسائلی نظیر ثروت، موقعیت، شهرت و حتی علم نباید آدم را مغرور کند.

* برخی بازیکنان میگویند تیمها جلوی پرسپولیس اتوبوسی دفاع میکنند.

هر تیم سیستم و قدرتی دارد. چه بسا ما هم برای یک بازی خارج از خانه صلاح باشد دفاعی بازی کنیم و در ضد حملات گل بزنیم؛ فوتبال همین است و باید راههای رسیدن به گل را پیدا کرد.

* مهدی طارمی وقتی تصمیم به ترک پرسپولیس داشت با شما که کاپیتان تیم هستی مشورت کرد؟

نه! تصمیمی بود که خودش گرفت و برایش بهترینها را آرزو میکنم.

* رفتن او به تیمتان ضربه نمیزند؟

مهدی بازیکن مؤثری بود و امیدوارم پرسپولیس بابت او دچار زیان نشود.

* منشا چرا گل نمیزند؟

فشار روی گادوین کم نیست ولی فوتبالیست خوبی است و گل میزند.

* برسیم خدمت خودتان! حداقل ما غریب به دو دهه است سیدجلال را میشناسیم اما اعتراضهای شما به داوری باعث شده خیلی فکر کنند عصبی هستید.

وظیفه کاپیتان فقط شرکت در مراسم سکه انداختن برای انتخاب یک طرف زمین نیست، کاپیتان وظیفه دارد در شرایط مشخصی با داور یا بازیکن خودی صحبت کند، میمیک چهره من احتمالاً طوری است که برخی فکر کنند خیلی عصبی هستم، ولی اصلاً اینطوری نیست. ببینید من در 90 دقیقه بازی جدی هستم، با جان و دل بازی میکنم، تکل یا ضربه سر میزنم. هنگام بازی تپش قلب فوتبالیست بالاست، حداقل یکی مثل من صورتش کمی سرخ میشود، اینها توجیه نیست، من به داور اعتراض میکنم که اعتراض فنی و فوتبالی است و این حق طبیعی ماست چون بیادبی یا توهین که نمیکنیم. شاید اصلاً نیازی نباشد این توضیحات را بنویسید، لُب کلام را میگویم، کدام تیم در ایران اعتراض نمیکند؟ کدام بازیکن اعتراض نکرده است که روی ما زوم میشود؟ حالا چون من به عنوان بازیکن پرسپولیس یا فلانی به عنوان بازیکن استقلال اعتراض میکند به چشم میآید، خب همه بازیهای این دو تیم پخش زنده میشود و همه رسانههای رسمی، غیر رسمی و فضای مجازی به این دو تیم میپردازند و کوچکترین مسائل به چشم میآید ولی همه تیمها در طول لیگ به یکسری تصمیمات اعتراض داشتهاند.

* برای آمادهسازی تیم ملی چند بازی تدارکاتی در نظر گرفته شده است، به نظر شما کفایت میکند؟

هیچ چیز هنوز صد درصدی نشده که من بتوانم اظهار نظر کنم. تیم ملی یک سرمربی حرفهای و آگاه از فوتبال دنیا دارد که به همه مسائل اشراف کامل دارد و نقایص را صراحتاً بازگو میکند. اما تیم ملی برای حضور آبرومندانه در جام جهانی به تدارکات خوب احتیاج دارد، به زمین و اردوی مناسب و بازیهای تدارکاتی. مهمترین فاکتور در بازیهای دوستانه نحوه بازی است، نحوه آمادگی تیم در طول 90 دقیقه و برنامهای که برای هر دیدار از سوی کادر فنی طراحی میشود، جزئیات برنامههای کادر فنی تیم ملی حائز اهمیت است. آنها هستند که تجربه و شناخت کافی را دارند و برای هر دقیقه تمرین و بازی تیم ملی مدتها برنامهریزی انجام میدهند. کادر فنی دنبال ارتقای سطح بازی تیم هستند و برای رسیدن به اهداف نیاز به زمان کافی و امکانات مناسب دارند. امیدوارم همه چیز خوب جلو برود و تیم ایران در جام جهانی روسیه باعث رضایت فوتبالدوستان شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی