نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در چند‌سال اخیر با وجود موفقیت‌هایی که وزنه‌برداری کسب کرده، دایما شاهد تغییرات در رأس کادر فنی تیم‌ملی بودیم.

تمرین شخصی برای کیانوش رستمی ممنوع!

به گزارش خبر ورزشی، حتی با وجود کسب عنوان قهرمانی در جهان برای نخستینبار در خاک آمریکا، باز هم فدراسیون به کادر فنی اعتماد نکرد و دست به تغییرات زد. محمدحسین برخواه که در ٢سال اخیر بهعنوان سرمربی تیمهای نوجوانان و جوانان فعالیت میکرد و بهعنوان قهرمانی جهان هم رسید، با تصمیم رئیس فدراسیون و شورای فنی کار خود را بهعنوان سرمربی بزرگسالان استارت زده است. 
* در ابتدا از برنامههایی که در شروع کارتان برای تیمملی دارید، بگویید؟
فعلا وزنهبرداران درگیر مسابقات لیگ و قهرمانی کشور هستند. قصد داریم نخستین اردوی خود را برای مسابقات سال آینده، قبل از سال ٩٧ برگزار کنیم. این اردوی سه هفتهای در اسفندماه برگزار میشود و همه نفرات شاخص هم باید در این اردو حضور
 داشته باشند.
* معیار شما برای دعوت از وزنهبرداران به اردوی تیمملی چیست؟
امروز فینال مسابقات لیگ برگزار میشود که اکثر وزنهبرداران مدعی روی تخته خواهند رفت. همچنین چند روز بعد مسابقات قهرمانی کشور در اهواز برگزار خواهد شد که ممکن است استعدادهای جدیدی رونمایی شوند. در مجموع نفراتی که در این دو مسابقه عملکرد خوبی داشته باشند، به تیمملی دعوت خواهند شد. البته ملیپوشانی که در مسابقات جهانی ٢٠١٧ حضور داشتند، بدون هیچ فیلتری در اردوی مقدماتی ما حضور خواهند داشت.
* در این مدت که از رئیس فدراسیون وزنهبرداری حکم سرمربیگری تیمملی را دریافت کردید، وضع ملیپوشان راجویا شدید؟
ارتباط خاصی با هیچکدام از وزنهبرداران برقرار نکردم. همانطور که گفتم نخستین برنامه ما در اسفندماه است و تا آن موقع سعی میکنم همه نفرات واجد شرایط را زیر نظر داشته باشم. البته اکثر ملیپوشان خودشان را برای فینال لیگ برتر آماده میکنند؛ اگرچه آمادگیشان به اندازه زمان حضور در مسابقات جهانی نیست. برخی از آنها این روزها در کمپ تیمملی تمرینات خود را دنبال میکنند و برخی هم دچار آسیبدیدگی هستند.
* سال آینده بازیهای آسیایی و مسابقات جهانی در فاصله کم با یکدیگر برگزار میشوند که این کار شما و وزنهبرداران را سخت خواهد کرد.
نخستین مسابقه ما بازیهای آسیایی است که اوایل شهریورماه برگزار میشود. این رقابتها برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بهتر از دوره قبلی که یک طلا و یک نقره به دست آوردیم، عمل کنیم. بههرحال با یک برنامهریزی مناسب میتوانیم از تمام پتانسیل خود در هر دو مسابقه بهره ببریم.
* شاید یکی از نگرانیهای اصلی همینجاست که جایگزینی برای ستارههای وزنهبرداری ایران وجود ندارد.
حتما میدانید که من تا پیش از این مسئولیت تیم جوانان را برعهده داشتم و خودم در راه پرورش استعدادهای وزنهبرداری ایران فعالیت میکردم. من هم میدانم که امثال سهراب مرادی، بهداد سلیمی و سعید علیحسینی هماکنون در ایران نظیر ندارند چون در بالاترین سطح جهان وزنه میزنند. امیدوارم نفرات جوانتر بتوانند خودشان را به سطح این وزنهبرداران برسانند. من شخصا با دیدن استعدادهای وزنهبرداری در ایران امید دارم که نفرات جوانتر در سالهای آینده بتوانند جای این بزرگان را به خوبی پر کنند.
* از بهداد سلیمی صحبت کردید که بعد از مسابقات جهانی تصمیم به خداحافظی گرفت، اما خیلی زود پشیمان شد.
من با بهداد صحبت کردم و قرار شد او به کارش ادامه دهد. امیدوارم او با انگیزهای بالاتر از قبل بتواند آمادگیاش را به اوج برساند و باز هم برای کشورمان افتخارآفرینی کند.
* شما نامی از کیانوش رستمی نبردید. برای خیلیها سوال است که این وزنهبردار مثل قبل شخصی تمرین میکند یا روال تغییر کرده و زیر نظر کادر فنی تیمملی خواهد بود؟
مطمئن باشید روالی که در گذشته وجود داشته، ادامه پیدا نخواهد کرد. هنوز صحبتی در اینباره انجام ندادهایم اما باید ببینیم که قبل از شروع اردوها به چه جمعبندی درباره کیانوش رستمی میرسیم. فعلا فقط در همین حد میتوانم بگویم که وضع قبلی کیانوش رستمی باید تغییر کند. بههرحال رعایت نظم و انضباط اردویی سرلوحه کار ما قرار دارد. ما باید بتوانیم الگوی مناسبی را به جوانها نشان دهیم و به همین دلیل، حساسیت زیادی روی این مسأله دارم. شاید با برگزاری یک جلسه بتوانیم این مسأله را حلوفصل کنیم.
* حتما میدانید که با توجه به قهرمانی تاریخی تیمملی ایران در مسابقات جهانی ٢٠١٧، توقعات از این رشته افزایش پیدا کرده است. شما درباره تکرار این عنوان در سال ٢٠١٨ وعدهای دادهاید؟
ما تمام تلاش خود را برای تکرار عنوان قهرمانی جهان انجام خواهیم داد. بههرحال ایران بهعنوان قهرمان جهان وارد مسابقات سال آینده میشود و توقعات از این تیم بالاست. طبیعتا کار ما سخت خواهد بود چون وزنهبرداران ما زیر ذرهبین رقبا هستند. از سال ٢٠١٨ مسابقات جهانی حکم کسب سهمیه المپیک را هم دارد که باعث میشود همه کشورها با تمام توان پا به این مسابقات بگذارند. از سوی دیگر، ١٠کشور در مسابقات جهانی ٢٠١٧ غایب بودند و اضافه شدن آنها تأثیر بسزایی روی سطح مسابقات خواهد داشت.
* در سالهای اخیر، عمر سرمربیگری در تیمملی وزنهبرداری زیاد نبوده و مربیان بعد از چند ماه فعالیت به دلایل مختلف از سمت خود کنار رفتهاند. شما طی مذاکرات خود با فدراسیون، برنامه بلندمدت ارایه دادهاید یا ممکن است به سرنوشت مربیان قبلی دچار شوید؟
در این زمینه صحبت خاصی با فدراسیون نداشتیم. طبیعی است که ادامه کار من با فدراسیون به نتایجی که در سال ٢٠١٨ کسب میکنیم، بستگی دارد. من در همین مدتی که سرمربی تیمملی هستم، سعی میکنم مثمرثمر باشم. با اینحال، همه مربیان به این موضوع واقف هستند که ادامه کارشان به نتایجی که کسب میکنند، وابسته است. امیدوارم نتایج تیمملی در بازیهای آسیایی و مسابقات جهانی ٢٠١٨ طوری رقم بخورد که بتوانیم با فدراسیون حداقل تا المپیک ٢٠٢٠ ادامه کار بدهیم.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی