نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علیرضا نیکبخت از آن چهره‌های ماندگار فوتبال ماست. او دوران درخشانی را در استقلال و پرسپولیس داشت. حالا هر چند نیکبخت از فوتبال به دور است اما هیچ‌وقت نمی‌شود نامش را فاکتور گرفت.

نيكبخت‌واحدی: ادعای قهرمانی تیم پرسپولیس توهین به لیگ است

 نیکبخت در تازهترین گفتوگوی خود با خبرورزشی حرفهایی شنیدنی به زبان آورد.
*آقای نیکبخت این جو وجود دارد که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده و استقلال شانسی ندارد. با وضعیتی که در جدول هست، شما برای استقلال شانسی قائل هستید؟
من اصلاً کار ندارم که چقدر سخت است استقلال به صدر برسد ولی دور از دسترس نیست و نمیتوانیم بگوییم قهرمانی پرسپولیس قطعی است. یادم هست پرسپولیس در صدر جدول بود و از ما 6 امتیاز کم کردند. همان سال قهرمان شدیم. یا سال اولی که لیگ برتر برگزار شد. ما و پرسپولیس در کورس بودیم. در انزلی به ملوان باختیم و پرسپولیس در تهران با گل اسدی یک هیچ برد و قهرمان شد. پس هیچ چیز قابل پیشبینی نیست. آدم با امید زنده است.
*گفتید بازی ملوان. آن مسابقه رمز و رازی داشت؟ مظلومی اخیراً گفته بود ناگفتههای زیادی از آن بازی هست. البته سرمربی که منصورخان پورحیدری بود.
رمز و راز؟ نه. ما بازی را خیلی بد شروع کردیم. آن روز عجیب بود. رادیو قطع شد. یک بار میگفتند پرسپولیس باخته، یک بار میگفتند برده. خلاصه ما گیج شده بودیم. خودمان بد بازی کردیم و آخرش باختیم.
*یعنی چیزی نبود که روی نتیجه بازی اثر بگذارد؟
یعنی منظور پرویز مظلومی این بوده که بچهها کمکاری کردهاند؟ خود ایشان شاهد است. همه بچهها کارشان را کردند منتها ملوان خیلی خوب و بسته بازی کرد. از طرفی ما هم بد بودیم و یک گل خوردیم و باختیم.
*چند بازیکن پرسپولیس گفتهاند شب عید قهرمان هستند و زودتر از پایان فصل، به جام میرسند.
میگویند شب عید قهرمانیم؟ چنین حرفهایی دیگر اعتماد به نفس بالایی میطلبد! به نظرم این حرفها توهین به تیمهای دیگر است. نشان میدهد که بعضی بازیکنان این تیم مغرور شدهاند. این چیزها توهین به لیگ برتر است. رئالمادرید یا بایرنمونیخ که نیستید. منچسترسیتی هم نیستند که. الان این تیم چقدر از تیم دوم در انگلیس فاصله دارد؟ بازیکنانش از این حرفها میزنند؟ فکر کنم 13 امتیاز است. به نظرم این حرفها خندهدار است. نباید هم توقعی داشت. یک مشت بازیکن جوان هستند. یک چیزهایی ندیدهاند و این مصاحبهها را انجام میدهند.
*در این چند روزه یکی از سوژههای مهم فوتبال مهدی طارمی بوده!
خیلی بحث بود و آخرش به جایی نرسید. نفهمیدیم کی دروغ میگوید و کی راست. ولی مهدی راه را اشتباهی رفت.
*چرا؟
چون اتفاقاتی افتاد و پولهایی گرفت. البته من در جریان نیستم کلاً چه اتفاقهایی افتاده است ولی اگر با هم شفاف بودند و رک صحبت میکردند، این اتفاقات نمیافتاد و هم باشگاه راحت بود و هم خود مهدی.
*کلا آبروریزی بزرگی بود؛ اینکه میخواستند سر فیفا کلاه بگذارند.
دیگر کاری نمیشود کرد. امیدوارم فقط باشگاه از نقل و انتقالات عقب نیفتد و مشکل به شکلی حل شود.
*فکر میکنید رفتن طارمی به قطر درست بود یا اشتباه؟
من نظری ندارم. حتماً تصمیمی که طارمی گرفته، درست بوده. مهم این است که چطور از تیم جدا شوی. وگرنه کسی از رفتن بازیکن ناراحت نمیشود. شکل جدایی مهم است.
*هواداران پرسپولیس در فضای مجازی ناراحت هستند.
به خاطر این حرفهای ضد و نقیضی بود که شنیدند. یک بار گفتند به خاطر باشگاه فلان اتفاق بوده، یک بار گفتند به خاطر فلانی، خلاصه هرکسی دارد از این آب گلآلود ماهی میگیرد.
*درباره استقلال هم صحبت کنیم. تیم به وضعیت خوبی رسیده؟ امروز هم که در حذفی بازی دارند.
من به این استقلال خیلی امیدوارم. به نظر من تیم مربی خوبی دارد. خوب از بازیکنان بازی میگیرد. باید به خاطر این سبک بازی به آنها تبریک گفت. در استقلال همه چیز سرجایش است.
*نظری درباره شایعه اختلاف رحمتی و حسینی ندارید؟
رحمتی کاپیتان تیم استقلال است. این حاشیهها هم حاشیههایی است که همیشه برای بازیکنان استقلال درست میشود.
*شایعاتی درباره حضور مجیدی در استقلال فصل بعد هم شنیده میشود.
فرهاد انشاءا...  بتواند در کار مربیگری موفق باشد. او استعداد خوبی در مریبگری دارد. فکر میکنم اینقدر باهوش هست که به موقع بیاید و مربیگری کند.
*سؤال آخر هم درباره اختلافاتی است که بین برانکو و کیروش پیش آمده.
به نظرم الان باشگاهها با تیم ملی خوب همکاری میکنند. باید خواستهها را از بازیکنان ملیپوش کمتر کنند. واقعاً باشگاهها سنگتمام میگذارند. یک مقدار اجحاف در حق باشگاههاست که اینقدر خرج میکنند و بازیکن میگیرند. مثلاً اگر یک بازیکن خارجی در ایران باشد و تیم ملیاش بگوید او را به ما بدهید و تیم بازی داشته باشد، آیا او را میدهند؟ اصلاً آن تیم ملی چنین درخواستی میکند؟ خودمان این چیزها را قبول میکنیم؟
*اوسیانو دستیار کیروش حرفش این بود که چون در آسیا ناکام هستیم، بهتر است حداقل فرصت جام جهانی را از دست ندهیم.
چه ربطی دارد؟ این حرفهای او بچگانه بوده است. یعنی چه؟ چون تیمها نتیجه نمیگیرند، بیخیال شویم؟ مگر ذوبآهن و سپاهان به فینال لیگ قهرمانان نرفتند؟ خود پرسپولیس سال گذشته تا نیمهنهایی نرفت؟ به نظرم این حرفها خندهدار است.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی