نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قرار گرفتن در گروه مرگ باعث شد تک‌تک بازی‌های مرحله گروهی برای استقلال و شفر ارزشی معادل با طلا پیدا کند چون امتیازات این بازی‌ها می‌تواند در روز پایانی معادلات صعود را تغییر دهد.

جنگ شفر با شیرهای زخمی

به گزارش خبر ورزشی، در اولین گام استقلال امشب در دوحه باید به مصاف حریفی برود که در این سالها کم مقابل آنها صفآرایی نکرده است، جدالهایی که معمولاً با برتری آبیهای پایتخت توأم شد. این بار اما قصه متفاوتتر از تمام بازیهای گذشته است چون نه الریان آن تیم درجه دوم حاشیه خلیج فارس قلمداد میشود، نه استقلال در این سالها توانسته در آسیا به نتیجه درخور توجهی برسد اما حضور دو مرد بزرگ فوتبال دنیا روی نیمکت دو تیم، تمام اخبار این جدال حساس را تحتالشعاع خود قرار داده است، جایی که میشل لادروپ در شرایطی حساس و خطرناک برای جلب اعتماد دوباره چشم به بردن استقلال دارد. در آن سوی میدان هم وینفرد شفری ایستاده که این بار با یک باشگاه بزرگ ایرانی میخواهد در آسیا دوباره نشان دهد که هنوز هم دود از کنده بلند میشود و حرفهای زیادی با وجود پا به سن گذاشتن دارد. استقلال با پیرمرد آلمانی کاملاً پیشرفت کرده و نمایش متفاوت این تیم نسبت به ابتدای فصل کاملاً نمایان است. فوتبال تکضرب، پاسکاریهای متوالی، شرح وظایف بازیکنان و از همه مهمتر نظم و انضباط و دیسیپلین حاکم بر تیم باعث شد تا طرفداران خاطرات تلخ نیمفصل نخست را به دست فراموشی بسپارند و با امیدهای فراوان گام به لیگ قهرمانان بگذارند. تورنمنتی که با شکست تلخ ۶ بر صفر مقابل العین با آن وداع داشتند و حالا درصدد سلام شیرین به آن هستند تا با اعاده حیثیت دوباره نام استقلال را بر سر زبانها بیندازد. الریان حریف امروز آبیهای پایتخت با لقب شیرهای دوحه بعد از شکست چند روز قبل در مهمترین بازی لیگ ستارگان ملقب به «قطرکلاسیکو» در بحرانیترین روزهای خود وارد لیگ قهرمانان میشود. شکستی که جایگاه لادروپ روی نیمکت رهبری الریان را نیز به لرزه درآورد تا گمانهزنیها پیرامون اخراج احتمالی مرد یخی به اوج خود برسد. میزبان قطری با کلکسیونی از ستارههای دوملیتی و خارجی امروز قطعاً حریف دشواری برای استقلال خواهد بود چون بعد از شکست برابر السد در جدال حیثیتی هفته قبل، این تیم به دنبال اعاده حیثیت در بازی با حریف ایرانی است تا بار دیگر نام خود را بر سر زبانها بیندازد. وینفرد شفر که خود در کامرون لقب شیرهای رامنشدنی را برای شاگردانش رقم زد، به خوبی راه رام کردن شیرها را بلد است از همینرو باید منتظر ماند و دید در شطرنج امشب میان او و مربی دانمارکی در نهایت برد و باخت با کدام طرف خواهد بود.

چهرهها

عبدالرزاق حمدا...، مهاجم مراکشی و خرید پرسر و صدای این فصل الریانیها با به ثمر رساندن بیشترین گل در لیگ ستارگان قطر نه تنها یکی از مدعیان آقای گلی محسوب میشود، بلکه به عنوان چهره کلیدی این تیم امشب همه نگاهها را به خود معطوف خواهد کرد. حمدا... که شانس چندانی برای همراهی تیم ملی مراکش در جام جهانی 2018 روسیه ندارد، در ساختار تهاجمی الریان کنار سباستین سوریا و رودریگو تاباتا بازیکنان دوملیتی اما ملیپوش قطری یکی از مثلثهای ویرانگر تهاجمی لیگ ستارگان را تشکیل داده است که مهار آنها کار چندان آسانی نیست.

سرور جپاروف ستاره ازبکستانی با سابقه دو بار کسب عنوان مرد سال آسیا در بازگشت دوباره به لیگ قهرمانان آسیا کلیدیترین چهره استقلال محسوب میشود. این بازیکن هرگاه در ترکیب استقلال حضور نداشته، آبیها با مشکلات و دردسرهای بسیار زیادی روبهرو شدند از همینرو انتظار میرود با این بازیکن، استقلال در بازی امشب حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد. جپاروف که از شهرت خاصی در فوتبال حاشیه خلیج فارس به خصوص قطر برخوردار است،  امشب تقابلی دیدنی با هافبکهای الریان خواهد داشت که برنده شدن او در این دوئل میتواند معادلات را تغییر دهد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی