۰
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فصل گذشته پرسپولیس با صعود به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان تنها در گام آخر برای رسیدن به فینال کم آورد تا بار دیگر حسرت این اتفاق در دل طرفدارانش باقی بماند.

نطق کشی مقابل مردان قرشی

به گزارش خبر ورزشی،  قهرمان ایران حالا چند ماه بعد از آن ناکامی بار دیگر وارد چالش آسیایی میشود آن هم در روزهایی که در لیگ برتر هیچ رقیبی نتوانست ترمز این تیم را بکشد. برانکو ایوانکوویچ با در اختیار داشتن بهترین پرسپولیس تاریخ لیگ برتر نه تنها در اندیشه تکرار قهرمانی آن هم خیلی زودتر از آنچه پیشبینی میشد، است بلکه نیمنگاهی نیز به فینال آسیا دارد تا مأموریتی که آغاز کرده بود را با موفقیت به پایان برساند. پروفسور با ایدهها و تاکتیکهایی که در ذهن دارد از شاگردانش تیمی شکستناپذیر ساخته که نه تنها در ساختار تدافعی بلکه در ساختار تهاجمی نیز بسیار بهتر و منسجمتر از فصل قبل به میدان رفتند و با اتکا به تواناییهای فنی و تیمی بهتر گام در مسیر جاودانگی گذاشتهاند. لشکر سرخ برانکو حالا در اولین گام از بازیهای آسیایی باید به مصاف حریفی جانسخت از ازبکستان برود، تیمی حدوداً ناشناخته از شهر قرشی که با اتکا به فوتبال فیزیکی این منطقه توانسته یکی از سهمیههای ازبک در این فصل لقب بگیرد. پرسپولیس که دوست ندارد صعودش از گروه را به اما و اگر بسپارد امروز در اولین میزبانی به دنبال نطق کشی از حریف ازبک خود است تا مردان قرشی را ناامید روانه خانه کند؛ هدفی که زیاد برای پرسپولیس آماده این روزها دور از دسترس نیست به خصوص اگر طرفداران با حضور در ورزشگاه، از آزادی جهنمی سرخ برای رقیب ازبک بسازند. نسف اما تیمی است که با کنار زدن حریف اردنی در پلیآف توانسته جواز صعود به مرحله گروهی را کسب کند از همینرو نباید آنها را دستکم گرفت به خصوص که از افکار یک مربی ازبک به نام بردیف روی نیمکت بهره میبرد، کسی که نامش برای هدایت تیم ملی این کشور نیز مطرح شده بود. قرشی با در اختیار داشتن مجموعهای از ستارههای جوان و باتجربه ازبک میتواند برای سرخهای پایتخت دردسرساز شود به خصوص که در فهرست این تیم چند بازیکن خارجی هم دیده میشود از جمله دو بازیکن صربستانی، یک روس و... که اضافه شدن آنها قدرت این تیم را دو چندان کرده است. آنچه با نگاه اولیه میتوان از حریف ازبک برداشت کرد اینکه پرسپولیسیها برای عبور از سد تیمی فیزیکی و جنگنده مثل نسف نیاز به دوندگی و نمایش متفاوت دارند به همین خاطر وظیفه ستارههای این تیم در مستطیل سبز میتواند کلیدیتر از همیشه باشد به خصوص هافبکها که باید در عین بازیسازی در برنامههای تدافعی مقابل ازبکها نقش پررنگتری داشته باشند.

چهره ها

وحید امیری این روزها یکی از کلیدیترین و تأثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس لقب گرفته است، بازیکنی ملیپوش که در سمت چپ هر کاری دلش میخواهد انجام میدهد تا زمینه برتری تیمش را فراهم کند. امیری با قدرت پا به توپ، هوش بالا، جنگندگی و... خصوصیات لازم برای تبدیل شدن به مهره کلیدی و چهره اصلی سرخپوشان برابر حریف ازبک را در اختیار دارد از همینرو میتوان این بازیکن را چهره اصلی پرسپولیس در بازی امروز مقابل حریف ازبک معرفی کرد.

عبدالخالیکوف مهاجم ملیپوش نسف یکی از چهرههای اصلی این تیم در بازی امروز خواهد بود. این بازیکن که با تیم ملی ازبکستان هم تجربه بازی در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی را دارد در بازی با حریف اردنی در پلیآف لیگ قهرمانان موفق شد یکی از گلهای نسف را به ثمر برساند از همینرو میتوان او را در کنار خارجیهای قرشی جزو کلیدیترین مهرههای بردیف سرمربی نسف قلمداد کرد، مهاجمی که مدافعان پرسپولیس باید مراقب او باشند تا غافلگیر نشوند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی