نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی حرف از چراغ سبز سرمربی تیم ملی والیبال به او می‌شود، برق چشمانش خوشحالی‌‌اش را لو می‌دهد؛ اتفاقی که به قول خودش دریچه تازه‌ای را به رویش باز می‌کند.

غلامی‌: جو ورزشگاه‌ها را خانوادگی کنید

به گزارش خبر ورزشی،  حرف از عادل غلامی است؛ سرعتیزن تیم ملی والیبال که عصبانیت در تمرین همه برنامهاش را به باد داد، با پایان دوریاش میخواهد با قدرت برگردد. او که قبلاً میخواست با صعود تیم ملی به قهرمانی جهان در اردبیل خداحافظی کند اما با برگشت دوباره هنوز تصمیمی برای زمان رفتن نگرفته است، او حالا هست.

* از چراغ سبز کولاکوویچ برای برگشت به تیم ملی خوشحال شدی؟

سال قبل بعد از آن اتفاق گفتم دوست ندارم والیبال ملیام اینطوری تمام شود و حقم هم نبود. حالا هم خیلی خوشحالم از اینکه دوباره به تیم ملی برمیگردم. فکر میکنم دریچه تازهای که در زندگی ورزشیام بسته شده بود، دوباره باز شد.

* تو قبل از خط خوردن میخواستی با پایان انتخابی جهان خداحافظی کنی. حالا باز هم میخواهی خداحافظی کنی؟

شک نکنید من برمیگردم و با قدرت هم برمیگردم اما هنوز تصمیمی برای زمان خداحافظیام نگرفتهام.

* اتفاقی که در تمرین تیم ملی افتاد، حالا باعث میشود محتاطتر رفتار کنی؟

آن اتفاق گذشت. من اشتباه کردم که از تمرین بیرون رفتم. من نباید آن اشتباه را میکردم. من و سید با هم رفیقیم، از قدیم با هم رفیق بودیم. من، سید، سعید، شهرام و... قدیمیترهای تیم ملی هستیم و از سال 2008-2007 با هم بازی میکنیم، حالا هم در تیم بانک سرمایه رابطه خیلی خوبی با هم داریم. آن قضیه هم اتفاقی بود، نباید من تمرین را ترک میکردم و باید روی رفتارم مسلطتر میبودم. همانموقع هم گفتم تصمیم مربی درست بود و باید احترام میگذاشتم. شاید اگر خودم هم مربی بودم، همین تصمیم را میگرفتم. این حرف حالا نیست و همانموقع هم گفتم اما باز هم میگویم حقم نبود با یک اشتباه بازیام در تیم ملی تمام شود.

* این بار رفتارت را بیشتر کنترل میکنی؟

ممکن است یک بار این اتفاق بیفتد. قرار نیست تکرار شود.

* این فصل لیگ تا حالا چطور بوده؟

در لیگ امسال کمی استقبال مردم کمتر شد. البته قهر مردم از بازیهای لیگ برتر در تهران بیشتر بود. در صورتی که کیفیت بازیها نسبت به سالهای قبل پایین نبود و حتی بازیهای حساس هم داشتیم. حتی حاشیه هم کمتر بود اما نمیدانم چرا با وجود جذابیت والیبال و نتیجه درخشان تیم ملی در جام قهرمانان بزرگ دنیا، مردم کمتر به سالن میآیند. من آنها را دعوت میکنم برای تماشای بازیها به سالن بیایند.

* با ممنوعیت ورود بانوان، تعداد تماشاگران در سالن هم کمتر شده، نه؟

من از مسئولان عاجزانه خواهش میکنم جو ورزشگاههای ما را خانوادگی کنند. واقعاً خانوادهها تشنه تماشای مسابقات به صورت خانوادگی هستند. من نمیدانم اگر خانمی برای تماشای مسابقه به سالن بیاید، چه اشکالی دارد؟ چطور او به سینما و کنسرت میرود که کلی هیجان و شادی دارد یا با خانودهاش به جنگ شادی میرود. نمیدانم در ورزشگاه چه چیزی هست که دوست ندارند پای خانمها به آن باز شود. واقعاً حق آنهاست که به ورزشگاه بیایند چراکه جذابیت بازیها بیشتر میشود و به طور حتم فحاشی کمتر. درصد زیادی از علاقهمندان به والیبال در دنیا خانم هستند. امیدوارم احساسی با این قضیه برخورد نکنند و تصمیم جدی بگیرند. همانطور که در تلویزیون هم مجتبی جباری گفت این قضیه در همه کشورهای اسلامی حل شده است. ما هم مسلمان هستیم و حتی در عربستان هم این قضیه حل شده. به نظرم مشکل خاصی برای ورود بانوان به ورزشگاه نیست. کاش مسئولان برای ورود بانوان با لطافت بیشتری برخورد کنند تا خانمها به ورزشگاه بیایند؛ به ویژه برای والیبال. سالهای قبل که آنها به ورزشگاه میآمدند، فحاشی کمتر بود.

* بعضیها دلیل تعداد کم تماشاگران را به مشخص بودن قهرمان لیگ والیبال از قبل ربط میدهند.

من اصلاً این نظر را قبول ندارم. تیم ما دو سال مداوم قهرمان شد. سالهای قبل هم که تیمهای دیگر قهرمان میشدند، اکثراً با همین اکیپ میرفتند. از سال 79-78 هر تیمی که قهرمان شده، حدقل چهار، پنج ملیپوش داشته. چرا بازیهای جذاب دیگر تماشاگر نمیآید؟

* پلیآف را چطور میبینی؟

من شخصاً با پلیآف مخالفم. تیمی که در کوران لیگ 22 هفته صدر جدول است و بخواهد دوباره تست شود، اصلاً قشنگ نیست. اگر صحبتی هست که تیمهای خوب دنیا در حال اجرای آن هستند، من اصلاً قبول ندارم. نه حالا به خاطر تیمم بگویم نه، من از قبل هم قبول نداشتم. به نظرم اگر قرار به مسابقه طولانی باشد، جامحذفی بگذارند.

* امسال میگفتند تیم سرمایه هم به مشکل مالی خورده، درست است؟

ما مشکلی نداشتیم. در این چند سال بانک به تعهداتش عمل کرده و یکی از دلایل نتیجهگیری تیم هم خوشقولی بانک است. البته امسال کمی دیرکرد داشت ولی ما در اینجا زندگی میکنیم و خیلی از باشگاهها مشکل دارند اما مدیریت باشگاه شخص کارخانه پیگیری کردند و درصد دیرکرد پرداخت شد.

* قرار است امسال در لیگ برتر با قهرمانی هتتریک کنید؟

شما بازی اول پلیآف را دیدید که تیم هشتم بود و دیر تشکیل شد و با اما و اگر رسید به پلیآف اما ست اول بازی اول خیلی ما را اذیت کرد. ما باید در گنبد هم بازی کنیم و به طور حتم بیشتر اذیت میشویم. اصلاً هیچ چیز قابل پیشبینی نیست اما روی کاغذ ما شانس اول قهرمانی هستیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی