۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیاگو سیلوا کاپیتان پاری‌سن‌ژرمن در آستانه دیدار حساس تیمش با رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، گفت‌وگویی با مجله «لوفوت» فرانسه داشته و از وضعیت پاری‌سن‌ژرمن صحبت کرده است.

سیلوا: بار نتایج پاری‌سن‌ژرمن روی دوش نیمار نخواهد بود

به گزارش خبر ورزشی، تیاگو که ششمین سال حضورش در این باشگاه را سپری میکند میگوید اگرچه رقبای گردنکلفتی در لیگ قهرمانان اروپا وجود دارند ولی پاریس هم ابزار لازم برای موفقیت در این لیگ را دارد.

*در این فصل انگار پاریسنژرمن قصد ندارد اجازه بدهد رقیبی برابرش پیروز شود.

دوست دارم واقعاً هرچه سریعتر به اهدافی که باشگاه در سر دارد برسیم. ما ابزار لازم برای رسیدن به موفقیت را داریم. حتی اگر روبهرویمان رقیب بسیار گردنکلفتی قرار داشته باشد که بخواهد زندگی را برایمان سخت کند، میدانیم بازیکنان و تیمی داریم که میتوانیم دست به کار بزرگی بزنیم. همه چیز به خودمان در زمین چمن بستگی دارد. این را میدانیم؛ به همین خاطر است که با انگیزه بالا در مسابقه شرکت میکنیم.

*با این حال فکر نمیکنید ورود نیمار به پاریسنژرمن، رویکرد این تیم را دگرگون کرده است؟

حتی اگر نیمار هم در زمین باشد نباید فکر کنیم همه چیز به او بستگی دارد. باید بلد باشیم مسئولیتها را تقسیم کنیم. درباره مسئولیتهای نیمار بیشتر خارج از زمین فوتبال صحبت میشود تا در زمین. او هم خودش چنین چیزی را احساس کرده است. خب، میدانیم برای موفق شدن در این فصل به همه نیاز مبرم داریم. نیمار بازیکن تأثیرگذار پاریسنژرمن است ولی بازیهایی هم در این فصل بودهاند که او در آن حضور نداشته تا تفاوتها را نشان دهد. این دیگر بستگی به ما دارد که کاری کنیم بقیه بازیکنان اعتماد به نفس داشته باشند حالا چه میخواهد نیمار باشد یا هر بازیکن دیگری. این را هم از یاد نبریم که نیمار فقط 25 ساله است؛ او هنوز جوان است و نباید بار مسئولیت نتایج پیاسجی را روی شانههایش بگذاریم. به همراه امباپه که هنوز جوان است و یا کاوانی که تجربه بیشتری دارد، پاریس دیگر به ابزار بیشتری نیاز ندارد تا روند مسابقه را به سود خودش تغییر دهد. ما بازیکنانی با کیفیت بالا در اختیار داریم و از این گذشته دیگر کم تجربه هم نیستیم.

*فکر میکنید این ابزارها آنقدر قدرت دارند که پاریس در این فصل به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد؟

لیگ قهرمانان اروپا کاملاً با رقابتهای لیگ متفاوت است. تیمها بسیار قدرتمند هستند و تعداد کاندیداهایی که شانس رسیدن به بازی فینال را دارند بسیار زیاد است. تورنمنت بسیار دشواری است و با تیمهایی قرار است بازی کنیم که به مراتب از تیمهای حاضر در لیگ یک فرانسه قویتر هستند. در لیگ قهرمانان بهترین بازیکنان سیاره زمین را میبینی. به همین خاطر است که در وهله اول باید سعی کنیم هیچ گلی نخوریم؛ تمرکز و تهاجمی بازی کردن هم دو فاکتور دیگری است که در دستور کار داریم. نشان دادهایم بدون مالکیت توپ هم میتوانیم در خط حمله قدرتمند و مؤثر باشیم. این هم یکی دیگر از فاکتورهایمان است.

*حالا که کار به مرحله حذفی در لیگ قهرمانان اروپا رسیده، دوست دارید همچنان به همان شیوه قدیمی به کار ادامه بدهید: گل زدنهای بسیار آن هم بدون خوردن گل؟

قبل از هرچیز باید متواضع باشیم. همین الان که داریم با هم صحبت میکنیم پاریسنژرمن هنوز چیزی را نبرده است. به هر حال باید آهسته آهسته به اهدافی که برای خودمان طراحی کردهایم برسیم؛ اهدافی که از ابتدای فصل در سر داشتهایم. تنها چیزی که الان میتوانم بگویم این است که فصل همچنان طولانی است... 

*با توجه به فاصلهای که در لیگ با بقیه تیمها ثبت کردهاید، نگران این نیستید که بازیکنانتان بیانگیزه شوند؟

این چیزی است که شما هرگز نخواهید دید. فصل گذشته در حد انتظار ظاهر نشدیم. موناکو فصل فوقالعادهای را سپری کرد ولی در این فصل از همان ابتدا پرقدرت شروع کردیم. بقیه تیمها هم نمیخواهند بیانگیزه شوند و هنوز برای شانسی که دارند مبارزه میکنند. این دیگر به عهده ما است که کاری نکنیم تا رقبایمان روحیه بگیرند.

*اگر یکی از ستارههایتان یعنی نیمار، امباپه یا کاوانی را مثلاً به دلیل مصدومیت از دست بدهید، باز هم فکر میکنید شانسی برای موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا دارید؟

در این فصل پاریس فقط به 11 بازیکن وابسته نبوده است. این خودش یک شانس است. هر بازیکنی میتواند فیکس باشد. مربی برای انتخاب ترکیب اصلیاش برای هر هفته مشکل دارد. همین اواخر دیدهایم که دیماریا یا پاستوره روی نیمکت نشستهاند و وقتی این بازیکنانی که نام بردهاید غایب بودهاند وارد زمین شدهاند و عملکرد خوبی داشتهاند. دراکسلر را هم از یاد نبریم. اینها همگی بازیکنان باهوشی هستند که میدانند قطعات مهمی برای پازل گروهی تیم هستند.

*به عنوان کاپیتان، وضعیت بازیکنانی مثل دیماریا، پاستور و یا لوکاس که کمتر به بازی گرفته میشوند را چطور ارزیابی میکنید؟

همانطور که میدانید من با چندتا از این بازیکنان مثل خاویر و لوکاس رابطه دوستانه داریم. ساده نیست که وقتی بازی نمیکنی هنوز هم انگیزهات را حفظ کنی. به همین خاطر است که باید از آنها حمایت شود تا این برهه پیچیده را سپری کنند. آنها باید به این موضوع باور داشته باشند که بالاخره فرصت به آنها هم میرسد و میتوانند بدرخشند.

*همکاری بین نیمار و کاوانی در زمین بیشتر شده است؟

این دو، دو بازیکن بزرگ هستند که میدانند به همدیگر نیاز دارند تا برنده شوند. همکاریشان بهتر و بهتر هم شده است. مطمئناً همه آن تصویر ناخوشایند لحظه پنالتی را به ذهن دارند ولی این موضوع مال گذشته است. هیچ بازیکنی بزرگتر از پاریسنژرمن نیست.

*شما مرز 200 بازی با پیراهن پاریسنژرمن را رد کردهاید. از اینکه در پاریسنژرمن هستید چه احساسی دارید؟

قبل از هرچیز باید بگویم خوشحالم که مرز 200 را رد کردم. امیدوارم بتوانم تا 2020 اینجا بازی کنم. در این میان باید از کارلو آنچلوتی هم تشکر کنم که برای اولین بار فرصت بستن بازوبند کاپیتانی را به من داد. امیدوارم بازیهای زیادی را با پیراهن این باشگاه انجام بدهم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی